Bukefalos 28 år!

De sk Hästbyarna

Men om varje villa bara har 1 eller 2 hästar har man då rätt att hyra ut de andra två om man så önskar eller ligger det ett servitut som säger att endast boende i hästbyn äger rätt att nyttja stallarna
 
Men gammeln ska du överge hemmet :eek: ;)

Men om du väljer "hästbyn" i kågeröd så lyckas nog jag o Pooh fylla eventuella tomma boxar, nemas problemas ;) :D
 
Det skulle väl kunna gå för sig, du får en box av mig så lager du mat åt mig :d, hur ska jag annars överleva om jag lämnar hemmet på stapplande ben
 
Hrm EN box?? de räcker ju inte så långt... då får du nog ha konvalecenten där :)
lite mat kan jag väl fixa om de är billig hyra så ;)
 
Perfekt tycker jag, har gära hästarna där på vinterhalvåret nära o bra till ridhuset, men de va de där med mat till Gammeln ockås ju... :)

Köra in dem får han mer än gärna göra, måste vara bra för min konvalecnt ju att iaf bli tömkörd :)
 
Det går alldeles utmärkt. Min lille 11-månadershingst är inkörd och tufflar omkring i vagnen så fint :love:. Ia lagar mat och så kan väl du sköta städningen åt mig
 
Du kan väl ta rullatorn genom skogen till mig, det är bara två km fågelvägen. Ta med bössan för vi har MYCKET vilt, så löser det sig med middag! Jag kan ha grillen färdig. :)
ia kan nog inte laga mat, hon lever på köpt färdigmat, mest små pajer! :o
 
Schyyyy avslöja inte de där med maten nu, jag försöker fixa stallplats nära ridhuset nu :mad: :D
 
Men hon kan städa bra och vattna blommor och fixa kaffe och fika! :) Annars får hon väl lära sig, eller så får hon väl bjuda ut dig på byns Restaurang/pizzeria! De har utmärkt öl! ;)
 
I Kågeröd så finns det reda någon gård anlagt, intill Kågeröds ridklubb!

När jag var där i sommras så fanns det i alla fall två st stall!
 
När de byggde ny ridskola i Ystad vet jag att det samtidigt styckades av stora tomter (ett par ha) i anslutning med möjlighet att bygga stall och ha lite hagar. Sen har man riktigt nära till ridskolan och kan utnyttja deras ridhus o dyl. En kompis lillebror byggde där och de är helnöjda.
 
Det i Skövde som anntagligen är Grevagården(?). Då det planerades ett fälttävlansgymnasium där byggdes det en massa lägenheter precis brevid. Det blev inget av och de hyrs nog nu ut. Finns nog även stallplatser att hyra och det finns 2 (och ett halft) ridhus. Nära till Skövde och och bara nån mil till Skara med både veterinär klinik och hovslagarskola och Axevalla travbana.
 
Hela konceptet med ny fin ridanläggning och nya villor i anslutning till detta blir så dyrt så jag tror det passar bäst runt storstadsregionerna. Det är där man kan hitta folk som är vana vid att betala mycket för sitt boende.
 
På en del ställen känns det nästan som "timesharingskojeri". Det utlovas guld och gröna skogar, men det viktigaste är inte ens byggt. Dvs navet kring vilket allt skall kretsa, ridhus, banor, ridstigar, stall osv. Känns väldigt osäkert att köpa sig en tomt och bygga sitt hus i det läget.
Något ställe var ialla fall såpass ärliga att de skrev ut att andelsägarna själva fick de faciliteter de var villiga att betala för. Så där skulle man alltså i efterskott bli beroende av vad övriga andelsägare ville satsa på.

Där man vet att man får något för pengarna är vid en redan existerande anläggning.

Som gammal Uppsalabo apropå hästby i Heby - vem f*n vill betala dyrt för att bo i Heby... (ursäkta ev. Hebybor - min högst privata åsikt ;)). Det kostar lika mycket att bygga där vanliga små hästgårdar är billiga som på ett dyrare läge dvs med bättre närhet till stad och jobb.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 767
Senast: Pudlan
·
Hästmänniskan För några år sedan kommer jag ihåg att det gjordes ganska ordentlig reklam för dessa hästbyar, i alla fall i hästsammanhang. Idén låter...
2
Svar
24
· Visningar
6 705
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp