Debut fälttävlan?

DressyrBecca

Trådstartare
Är totalt oinsatt i fälttävlan, men riktigt sugen på att starta nån gång med min D-ponny.
Lättaste klassen, Debut va :confused:, vad ingår där? Vilken nivå ligger det på? Hur höga är terränghinderna och vad förekommer? Kan uppstå vissa problem om det finns vattenhinder dock.. :D
 
tjao!
lättaste klassen heter debutant!
Vatten förekommer men endast att vada igenom..alltså inget hinder i.
ev. kan dom ha ett upphopp i slutet av vattnet..så va d på min första debutant iaf!
först gör du då ett dressyrprogram.. ligger väl på LC elle nått.. lätt iaf!!!
o sen rider du en hoppbana på 75 cm tror jag d e ..o sen en terrängbana där endast enkla typhinder förekommer.
Upp och nerhopp stockhinder vatten nått dike kanske ..
åk o kolla på en fälttävlan så får du se.
Innan du startar måste du har genomgått ett ridprov där dom se att du kan behärska hästen i olika tempon o ett teoriprov.. ta kontakt med ditt distrikt så får du reda på om d anordnas nån kort tagningskurs.

Lycka till!
 
Okej, verkar ju rimligt att klara sig igenom :D
Hur höga är terränghindrena då? Lägre än banhoppningen va?
Ojoj, då borde man klara sig rätt långt på bara dressyrpoängen då.. :o
Aha, det hade inte jag nån aning om, det där med proven. Tack för upplysningen!
 
Men hjälp, skräm mig inte nu! :o
Min stackars ponny är ju livrädd för vatten, lika bra att börja träna då... :crazy:
 
HAha... JA det är bara att sätta igång o träna :)
MEn det ösregnade hela dagen så det är kanske itne så konstigt att det va mycket vatten... :crazy:
Fast ja hade gärna ridit igenom det jag älskar vatten"hinder" :banana:
 

Liknande trådar

Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 143
Senast: hamilton1
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 698
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 286
Senast: Cambrie
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 754
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp