Davis benskydd

Neapocalypse

Trådstartare
Såg en annons på facebook där hon säljer två st Davis-benskydd. Har lite frågor till er som har dessa!
Som jag har fattat är det damasker som skyddar insidan av benen. Jag skulle dock behöva senskydd alternativt något som skyddar runt hela benet om vi t.ex är ute och hoppar i skogen eller hoppar i ridhus i framtiden.
Hon som sålde dessa sa att man kan vrida skydden till att helt skydda senan bak, eller mot slag på insidan, och att de fungerar på flera sätt eftersom dom inte är "formade" och gjort i mjukt gummi. Stämmer detta?
Det fanns också två olika, standardmodellen och en "pro-fit", vet någon skillnaden på dessa?

Och slutligen; rekommenderar ni dessa? :)

197159659_d554efaa-19b2-4e69-b382-995467b6e268.jpg

Bild från tradera.
 
Hade inte litat på sånna, då de inte har en hård plast yta så kan de inte skydda så mycket mot strykningar eller islag.
Köp hellre ordentliga senskydd, så kan du använda dem både i hoppning/terräng och dressyr.
 
Nej, jag var också lite misstänksam. Kanske att det fungerar bra som damasker men inte som senskydd :) Tack för svar!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 003
Senast: kurakosz
·
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 141
Senast: WildHorse
·
Utrustning Jag ska snart börja hoppa med min nordsvenska travare Viktor som används endast som ridhäst. Har nu läst mig lite till att benskydd kan...
Svar
7
· Visningar
7 229
Utrustning Hoppas på att få lite smakråd från er :laugh: Jag vill köpa nya lite finare benskydd till min fröken. Men jag vet inte riktigt vad...
Svar
19
· Visningar
2 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp