Bukefalos 28 år!

Datorn är extremt trög...

snurpe

Trådstartare
...finns det något smart att göra åt det? (förutom att kasta den och skaffa sig en ny dator :smirk:).

Har nyss fått byta och är så less på detta. Dessutom hänger den sig mest hela tiden och det får mig inte direkt på bättre humör :crazy:

Finns det några knep att ta till?

/snurpe
 
Vad är det för burk du har vet du det? Hur mkt minne du har, vad för cpu osv? Om jag får veta lite sånt kan jag säga om du kanske ska uppgradera lite. Men dina problem låter lite som underhållsproblem om det inte är en riktigt gammal skorv du har.

Jag skulle formatera C: och göra en ny installation, då ska du se att det blir bättre. Hämta hem dom senaste drivrutinerna, kan lösa mkt om du har nått kompatibilitets (hmmm stavas det så?) problem.

:idea: Jag brukar även rekomendera för dom som inte har så stor vana av datorer att installera Norton System Works. Där kan du enkelt genom en knapptryckning underhålla din dator, den fixar helt per auto alla enklare fel, snabbar upp din hårddisk osv, du får dessutom det bästa antivirus progamet på köpet (tycker jag). :bow:
 
Om din dator öär trögg och låser sig testa att taner ad-awere du kan ha spywere.


/matte
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 653
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 209
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 860
Senast: starcraft
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 987
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp