De e mycke nu

Status
Stängd för vidare inlägg.
24-timmarsdygnet verkar inte räcka till, inte ens på helgerna. Inför helgen hade jag "inget" inplanerat men nog sjutton har tiden bara rusat iväg. Det ska ridas, fixas med trädgården, småplantor ska skötas (har gått loss rätt rejält med fröpåsarna och det är inte slut än), det ska städas, diskas, tvättas, lagas mat och handlas. Någonstans behöver jag prioritera känns det som.

Förrförra veckan red jag 7 dagar på rad. Varje dag alltså. Förra veckan blev det 6 dagar. Det här har gjort att jag haft rätt dåligt med tid till matlagning och det blir ett stressmoment. Man letar hela tiden efter genvägar till bra käk. En favorit är en räkmacka med krans av broccoli. Man står sig förvånansvärt bra på det och det går rasande snabbt att göra.

r%25C3%25A4kmacka.JPG


Mer komplicerade maträtter får delas upp i olika faser. Igår kokade jag mungbönor och idag kokade jag riset och gjorde lök/kryddblandningen till en yogigryta. Sedan behöver jag bara komplettera med kokta grönsaker så har jag en gryta som räcker till 6-7 måltider. Nu återstår det att lägga i lådor och skicka in i frysen.

Men löpträningen har dessvärre fått stryka på foten. Jag har inte tränat på två veckor nu :o Idag kunde jag gjort det men det blev inte av. Jag vill ju slöa lite då jag släpper kastrullerna och nu har jag dessutom huvudvärk.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp