Decoupage mfl

M

Magdalena

Just nu pågår Breeders, och det är klart intressant att se hur det går för de unga hingstarna!

Decoupage är med och tävlar (skäcken) och fick... 51,4% ... Alltså inte ens 6or på gångarterna. Den som vann gårdagen hade 89,8% bara som jämförelse.
 
Det är säkert för att domarna ser ner på hans färg *ironi*. Nej, allvarligt så är det synd att det inte finns några riktigt bra "färgglada" hingstar, det tycks ju vara populärt.
 
Hoppsan... Det var inga lysande poäng precis. Vem är det som rider honom? och vad har han för stam?
 
måste bara säga att Decoupage inte alls har imponerat mej....gångarterna är inge speciellt å sen är han jäkligt "hingstig" har jag för mej....tror de va han som stegra sig å så inne på banan i Falsterbo :crazy:
Så jag tror färgen har nog inget med det att göra.....
 
Jo, det var nog han! Jag såg den lilla uppvisningen i Falsterbo, och det var ju rena rodeon! Inte riktigt vad man väntade sig av en dressyrklass... Ritten fick väl avbrytas också om jag inte missminner mig... Nej, det är inte en hingst jag skulle använda, ens om jag fick för mig att avla på färg! :crazy:
(iofs minns jag också att jag reagerade på att ryttaren höll honom oerhört hög och kort i halsen, så det såg ju allt annat än bekvämt ut, och en och annan protest mot den formen har jag viss förståelse för)
 
Hej!

Jag har sett Decoupage "live" förra våren och då såg han väldigt trevlig ut. Bra steg, mycket trevligt temperament och dessutom lugn och sansad när han blev "tappad". Kunde stå i samma stall som brunstiga ston och ... Jag gillade honom helt enkelt. Frågan är då vad som hänt med honom under det året jag inte sett honom??? Det ni beskriver låter inte som den killen jag såg.. Synd på en häst som såg så trevlig ut../ Lavinia
 
På hingsttåget förra året så utgjorde han iaf en mkt slät figur. Jag fattar fortfarande inte vad ngn kan se hos honom som inte en godkänd hingst inte skulle ha, bortsett från färgen. Han uppförde sig inte illa på något vis, men hade heller inget att komma med i avelssammanhang.

Jag tycker han ser väldigt trist ut både exteriörmässigt och, vad han visade då, gångartsmässigt. Stor bevikelse helt enkelt. :p
 
Jag såg honom på hingsttåget förra året, och han visade sig där som en medioker ridskolehäst ungefär. Tråkigt, för vi behöver BRA skäckhingstar.
 
Mm, det finns inte så många sådana.. Anna Hassö har en jättefin 5-årig skäckhingst efter Martini-Marramas, får väl se om hon tänker visa den senare.. Han är himla mysig..!
 
Såg honom oxå på hingsttåget och blev oxå besviken. Ingen häst som man vände sig om direkt utan en ganska ordinär häst....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 173
Senast: manda
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 403
Senast: Enya
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 322
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 039
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp