De här med åldersskillnader

Bra nära att vara tabu, ja. Jag känner ett par som har... tror det är mindre än tio år mellan dem i alla fall, men där kvinnan är den äldre. De har fått höra mycket otrevligt, folk som kommenterar och lägger sig i när de är ute, oförskämd service på hotell, osv. Och det är kanske de värsta sakerna, men de ständiga "skämten" från släkt och bekanta... Nä fy. :wtf:

Jag håller nog i grund och botten med om att man inte ska bry sig så mycket om åldern så länge båda/alla är vuxna. Men jag tycker också att om man har ett mönster att alltid attraheras av partners som är visst många år äldre (eller yngre) än en själv så kan det vara värt att fundera på mönstret. Jag säger inte att man måste ändra på det, men göra sig medveten om att det är så och se om det kanske betyder något för en.
(Det tycker jag visserligen om alla mönster man upptäcker att man slunkit in i. :D)

Nu var jag ju tvungen att tänka efter när du skriver om mönster. Mitt mönster är nog att alla varit äldre än mig, men sen är det slut på mönstret :p 1 år, 2 år och 12 år. :D
 
Nu var jag ju tvungen att tänka efter när du skriver om mönster. Mitt mönster är nog att alla varit äldre än mig, men sen är det slut på mönstret :p 1 år, 2 år och 12 år. :D

Mhmm... Och hur var ditt förhållande till din mamma?

therapist-smiley-emoticon.gif



:laugh:
 
Noterar (har inte läst hela tråden dock) att de förhållanden som nämns endast gäller yngre kvinnor och äldre män. Är det totalt tabu med tvärt om? O_o

Nejdå, jag har inte alls kärat ned mig i någon som är yngre än mig. :angel: Det är rent förtal om ni hör något sådant. :rofl:

Jaa... Det verkar så, ganska ofta.
Jag har haft vänner som försvarat ett års åldersskillnad för att kvinnan var den äldre. Ett år!
Det var inte ens på lågstadiet det hände, det är väl bara då det är (nästan) rimligt att ett enda år kan spela någon roll ;)

Några killar (ja, vuxna, men unga vuxna liksom mig därav "killar" istället för "män") jag träffat har jag faktiskt inte riktigt vågat säga något om åldern på till mina vänner, och än mindre till min mamma :o Då har det inte varit något seriöst heller, men av någon anledning känns det mycket svårare att presentera en några år yngre kille än en några år äldre. Och det är ju skitdumt att det ska vara så!
 
Bra nära att vara tabu, ja. Jag känner ett par som har... tror det är mindre än tio år mellan dem i alla fall, men där kvinnan är den äldre. De har fått höra mycket otrevligt, folk som kommenterar och lägger sig i när de är ute, oförskämd service på hotell, osv. Och det är kanske de värsta sakerna, men de ständiga "skämten" från släkt och bekanta... Nä fy. :wtf:

Jag håller nog i grund och botten med om att man inte ska bry sig så mycket om åldern så länge båda/alla är vuxna. Men jag tycker också att om man har ett mönster att alltid attraheras av partners som är visst många år äldre (eller yngre) än en själv så kan det vara värt att fundera på mönstret. Jag säger inte att man måste ändra på det, men göra sig medveten om att det är så och se om det kanske betyder något för en.
(Det tycker jag visserligen om alla mönster man upptäcker att man slunkit in i. :D)

Mitt mönster är mörkt hår, mörka ögonbryn och snygga nyckelben. :o

Men åldersmässigt har jag alltid varit yngre än mina pojkvänner, så när jag insåg att den här grabben var yngre blev det direkt att jag hajade till och tänkte att det var kört. :down:

Konstigt att det skall vara så egentligen. :(
 
Fast tänker jag ett varv till så är mamma tre år äldre än pappa och mellanbrorsans fru är fyra år äldre...
 
Ingen vikt alls. Träffade rätt många män när jag var singel och de enda jag kom fram till var att yngre män inte attraherar mig.
De enda "problem" var väl att jag ville ha flera barn och de var väl inte alla så pigga på, om de ens kunde få barn ;) *klipp-klipp*

Att tänka på "tid till döden" kanske jag gjorde, och räknade lite, men efter att ha förlorar min egen mamma väldigt snabbt bara 54 år gammal. Så skulle jag idag aldrig tänka "När han går i pension är jag x-år"
 
Noterar (har inte läst hela tråden dock) att de förhållanden som nämns endast gäller yngre kvinnor och äldre män. Är det totalt tabu med tvärt om? O_o

Nejdå, jag har inte alls kärat ned mig i någon som är yngre än mig. :angel: Det är rent förtal om ni hör något sådant. :rofl:

Vi har vänner där hon är tio år äldre än han, rent krasst så har jag lite svårt att komma ihåg att det är så vilket gör att jag sällan tar upp dem som exempel, mig själv kommer jag liksom ihåg, mest för att det är lite roligt att retas med maken att han fyller 50 innan jag fyller 40. :angel: I övrigt i bekantskapskretsen så har jag rätt dålig koll på folks åldrar och skillnader inbördes i paren, jag brukar ha koll när folk fyller men vad de fyller känns oftast rätt ointressant! ;)
 
Men alltså, jag måste bara lufta mina funderingar, sexet då? :o
Kvinnans sexuella höjdpunkt kommer efter 40 och hur blir det då med en man som är 20 år äldre? Männens sexuella höjdpunkt är väl mellan 20-40 typ. Sexleksaker?
 
Men alltså, jag måste bara lufta mina funderingar, sexet då? :o
Kvinnans sexuella höjdpunkt kommer efter 40 och hur blir det då med en man som är 20 år äldre? Männens sexuella höjdpunkt är väl mellan 20-40 typ. Sexleksaker?

Alla är inte likadana och leksaker fungerar även före 40 ;)
 
Men alltså, jag måste bara lufta mina funderingar, sexet då? :o
Kvinnans sexuella höjdpunkt kommer efter 40 och hur blir det då med en man som är 20 år äldre? Männens sexuella höjdpunkt är väl mellan 20-40 typ. Sexleksaker?
Det är nog väldigt olika när sexuella höjdpunkten är samt vilken sexlust folk har.
Du skrev väl i någon tråd om att mäns hormoner gör att de vill ha unga kvinnor med stora bröst? Eller det kanske var ironiskt?
I alla fall tjänar du nog på att se individen och inte statistik etc över sexualitet
 
Det är nog väldigt olika när sexuella höjdpunkten är samt vilken sexlust folk har.
Du skrev väl i någon tråd om att mäns hormoner gör att de vill ha unga kvinnor med stora bröst? Eller det kanske var ironiskt?
I alla fall tjänar du nog på att se individen och inte statistik etc över sexualitet

Det var mycket ironi från min sida! :D Alldeles för många bilder på rika gubbar med unga storbystade blondiner vid sidan.
Kan man skylla på hormonerna?
 
Noterar (har inte läst hela tråden dock) att de förhållanden som nämns endast gäller yngre kvinnor och äldre män. Är det totalt tabu med tvärt om? O_o

Nejdå, jag har inte alls kärat ned mig i någon som är yngre än mig. :angel: Det är rent förtal om ni hör något sådant. :rofl:

De jag stöter på är mellan 20 och 15 år YNGRE än mej. Just nu är den jag "vill ha" 15 år yngre...
Vi har dock inte kommit så långt i vår "dejting" men men..
 
De jag stöter på är mellan 20 och 15 år YNGRE än mej. Just nu är den jag "vill ha" 15 år yngre...
Vi har dock inte kommit så långt i vår "dejting" men men..

TACK! :love: Jag fastnade ju för individen och när jag sedan hörde att han var nio år yngre så kände jag att det var lika bra att ge upp. Men då kanske jag törs våga ta kontakt. :o
 
Ålder är bara siffror på ett papper. Lever sedan 27 år med en 22 år äldre man och vill definitivt inte byta ut honom! Älskar man någon så gör man det oavsett ålder.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 613
Senast: MML
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 635
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 045
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 962
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dejtingtråden del 37
  • Glass

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp