Davids ring?

diamonia

Trådstartare
För er som har en sån, funkar den?

Eller kommer hästen lös av misstag ibland?

Tycker tanken verkar bra men om man har en häst som står och pillar med saker så är det väl lätt att den helt enkelt drar upp grimskaftet över piggen?

Sv: Davids ring?

Tänk dej en uppbindningsring som hänger på väggen, i den nedre delen som hänger närmast marken finns en pigg som står upp mot den övre delen. Man fäster grimskaftet runt piggen och kan bara dra det uppåt om hästen får panik, dvs man slipper panikhakar eller trassla upp knutar eller avryckta grimskaft.

Jag har bara sett en sån här på blid men tanken verkar bra.

Sv: Davids ring?

Med tanke på att jag har två 'raringar' som utan problem knyter upp knutar så skulle jag inte våga chansa, men som sagt iden är god. Prova? (Borde ju billigt gå att få en pigg påsvetsad på en ring om man inte vill lägga dyra pengar på det om det inte fungerar)

Liknande trådar

Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3
Svar
56
· Visningar
4 294
Senast: dream
·
Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och... 2
Svar
29
· Visningar
3 152
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 459
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka