Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om han inte har accepterat din förfrågan så har han nog sagt nej tack. Men det betyder väl inte att du har gjort bort dig, bara att han inte vill ha dig som Facebookkompis.
Hmmm...känner mig nog lite bortgjord, men det var ju inget perverst jag föreslog.
 
Jag tror att hon blev rätt ledsen över kommentaren. Det hade jag också blivit. Inte kul när folk säger så rakt ut att man är för ful för att ens prata med. Och det är ett så jävla vidrigt beteende. Varför inte bara avmatcha? Varför skriver han så? Vad får han ut av att hon blir sårad?
Ja det är ett dåligt beteende. Antagligen någon sorts reaktion baserat på att hans ego blev butthurt för att hon inte svarade så i stil med "jag var inte intresserad oavsett".
 
Jag tror att hon blev rätt ledsen över kommentaren. Det hade jag också blivit. Inte kul när folk säger så rakt ut att man är för ful för att ens prata med. Och det är ett så jävla vidrigt beteende. Varför inte bara avmatcha? Varför skriver han så? Vad får han ut av att hon blir sårad?
Jag tror som @durachiny att han kände sig dissad och då reagerade med att "jaha, men jag vill ändå inte ha dig.

Ungefär som när jag sa nej till en som raggade på mig och han svarade med att "det är alltid lika komiskt när feta brudar har fått för stort självförtroende".
 
Jag tror som @durachiny att han kände sig dissad och då reagerade med att "jaha, men jag vill ändå inte ha dig.

Ungefär som när jag sa nej till en som raggade på mig och han svarade med att "det är alltid lika komiskt när feta brudar har fått för stort självförtroende".

Det där beteendet är väldigt vanligt. Jag och bästis pratade om det idag.

Hon hade en som hon träffade (I flera år) som helt plötsligt inte alls var intresserad av henne för att hon låg mycket... och detta efter att hon sagt att hon inte ville träffa honom mer..
 
Efter nyår byter jag nog nummer, så jag kan skaffa tinder igen. Eller frågar mamma om jag får ta hennes.

Ställde E mot väggen över hans beteende igår. "Han försökte bara föra en konversation med mig" jojo.
Och nu har vi visst aldrig varit något.
Tack och hej.
 
Efter nyår byter jag nog nummer, så jag kan skaffa tinder igen. Eller frågar mamma om jag får ta hennes.

Ställde E mot väggen över hans beteende igår. "Han försökte bara föra en konversation med mig" jojo.
Och nu har vi visst aldrig varit något.
Tack och hej.
Fast det har ni väl inte? Han ville vara ihop och du ville bara vara KK?
 
Andra-dejten blev 7 timmar (hade nog blivit längre om inte tåg-tiderna på helgen är som dom är) :)
Hämtade henne vid tåget mitt på dagen och sen hem till mig och så lagade vi lunch tillsammans och käkade, sen spelade vi Nintendo (8-bitars).

Sen åkte vi ner på stan och gick på Escape room-eventet, riktigt kul och klurigt! Vi klarade det på 55 minuter, man hade en timme på sig. Sen gick vi till ett café och fikade den sista stunden innan hennes tåg hem gick.
Vi har redan börjat planera för att ses i januari igen :)

Inget liggande ännu men mycket pussar, kyssar, kramar och hand-hållande :love:
 
Skrivandet med den jag planerar dejt med efter nyår flyter på bra. :) Han verkar vettig och vi har liknande bakgrund både vad gäller i vilken miljö vi växt upp, och vissa livsval vi gjort och en hel del värderingar och intressen verkar det som. Det blir spännande att mötas och se hur det känns. Jag hoppas att 2019 bjuder på minst en förälskelse, eller helst ”the love of my life” såklart. ;) Men steg ett är att bara våga sig ut och dejta, flirta och känna mig trygg med det.
 
Det blev visst en tinderdejt ikväll också, halvspontant, men vi har skrivits ett tag. Jag var lite speedad efter en spelning, han var lite full, vi tog en öl innan vi drog hem åt varsitt håll. Det fanns attraktion så det small om det och han var söt, trevlig och skön. Vi hånglade gott innan vi skildes åt. Han är nyskild flerbarnspappa och vill inget seriöst. Jag ser det inte just nu som nåt negativt då jag nog själv är rätt osugen på nåt seriöst och monogamt just nu. Men hur det blir om jag trillar dit ordentligt och blir kär i nån vet jag ju inte, vet bara att det kommer att hända, så jag får väl se då, lite nyfiken på det. Vad gött det hade varit om det kunnat funka för mig att ha polyrelationer kan jag känna, har tänkt en del på det på sistone.
 
Citerar mig själv ifall ni inte minns tillbaka till vad jag skrev i torsdags...

Bästis säger att hon ska koppla ihop mig med ett ex till en annan av hennes kompisar (hm det blev komplicerat). Han är ung och snygg och har 3 hästar. :love: Men mycket tveksamt om hon kommer lyckas... :rofl:

Nu vill tydligen den här killen (vi kan kalla honom Travkillen) att jag ska rida dressyr på hans travhästar. :laugh: Får väl försöka få tid nån dag så att jag åtminstonde får träffa honom. Låter som en bättre typ av första "dejt" iaf. :D
 
Den här norska tjejen hade ju specifika krav...
"
Jag leder efter ham der giver mig sommerfugle i maven. For at gore det skal du vare maskulin, intelligent, have en mork stemme og jeg forrakker fyrer med langere seg end hår"

"Om 10 år ser jag mig med gård på landet, frihed til at rejse til spendende destinationer og nyde att bygge noget op"

"Du er maskulin, >185 cm, >85 kg, har ingen barn og er ikke perfekt. Jeg er mere til viking end gentleman, allgerisk overfor metrosexuelle mend".
 
Känns som att det nog är dags att börja om. Tror inte jag kommer träffa någon av de jag träffat på senaste så mycket mer. Men jag tror jag ska ta januari till mig själv, det är en så mörk och tråkig månad ändå. Får väl se om det dyker upp något kul på Tinder, men det har det inte gjort på länge.
 
Den här norska tjejen hade ju specifika krav...
"
Jag leder efter ham der giver mig sommerfugle i maven. For at gore det skal du vare maskulin, intelligent, have en mork stemme og jeg forrakker fyrer med langere seg end hår"

"Om 10 år ser jag mig med gård på landet, frihed til at rejse til spendende destinationer og nyde att bygge noget op"

"Du er maskulin, >185 cm, >85 kg, har ingen barn og er ikke perfekt. Jeg er mere til viking end gentleman, allgerisk overfor metrosexuelle mend".
Det är väl ungefär lika mkt krav som du har?
 
Den här norska tjejen hade ju specifika krav...
"
Jag leder efter ham der giver mig sommerfugle i maven. For at gore det skal du vare maskulin, intelligent, have en mork stemme og jeg forrakker fyrer med langere seg end hår"

"Om 10 år ser jag mig med gård på landet, frihed til at rejse til spendende destinationer og nyde att bygge noget op"

"Du er maskulin, >185 cm, >85 kg, har ingen barn og er ikke perfekt. Jeg er mere til viking end gentleman, allgerisk overfor metrosexuelle mend".
Hon är nog dansk låter det som på språket. :)

Hon hade också kunnat skriva att hon inte är intresserad av att dejta en ”korkad metrosexuell man med ljus röst och längre skägg än hår, och att han ska vara längre än 185cm och väga mer än 85kg”. Det lämnar det ju relativt öppet ändå och var ganska tydligt med vad hon hoppas finna. Dvs ”en rejäl karl”. Sen kan ju utseendet inom den ramen variera väldigt.

Framtidsvisionen är ju hennes egen och behöver inte betyda att hon söker någon med gård, utan snarare att hon hoppas kunna få till den planen inom tio år. De som absolut inte vill bo på gård eller har noll intresse av att resa kan ju bara scrolla vidare. Och de som tycker att det låter som en fin plan kan ju försöka förverkliga den med henne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
303
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 268
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp