Datorn stänger av sig ????

gylle

Trådstartare
Min dator (ca 1,5 år gammal dell) har fått spel idag, två gånger har den poff bara stängt av sig ingen varning innan utan den bara stänger. Inget meddelande när jag startar upp den igen heller. Funkar precis som vanligt när jag kör igång den igen även om jag gör det ett par sekunder efter den stängt sig. Låter inte på något vis konstig eller annorlunda än annars. Vad sjutton kan det vara för fel ??

Sv: Datorn stänger av sig ????

kan vara fläkten, testa att dammsug den, om det är en stationär vill säga. Fläkten finns på baksidan. Stäng av och dammsug försiktigt. Kör virusprogram och defrag och allt vad det heter.

det kan ju vara värmen som spelar ett spratt.. vi hade exempelvis 35 grader inomhus på jobbet igår med fläktarna på full fart och hangarerna öppna i båda gavlarna... dessa temperaturer som många har inomhus nu tycker inte elektroniken om.

Datorn kan bli överhettad. Öppna sidan på chassit och kolla om det finns en massa damm, speciellt på kylflänsen. Dammsuga bort!

Min bärbara på 1,5 år har gjort exakt samma sak i en vecka.
Den stänger av sig ibland efter 1 timme och ibland 5 min.
Jag körde återställningsprogrammet men det hjälpte inte.
Men har känt att den är väldigt varm. Så gissar på värmen då vi haft 30 + i en månad nu.

Delvis knapplån

Min har också gjort det nån enstaka gång när den har känts väldigt varm. Se till att datorn står luftigt och känn på den då och då så du märker om den börjar bli onormalt varm. Kan vara bra att inte köra så många program samtidigt också. Jag brukar alltid ha en massa tabbar öppna när jag surfar och det kan tydligen göra att processorn får jobba extra mycket=mer värme så det försöker jag minska ner på nu när det är så varmt.

Det borde varit värmen. Slog på en bordsfläkt sen jag skrev och datorn har inte stängt av en enda gång! Gött!
kan jag lägga pengarna på en dator till dotterns födelsedag istället :)

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp... Har castat från min telefon till TVn för ett par timmar sedan utan problem. Men nu när jag skulle starta ett program händer det... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
6 793
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
196
· Visningar
27 099
Hemmet Inför flytten digitaliserade jag hela min film- och TV samling för att slippa släpa med en massa DVDer som vi ändå inte har nån läsare... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 709
Senast: Migo
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 362

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka