Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja visst har man blivit lärd att det är fel. Min första upplevelse var ändå ganska tidig, en av mina första pojkvänner hade en manlig bekant som han var lite intim med också.

Jag tror dock inte att varken jag eller Köpenhamn är polyamorösa, utan snarare polysexuella/har ett öppet förhållande. Jag vet inte om jag är storsint nog att ha ett förhållande där kärleken fördelas lika? Just nu är i alla fall dealen att vi ska prioritera varandra först. För egen del så är det så sällsynt att jag blir kär öht, att jag har svårt att föreställa mig att jag skulle kunna bli det i mer än en person samtidigt. Vi är nog dessutom swingers (om man nu ska sätta titlar på allt), så jag har sett honom ha sex med andra och där kan jag med handen på hjärtat säga att jag verkligen mår bra av att se att han mår bra. Jag känner noll svartsjuka när han och en annan uppenbart är attraherade av varandra, bara glädje.

Japp 40-årskris här med alltså ;). 2018 var ett promiskuöst år för mig med.

Jag får kanske inte vara i den här tråden egentligen, sedan jag skrev i del 5 har jag partner men jag brukar kika in ibland och läsa om allas dejter och äventyr.

MEN... jag blir så himla glad när jag läser om människor som hittar sin egen form för relationen och inte bara tillåter att man bör leva i samma form som alla andra är vana med.
Några av mina tidigare relationer har varit öppna sådana, och jag mötte så många fördomar och dumma kommentarer om det att jag till slut lessnade på att försöka förklara för de som frågade. Känns fint att du vågar prata öppet om det här. Hoppas er relation fortsätter vara lika härlig och fin som hittills!
 
Jag får kanske inte vara i den här tråden egentligen, sedan jag skrev i del 5 har jag partner men jag brukar kika in ibland och läsa om allas dejter och äventyr.

MEN... jag blir så himla glad när jag läser om människor som hittar sin egen form för relationen och inte bara tillåter att man bör leva i samma form som alla andra är vana med.
Några av mina tidigare relationer har varit öppna sådana, och jag mötte så många fördomar och dumma kommentarer om det att jag till slut lessnade på att försöka förklara för de som frågade. Känns fint att du vågar prata öppet om det här. Hoppas er relation fortsätter vara lika härlig och fin som hittills!

Instämmer. @Milosari det är guld att få andra perspektiv!! :bow:
 
Ja visst har man blivit lärd att det är fel. Min första upplevelse var ändå ganska tidig, en av mina första pojkvänner hade en manlig bekant som han var lite intim med också.

Jag tror dock inte att varken jag eller Köpenhamn är polyamorösa, utan snarare polysexuella/har ett öppet förhållande. Jag vet inte om jag är storsint nog att ha ett förhållande där kärleken fördelas lika? Just nu är i alla fall dealen att vi ska prioritera varandra först. För egen del så är det så sällsynt att jag blir kär öht, att jag har svårt att föreställa mig att jag skulle kunna bli det i mer än en person samtidigt. Vi är nog dessutom swingers (om man nu ska sätta titlar på allt), så jag har sett honom ha sex med andra och där kan jag med handen på hjärtat säga att jag verkligen mår bra av att se att han mår bra. Jag känner noll svartsjuka när han och en annan uppenbart är attraherade av varandra, bara glädje.

Japp 40-årskris här med alltså ;). 2018 var ett promiskuöst år för mig med.
Så himla roligt att läsa om hur andra upplever poly-(vad man nu kallar det) förhållanden och framförallt hur man själv förändrats tankemässigt! Jag har själv gått från att aldrig vilja ha något att göra med någon som har ett öppet förhållande till att landa i att jag nog inte kommer kunna vara i ett primärförhållande men det verkar funka för mig att vara ”den andre”. Kanske dessutom då med betoningen på ett polysexyellt förhållande snarare än ett polyamoröst sådant.
 
Imorgon ska jag träffa den nyskilde igen, som jag tog ett par pirriga öl med förra lördan. Märker hur intresserad jag är på mina tramsiga pendlingar, när han inte svarar snabbt nog (äsch han bangar ur, skitsamma, så jäkla intressant är han väl inte), och när han sen svarar (YESS!!! 😁 ). Jag har nån idé om att jag inte ska försöka ligga på andra dejten som det alltid brukar bli. För att det vore mysigt att dra ut lite på det. Att jag inte bjöd hem honom utan nappade på hans förslag att ses på puben är i alla fall en bra början, sen får vi väl se hur det går.
 
Jag får kanske inte vara i den här tråden egentligen, sedan jag skrev i del 5 har jag partner men jag brukar kika in ibland och läsa om allas dejter och äventyr.

MEN... jag blir så himla glad när jag läser om människor som hittar sin egen form för relationen och inte bara tillåter att man bör leva i samma form som alla andra är vana med.
Några av mina tidigare relationer har varit öppna sådana, och jag mötte så många fördomar och dumma kommentarer om det att jag till slut lessnade på att försöka förklara för de som frågade. Känns fint att du vågar prata öppet om det här. Hoppas er relation fortsätter vara lika härlig och fin som hittills!
Tack! Ja jag tror att det är på grund av att det inte pratas så mycket om det som att det ses som något konstigt. Man matas ju på alla håll och kanter med att en relation ska vara för två, att det är helt sjukt med månggifte, att svartsjuka är något som man "ska" känna när känslorna är starka nog. Och att om man känner ett behov av att ha sex med andra så är det för att primärpartnern inte kan tillfredställa ordentligt. Som om det skulle hänga ihop.
 
Så himla roligt att läsa om hur andra upplever poly-(vad man nu kallar det) förhållanden och framförallt hur man själv förändrats tankemässigt! Jag har själv gått från att aldrig vilja ha något att göra med någon som har ett öppet förhållande till att landa i att jag nog inte kommer kunna vara i ett primärförhållande men det verkar funka för mig att vara ”den andre”. Kanske dessutom då med betoningen på ett polysexyellt förhållande snarare än ett polyamoröst sådant.
Jag har också bara varit den andre innan, vilket har funkat fint för mig med. Så jag är ute och trampar på okänd mark här, och jag vet inte riktigt var vi landar i slutändan. Men så länge vi pratar och respekterar varandra så tror jag att det kan bli bra.
 
Tack! Ja jag tror att det är på grund av att det inte pratas så mycket om det som att det ses som något konstigt. Man matas ju på alla håll och kanter med att en relation ska vara för två, att det är helt sjukt med månggifte, att svartsjuka är något som man "ska" känna när känslorna är starka nog. Och att om man känner ett behov av att ha sex med andra så är det för att primärpartnern inte kan tillfredställa ordentligt. Som om det skulle hänga ihop.
Jag måste säga att det är du och att du är så öppen med hur du lever som gjort att jag verkligen vågade börja tänka efter hur jag egentligen vill att mina relationer (romantiska/sexuella) ska se ut! Vad vill jag egentligen, vad mår jag bra av, vad behöver jag? Innan de här trådarna och dina inlägg var jag så insnöad på tvåsamhet och monogami att allt annat var fullkomligt otänkbart och något "konstiga" människor pysslade med som inte klarade av en "vanlig" relation.
Nu har jag insett att jag nog kan trivas i flera olika konstellationer och det jag behöver från en partner kanske inte kan tillgodoses av bara en eller i en traditionell mall med dejta-tillsammans-bo ihop-gifta sig-barn.

Så verkligen, tack för att du delar med dig och minskar stigmat av att frångå den stela relationsnormen! :love:
 
Jag måste säga att det är du och att du är så öppen med hur du lever som gjort att jag verkligen vågade börja tänka efter hur jag egentligen vill att mina relationer (romantiska/sexuella) ska se ut! Vad vill jag egentligen, vad mår jag bra av, vad behöver jag? Innan de här trådarna och dina inlägg var jag så insnöad på tvåsamhet och monogami att allt annat var fullkomligt otänkbart och något "konstiga" människor pysslade med som inte klarade av en "vanlig" relation.
Nu har jag insett att jag nog kan trivas i flera olika konstellationer och det jag behöver från en partner kanske inte kan tillgodoses av bara en eller i en traditionell mall med dejta-tillsammans-bo ihop-gifta sig-barn.

Så verkligen, tack för att du delar med dig och minskar stigmat av att frångå den stela relationsnormen! :love:
Men åh! Nu blev jag alldeles rörd. Tusen tack för dina fina ord! Och hoppas att du hittar några som vill samma som du :)
 
Jag ska på lunchdejt imorgon med en från HP. Inte supersugen egentligen faktiskt men jag ska ju ändå äta.

Jag har skrivit med massa folk på HP. En som jag har skrivit lite mer med pratade jag i telefonen med i går. Jag blev mindre entusiastisk efter det, han mer.

Jag är ganska risig just för tillfället eftersom vi försöker få ordning på mina långvariga sömnproblem. Jag skyller på det när det gäller att jag svarade på en 25-åring som skrev! Det känns ju sjukt ungt. Det blir nog inget av det men han är rolig.

En annan som skrev var lite småkul. Jag föreslog att vi skulle få till en snabbfika nån gång (bor i samma stad) men han föreslog då att vi istället borde ses direkt hemma hos nån av oss eftersom det "skulle vara enklare". Där dog mitt intresse.
 
Tack! Ja jag tror att det är på grund av att det inte pratas så mycket om det som att det ses som något konstigt. Man matas ju på alla håll och kanter med att en relation ska vara för två, att det är helt sjukt med månggifte, att svartsjuka är något som man "ska" känna när känslorna är starka nog. Och att om man känner ett behov av att ha sex med andra så är det för att primärpartnern inte kan tillfredställa ordentligt. Som om det skulle hänga ihop.

Du sätter huvudet på spiken med allt.
Några av mina (dåvarande) nära tjejkompisar hade såna problem med mina relationer ett tag att de vid ett tillfälle tillsammans ungefär sa att de tyckte jag skulle gå och prata med någon för det inte var sunt att ”jonglera med flera partners samtidigt” :meh:
Sunt för vem liksom?
Nu lever jag i en mono relation och är mer än nöjd med den, men det kan ju också ändra sig. Både jag och min man diskuterar ofta att dynamiken i en relation är föränderlig. Känns så skönt!

Blir glad av att läsa att du inspirerat fler här att ifrågasätta tvåsamhet och normen!
 
Du sätter huvudet på spiken med allt.
Några av mina (dåvarande) nära tjejkompisar hade såna problem med mina relationer ett tag att de vid ett tillfälle tillsammans ungefär sa att de tyckte jag skulle gå och prata med någon för det inte var sunt att ”jonglera med flera partners samtidigt” :meh:
Sunt för vem liksom?
Nu lever jag i en mono relation och är mer än nöjd med den, men det kan ju också ändra sig. Både jag och min man diskuterar ofta att dynamiken i en relation är föränderlig. Känns så skönt!

Blir glad av att läsa att du inspirerat fler här att ifrågasätta tvåsamhet och normen!
Men oj :o. Vad ni är gulliga! Bästa buke :love:.
 
Hade kanske lite mycket förväntningar på kvällens dejt som inte riktigt infriades. Upplevde inte samma "direktkanal" mellan oss som senast. Det var inte lika avslappnat och inte heller lika laddat. Och så hade det strulat sig för honom så han var tvungen dra hem till barnen. Men vi hade trevligt ändå, och sa sen hejdå med väldigt mysiga kyssar precis som senast. Verkar ganska meckigt när/hur vi ska få till nästa dejt, så jag vågar inte känna mig så pepp just nu, och den frustrationen fick mig att slänga ut en spontan fråga till en halvintressant ny tinderkille om han vill ta en öl imorgon. Inget svar än...
 
Tack! Ja jag tror att det är på grund av att det inte pratas så mycket om det som att det ses som något konstigt. Man matas ju på alla håll och kanter med att en relation ska vara för två, att det är helt sjukt med månggifte, att svartsjuka är något som man "ska" känna när känslorna är starka nog. Och att om man känner ett behov av att ha sex med andra så är det för att primärpartnern inte kan tillfredställa ordentligt. Som om det skulle hänga ihop.
Ibland undrar jag hur många som är så där monogama som man "ska". Jag tror att fler än vi vet om har mer okonventionella överenskommelser kring det där i sina relationer - plus då alla som är otrogna. Andelen monogama är nog mindre än vi så att säga tror eller låtsas.
 
Mitt dejtande dog med min första kille jag dejtade. Han den där som skrev poesi. Gav killen en chans men det var verkligen inget att ha. Ingen farlig killa, bara konstig. Han fick mig att vilja leva i celibat resten av mitt liv :/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 593
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
364
Senast: VLMF
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 576
Senast: bollen__
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 855
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp