Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortfarande ingen tid att träffa någon :(. Köpenhamn skriver att han visat bilder på mig och sonen för sin mamma. Det är lite sött :). Planerar middag med syskonen på brorsans restaurang om en månad och då blir det första tillställningen där han kommer som min käresta.

Annars intet nytt...
 
Hur länge eller mycket ska man ha chattat innan man ber om till exempel telefonnummer?
Svårt att säga skulle jag vilja påstå. När jag känner att jag klickar med någon ber jag ofta om att byta forum för skrivandet då jag tycker att Tinder är begränsat men bra som första steg. Så jag skulle påstå när samtalet flyter på och man skriver hyfsat regelbundet fram och tillbaka, kanske i längre sessioner.
 
Hur länge eller mycket ska man ha chattat innan man ber om till exempel telefonnummer?
Jag tillhör dem som inte har några större problem med att lämna ut vare sig namn (för att adda på messenger) eller nummer ifall det känns som en bra person, vi har intentionen att träffas snart, flyt i skrivandet och känner att vi vill kommunicera lite smidigare och mer avslappnat. Ibland kan det räcka med att vi hörts frekvent i ett par dagar. Jag har tre pers just nu som jag skriver med på messenger och ännu inte träffat.
Men lägg fram det snyggt tänker jag, fråga om personen skulle ha lust att byta till nåt annat än tinder för smidighetens skull, men var tydlig med att det är helt ok att fortsätta på tinder om det känns bäst innan ni setts.

Det finns ju kik också man kan använda där namn/nummer inte behöver lämnas ut men min erfarenhet hittills är att det främst är de som vill utväxla bilder för sexting som kör med det.
 
Dejten igår då...
Trevlig fin kille. Vi har samma yrke så det snackade vi massor om och det var kul, men kändes mer som att ta en öl med random trevlig kollega än att vara på en dejt. Första två timmarna hade vi jättetrevligt, sen var det som att energin försvann och det blev ganska jobbigt. Men vi drack upp den där tredje ölen och sen sa vi hejdå. Jag är inte intresserad av att ses igen, och skulle tro att det är ömsesidigt, kände ingen attraktion mellan oss. Men han hörde av sig och tackade för en trevlig kväll. Det kändes bra, kanske är så man ska göra även när man inte vill ses igen, för jag kan tycka att det känns lite trist när det bara blir helt tyst efteråt.
Lärdom1: Planera för lite kortare dejt och sluta medan det fortfarande är trevligt. Även i de fall det känns bra och man är intresserad kan det ju bli jobbigt med för lång dejt, bättre då att det ger mersmak.
Lärdom2: Att höras efter dejten med bekräftelse att man hade en trevlig kväll känns bättre än att allt blir tyst.
 
Dejten igår då...
Trevlig fin kille. Vi har samma yrke så det snackade vi massor om och det var kul, men kändes mer som att ta en öl med random trevlig kollega än att vara på en dejt. Första två timmarna hade vi jättetrevligt, sen var det som att energin försvann och det blev ganska jobbigt. Men vi drack upp den där tredje ölen och sen sa vi hejdå. Jag är inte intresserad av att ses igen, och skulle tro att det är ömsesidigt, kände ingen attraktion mellan oss. Men han hörde av sig och tackade för en trevlig kväll. Det kändes bra, kanske är så man ska göra även när man inte vill ses igen, för jag kan tycka att det känns lite trist när det bara blir helt tyst efteråt.
Lärdom1: Planera för lite kortare dejt och sluta medan det fortfarande är trevligt. Även i de fall det känns bra och man är intresserad kan det ju bli jobbigt med för lång dejt, bättre då att det ger mersmak.
Lärdom2: Att höras efter dejten med bekräftelse att man hade en trevlig kväll känns bättre än att allt blir tyst.

Haller med om att forsta dejten ska vara kort - enda syftet ar ju typ att reda ut om man vill ses igen, och det ar svart att snacka for evigt me nagon man traffar for forsta gangen. Dessutom tycker jag det blir sa mycket mer avslappnat nar man traffar nagon andra gangen, aven om man inte sags sa lange den forsta gangen!
 
Skickade iväg en vänförfrågsn till den gifta mannen från julfesten, om någon kommer ihåg från förra tråden. Känner mig lite tveksam till om han "vågar" acceptera. Men gör han det inte utan nån förklaring så kan det nog vara lite pinsamt för honom när vi ses på jobbet...
 
Fick ett mail 14.00 på HP. Det var ett rätt allmänt förstamail, inget speciellt, var påväg ut med hunden så tänkte att jag kanske svarar sen, när jag kommer in igen så har han skickat ett till mail, 14.23 där det bara står "Det var ju tur att du kunde läsa"

på vissa sitter offerkoftan väldigt bra tydligen
 
Fick ett mail 14.00 på HP. Det var ett rätt allmänt förstamail, inget speciellt, var påväg ut med hunden så tänkte att jag kanske svarar sen, när jag kommer in igen så har han skickat ett till mail, 14.23 där det bara står "Det var ju tur att du kunde läsa"

på vissa sitter offerkoftan väldigt bra tydligen
Alltså. Tror han att det där någonsin skulle kunna leda till något positivt? :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
307
Senast: VLMF
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 701
Senast: lingonben
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp