Datorn startar om sig när jag spelar WOW!!??

Lycanthrope

Trådstartare
Jag har en ganska ny dator, rätt inkopplad och installerat allting.

Har funkat att spela WOW (world of warcraft-internet online spel)
fram tills nu för ngn dag sedan.
När jag tabbar ut med windows knappen, och sen ska klicka upp spelet igen, så kommer det fram ett blått fönster jättesnabbt så man inte hinner läsa och datorn startar om sig.
Ibland händer det när man ska starta spelet från början.

Ringde en kompis som kan lite som rek att jag skulle prova att ta ut ett av minnena, och det funkade en stund.
Men nu dummar den sig igen, och startade om mitt i spelet utan att jag gjorde något!

Vad är fel? :cry:
 
Sv: Datorn startar om sig när jag spelar WOW!!??

Kan du känna om fläktarna går som de ska? Om detta oftast sker efter att du har spelat ett tag så kan det mycket väl vara så att bildskärmskortet blir överhettat pga dålig kylning. Kolla så du inte har några råttor på fläkten.

Kan även vara minnesrelaterat, hur mycket minne har du i datorn idag?
 
Sv: Datorn startar om sig när jag spelar WOW!!??

precis, damma ur den ;)

att det funkade en stund efter att du tog ur minnena beror nog bara på att den fick svalna.

kan vara antingen grafikkortets kylfläns och fläktutrustning, eller processorns. du får ta fram en ficklampa och kolla båda. grafikkortet kan vara av en modernare typ där det är svårt att se, men det är bara att ta loss det, sitter oftast med en spärr under, och demontera kylkåpan ovanpå.
 
Sv: Datorn startar om sig när jag spelar WOW!!??

Det är 2048 sammanlagt, men har ju tagit ut ett. Kan kanske sätta i det igen då?




Ska man behöva ha en stor fläkt ståendes mot datorn? :(



Alla fläktar snurrar för fullt.
 
Sv: Datorn startar om sig när jag spelar WOW!!??

När den gjorde så på min gamla dator så damsög jag grafikkortet så blev det bättre. men den stod ändå å pep å var lite konstig så nåt fel med grafiken är det nog...

Om den är jätte ny o du inte haft det installerat innan det kan inte bero på att du har VISTA. vissa spel har inte stöd för direktX 10
 
Sv: Datorn startar om sig när jag spelar WOW!!??

Jag har inte vista, kör med xp.


Ska prova dammsuga grafikkortet.
Detta är så jobbigt :(
 
Sv: Datorn startar om sig när jag spelar WOW!!??

När den gjorde så på min gamla dator så damsög jag grafikkortet så blev det bättre. men den stod ändå å pep å var lite konstig så nåt fel med grafiken är det nog...

Om den är jätte ny o du inte haft det installerat innan det kan inte bero på att du har VISTA. vissa spel har inte stöd för direktX 10

WOW fungerar dock helt ok med Vista, sen om det inte vore kompatibelt så får det spelet att dö, inte datorn.
 
Sv: Datorn startar om sig när jag spelar WOW!!??

"Sluta slösa bort din tid på sånt meningslöst" är vad datorn försöker säga dig ;)
 
Sv: Datorn startar om sig när jag spelar WOW!!??

Vet du att fläktarna sitter åt rätt håll? Låter som en idiotfråga kanske men min kompis gjorde en sån tabbe och hade fläktarna fel och gnällde som fan om en dator som konstant startade om sig.

Du kan kolla temperaturen och hur alla fläktar jobbar om du tankar ned speedfan.

En grejj till som jag upplevt var när jag köpte ny dator sist och idioten som byggt den lagt kylpasta fel så den gjorde inte "sitt jobb". Det är bara att lyfta ur prosessorn för att titta på det.


Är det bara när du ska spela WoW eller stänger den av sig allmänt när den får jobba lite mer?
 
Sv: Datorn startar om sig när jag spelar WOW!!??

Bara när jag spelar wow.

Jag gör iofs inte så mkt annat på datorn ^^


ska kika på det programmet, tack! :D
 

Liknande trådar

Fritid Någon datorkunnig här? Jag har köpt det underbara gamla Arvet från rosemond hill. Det är från 1998, min dator från 2010 men...
Svar
17
· Visningar
4 487
Senast: labb
·
Relationer Hej Buke, nu skulle jag behöva bolla lite tankar... Det är lite det här med vänner, hur man vet om man ska kämpa för att behålla...
Svar
3
· Visningar
989
Senast: Turali
·
IT & mobiler På senare tid har min dator börjat klydda. Jag misstänker att det är hårdvaruproblem, och jag hoppas att vi har några datorbyggare här...
Svar
17
· Visningar
1 911
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 675
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp