Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner att man alltid hamnar där och har gett upp på förhand typ. Alltså orkar inte.

En lite annan sak fast ändå inte kanske. Om feminism, politisk åskådning, politisk korrekthet. Jag vet att jag är urkass (verkligen, jag förstår inte ens en sekund poängen?) på att skilja på sak och person. Hur kan man funka ihop om man skiljer sig på dessa punkter? Jag fattar verkligen inte. Handlar inte det om grundläggande värderingar? Eller VAD är annars grundläggande värderingar?
Sånt är svårt med värderingar och jag har nog ganska mycket kategorier som ska klickas i för att det skulle kunna fungera i längden.

Skulle inte kunna dejta någon mer seriöst som står väldigt långt ifrån mig politiskt och värderingsmässigt, som är klimatförnekare eller inte alls bryr dig om miljön.

Jag är vegetarian, vilket jag inte har som krav på någon jag dejtar. Men skulle nog inte kunna dejta en jägare, jag känner flera som är jägare och har inget emot folk för det.
Att de den även ska gilla djur och ha iaf lite liknande intressen som mig, plus attraktion förklarar väl varför jag är singel 😅.
 
Men är det värt att reta upp sig och bli irriterad?
Eller kan du koppla bort den biten?

Är väl lätt för mig att säga som är totalt ointresserad av den biten och i princip aldrig blir sur eller irriterad 😅
Bara om någon stökar ner, där drar jag min gräns!

Som Ruben, Ordning!! 😡

Men va? Jag känner typ 2 män som inte är feminister. Jag föutsätter alltid att de är det, och blir uppriktigt förvånad när jag möter folk som inte är det.

Eftersom jag sällan träffar icke-feminister så undrar jag hur han då tänker att det ska vara? Tycker han att män ska ha fler rättigheter än kvinnor eller vad menar han? Jag fattar liksom inte hur man INTE kan vara feminist i vår kultur.

Första som poppar upp är alla "Men varför lämnar hon inte honom bara?!" när han beter sig illa mot henne. Inte ens det tål jag längre. I princip alla i min omgivning, inkl de mest feministiska kvinnorna, har jag hört det ifrån. Jag tycker inte det är så allvarligt i sig att inte reflekterat mer än att det kan halka ur en men jag hade faktiskt inte orkat att ha en diskussion om alla sådana här grejer med en partner. Jag vill träffa någon faktiskt intresserar sig såpass att de börjar reflekterat över liknande beteenden åtm (obs, ingen felfrihet alla krävs utan mer förhållningssättet att åtm ha påbörjat någon sorts reflektion).

Tja, jag har varit singel i ganska exakt 4 år nu så :p Det räcker med att andra försöker få mig att vara lite mer "typiskt feminin" för att jag ska tappa intresset totalt (ta mindre plats, bry mig mer om mitt utseende, ta mer ansvar än männen för relationer, inte ha så manliga intressen...). Hittills har jag träffat fyra män som INTE försöker med sådant och som samtidigt har vettiga värderingar, funderingar kring just samhällsstrukturer osv. Då är två av dem i fasta, monogama parförhållanden med ungar och hela kittet. Två av dem är visserligen singlar, men är mina kollegor :meh: Vetefan var jag skulle råka hitta någon som är lika bra som dem, men som varken är upptagen eller kollega. Just nu känns det inte som något som någonsin kommer hända, så jag bryr mig inte ens om att leta. Är hellre singel än i parrelation med någon som inte passar mig perfekt. Dåliga relationer är jag utan tvekan klar med.


Jag träffar hela tiden män som tycker att kvinnor överdriver, att de är "för mycket" när de i själva verket bara vill ha samma jäkla rättigheter som män. Framförallt träffar jag män som inte har någon som helst förståelse för varför kvinnor ofta är rädda för okända män, jag träffar män som råkar bete sig respektlöst bara för att de är så vana vid att vara "störst bäst och vackrast" och jag träffar män som ser gamla stereotypa könsroller som något positivt. Alla är såklart inte extrema i sina åsikter och beteenden, men min toleransnivå för sådant är så extremt låg att de allra flesta män blir helt ointressanta att ens lära känna på något djupare plan.

Men precis så! Och även @Myblackcat men jag lyckades visst inte få med citatet.
 
Men är det värt att reta upp sig och bli irriterad?
Eller kan du koppla bort den biten?

Är väl lätt för mig att säga som är totalt ointresserad av den biten och i princip aldrig blir sur eller irriterad 😅
Bara om någon stökar ner, där drar jag min gräns!

Ja jag är väl lite udda generellt och bli lätt arg (brukar hålla det inne dock) när vänner/familj/bekanta säger nåt jag inte håller med om. Det händer ofta eftersom jag har åsikter om nästan allt :cautious:. Är nåt jag försöker jobba på. Skulle jag bara umgås med folk som hade samma åsikter som mig skulle jag bli väldigt ensam. Trist för en social människa som mig.
 
Jag tycker rätt många män tycker att "feministpratet är överdrivet" patriarkat finns inte och det är kvinnor som bestämmer. Kvinnor har mindre makt för att de själva väljer det etc.
"Kvinnor är biologiskt mer vårdande och män mer tävlingsinriktade och det är fint och det ska man inte radera ut. etc."

Jag tycker de flesta män verkar tänka så :meh:. Många håller det inne så länge det går för de vet att det inte är pk-åsikter.
 
Eftersom jag sällan träffar icke-feminister så undrar jag hur han då tänker att det ska vara? Tycker han att män ska ha fler rättigheter än kvinnor eller vad menar han? Jag fattar liksom inte hur man INTE kan vara feminist i vår kultur.

D skulle jag inte kalla anti-feminist, men inte heller feminist. Han är väl som de flesta män: är för jämställdhet men inte engagerade eller intresserade av att läsa på och diskutera ämnet. Men jag kör på mitt race ändå. Jag snackar "feminist-ämnen" varje dag. Säger han nåt jag inte håller med om kommer han få mothugg. Problemet är snarare för mig ifall han inte är intresserad av att diskutera. Det blir trist! Då umgås jag hellre med vänner som inflikar saker och kommer med andra infallsvinklar.
 
Jag tycker rätt många män tycker att "feministpratet är överdrivet" patriarkat finns inte och det är kvinnor som bestämmer. Kvinnor har mindre makt för att de själva väljer det etc.
"Kvinnor är biologiskt mer vårdande och män mer tävlingsinriktade och det är fint och det ska man inte radera ut. etc."

Jag blir så otroligt provocerad av det där jävla dyngsnacket om att folk minsann valt själva
 
Så skönt att kunna koppla av med V efter jobbet igår. Hann med frukost innan jag åkte till stallet, bra start på dagen.
I morgon ska vi laga mat igen och chilla framför film. De rosa träden blommar så måste dra med honom ut på promenad också 😍

Kollegan övertalade mig till glassäta o veckan. Lite blandade känslor men vi har så jävla roligt så det blir säkert bra.
 
Jag var på "dejt" igår med en kille från tinder! Tror det är första därifrån som jag träffar utan att ha setts innan :D

Vi möttes då upp inne i stan eftersom lillehund behövde rastas, planen var att sitta nere i hamnen, men det var så kallt!
Gick hem till mig, drack lite päronbubbel och snackade. Det ena ledde till det andra...

Han sov inte över, men glömde sina vantar och sin tygväska här så jag har skickat iväg ett sms :)
 
Vi möttes då upp inne i stan eftersom lillehund behövde rastas, planen var att sitta nere i hamnen, men det var så kallt!
Gick hem till mig, drack lite päronbubbel och snackade. Det ena ledde till det andra...

Han sov inte över, men glömde sina vantar och sin tygväska här så jag har skickat iväg ett sms :)

Läste vantar och tänkte, vem fan har vantar när det är 20 grader varmt!
Men Sverige är ju rätt avlångt 😂
Lever tydligen i en bubbla.
 
Vi möttes då upp inne i stan eftersom lillehund behövde rastas, planen var att sitta nere i hamnen, men det var så kallt!
Gick hem till mig, drack lite päronbubbel och snackade. Det ena ledde till det andra...

Han sov inte över, men glömde sina vantar och sin tygväska här så jag har skickat iväg ett sms :)

Han är nog inte så intresserad.
Smsat lite, men får inget riktigt gensvar så lägger ner :)
 
Ni på buke som brukar höja på ögonbrynen över att det finns "anit-feministiska" män kan ju joina mig på messenger och se den mest bisarra konversationen jag ever haft. Det var verkligen helt sjukt. Alltså jag orkar inte med människor :yuck:

Tex så har ju feminismen gått för långt nu, nu är det bara kvinnors problem som belyses (vem som belyser detta fick jag inget svar på) och vi kvinnor har bara fördelar numera. Som ex på detta så togs en manlig vän som kommit på sin tjej vara otrogen med en annan man varpå han lappade till dem båda men enbart dömdes för misshandel av tjejen.

När jag frågade hur han tänkte om kvinnojourer så var det ju orättvist att bara kvinnors problem belyses och att han önskat det fanns en mansjour när han behövde hjälp tidigare.

Följdfrågor var ju såklart omöjligt att få svar på och sedan hade tydligen diskussionen börjat handla om att hata män och jag (vars enda åsikt jag uttryckt var att jag hatade att jag inte såg män på barrikaderna emot allt våld) kunde tydligen inte tänka utanför pk-bubblan.

Ni behöver inte ens citera mig på detta jag orkar inte alltså.
 
Försöker hitta nån slags dejtinginspiration...inge sugen alls på att dejta. Vill bara ha nån utan att lägga ”jobbet” på att komma dit 🙈 bytte ut bilderna på HP, blev nästan lite hysterisk trafik...kommer mig ändå inte för att dejta nån. Borde en inte känna lite vårdejtingkänslor 🤔
 
Nu har Köpenhamn åkt. Allt har varit perfekt utom att jag fick mens lagom tills vi var barnlösa :down:. Jävla skitspiral, det är helt opålitligt att inte veta om/när/hur länge man blöder. Med mer hormoner får jag istället dålig hy så det är verkligen pest eller kolera.

Men förutom det så har det varit så fint. Vi har pratat politik och nonsens, och ju mer vi pratar desto mer inser jag hur lika vi tänker. Vi pratade bland annat en del feminism och hur svårt det är att navigera mellan extremerna. Och om att han upplever att det i hans facebookflöde är ett stort fokus på någon sorts liberal feminism där kvinnans eget val är möjligt. Men ÄR det ett eget val att känna sig extra självsäker med höga klackar osv. Vi är överens om det mesta men inte precis allt, vilket jag nästan tycker är bra för då har vi alltid något att prata om :). Jag är också väldigt glad för att vi kunde umgås så mycket och så tätt utan att tröttna det minsta :heart.

Han har träffat mamma nu och hennes mottagande var svalt :(. Men hon sa i alla fall inget dumt. ”Jag behöver vänja mig” säger hon. Hur många månader (år?) tar det undrar jag... Ni andra som har barn, hur tar era familjer det med att ni har träffat nya partners? Min mamma tyckte inte ens om mitt ex...

Men men, avkomman har faktiskt sett fram emot att han ska komma, min extrafamilj höjer honom till skyarna och vi har umgåtts mycket med min pappa som också är förtjust. Och hundarna! Han är fantastisk med djur, kompisens helt osociala hund höll sig mycket tätt på honom hela kvällen. DET ger otroligt många pluspoäng hos mig.
 
På torsdag ska jag kanske träffa Vinkillen igen. Och torsdagen efter det har jag bjudit hem den polyamoröse som jag var på dejt med förra veckan.

Har haft en del kontakt med den snygga tjejen också. Måste komma på ett bra smeknamn till henne. ”M” känns lite uttjatat ;).
 
På torsdag ska jag kanske träffa Vinkillen igen. Och torsdagen efter det har jag bjudit hem den polyamoröse som jag var på dejt med förra veckan.

Har haft en del kontakt med den snygga tjejen också. Måste komma på ett bra smeknamn till henne. ”M” känns lite uttjatat ;).
Allright. Jag har nästan kissat på mig av skratt när Köpenhamn har berättat om hur det var att växa upp i en pytteliten byhåla där han dejtade dottern till mammans exmans nya flamma. På torsdagens tillställning kommer inte bara Vinkillen och ev hans sambo, utan också en dejt från i höstas och en tjej som jag raggat på (men fått nobben av). #världenärlitenävenhär
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 968
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 646
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 874
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 040
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp