Datorprogram för större stall

P

Petunia

Man kanske inte får fråga sådant här, men isf får ni väl ta bort, eller kanske PM:a istället.

Jag är ute efter ett program där man kan lagra info om hästar (motsvarande ett stort stall eller en ridskola). En "foderdel" för att beräkna foderstater åt hästarna samt åtkomst av foder och hur mkt som behöver köpas in, varningar när det börjar närma sig vaccinering etc, bokning av ridbanor/ridhus för träningar etc. Sådant man kan behöva ha koll på i ett större stall.

Finns det något sådant eller liknande på marknaden? Vet att jag såg ett program åtminstone för foder etc för några år sedan, men kan inte hitta det... Någon som vet?

Sv: Datorprogram för större stall

Jag tror jag minns foderprogrammet, men var inte det ett program som räknade ut foderstater baserade på fodrets värden? Eller nu kanske jag pratar om ngt annat.

Annars är väl Excel ett bra program att använda för det ändamålet du är ute efter?

Jag vill ha ett program med det mesta som man kan behöva i ett stort stall samlat på ett ställe. Att man kan gå in på vald häst och se när den ska vaccineras, vad den äter och vad det kostar i månaden, när hovslagaren senast var ute och ska komme igen, om det är en ridskola - vilka lektioner den är inbokad på etc. Räkna foderstater enbart kan jag göra på papper :P

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med din fråga, men det låter verkligen som en marknad! Du kanske ska uppfinna det själv ;)

sådana program finns till mjölk kobönder :) försök undersök det för det verkligen vara till nytta :)

Haha, ja, det verkar ju uppenbarligen som det... det där med koprogram borde ju gå att undersöka, det kanske går att applicera det på hästar också, de har ju i princip samma grundbehov... får klura på det :P

Det hade ju förstås varit superfyndigt med ett sånt program! Känner du ngn som är duktig på att programmera så kan nog h*n slänga ihop det åt dig!
Annars funkar det nog som sagt med excel, man kan ju länka till andra sidor där vill jag minnas. Då kan man ha en första sida hästnamn och sen klicka där för att komma till hästens egen sida där all info om den står... En idé bara.

Det låter som ett program jag skulle vilja göra.
Kan du/ni inte skriva ner en kravspecifikation vad man skulle vilja ha med lite mer detaljer?
Hur man räknar ut foderstater kan ju vara bra t.ex.
Att ta fram ett program kan i och för sig ta ett par månader då det görs på fritiden :) men jag skulle kunna lägga upp det på webben så får den som är hågad gärna testa och komma med synpunkter allt eftersom.

Ja, alltså... min sambo råkar vara programmerare/systemutvecklare... så jag vet också att det inte bara är att "slänga ihop" något :D Det är nog några månaders heltidsprogrammering om man vill ha det så avancerat som jag vill ha det och snyggt och välfungerande, och jag vet inte om han är så sugen på fler sidoprojekt just nu :P ... Det får nog bli excel ett tag till :P

Hej!

Jag har inte sett ett sånt program, men håller så smått på att utveckla det på fritiden- som ett hobbyprojekt. Det kommer nog ta lite tid dock eftersom skolan tar det mesta av min tid.

/Lavinia

Googla hippogrammet.

Ja, fick tips om det, och det är nog det bästa hittills jag hittat :)

Tycker det är konstigt att det ska vara så svårt att hitta vad man letar efter utan att kunna namnet på företaget som saluför det man letar efter... de som tillverkar sådana här program kan inte ha ansträngt sig så hårt för att synas på Google. Sökte på i princip allt jag kunde komma på, men ingen träff...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 455
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka