Gravid- sen abort??? Lååååååååångt...

Sv: Gravid- sen abort??? Lååååååååångt...

Jag säger som många sagt tidigare... OM du väljer att behålla barnet så är ni ju inte gifta o då måste du och han aktivt skriva på ett papper om gemensam vårdnad. Annars är vårdnaden automatiskt din.

Du är rädd för vårdnadstvist. Jag har svårt att tro att det blir nåt sånt om du bara inte skriver på så han får vårdnad till att börja med. Man kan va en bra förälder även utan att vara vårdnadshavare... och det kan vara ett sätt ör er. Ni verkar ju fladdra fram o tillbaka o säg såhär du förvägrar honom inte att träffa barnet men vårdnaden är DIN.

Eftersom han redan förlorat en vårdnadstvist o haft myndigheterna inblandade kanske han tycker det är skönt oxå om du direkt säger hur du vill ha det. O klarar dig som ensam? JA, det gör du. Är du bara skötsam o har i alla fall lite kontaktnät som hjälper dig nån gång ibland så är inget omöjligt!

Vad du än gör... lycka till!
 
Sv: Gravid- sen abort??? Lååååååååångt...

Känner så otroligt med dej:love: Undrar hur det gått för dej,det var ju inte så mycket tid att fundera!:confused:
Ville skriva direkt när jag läste vad du skrev,kan känna igen mej själv i mycket av det du berättar(se gärna tidigare inl,kanske inte uppskattad av alla men ändå självupplevt)men har haft så fullt upp under dessa helger! Är Norrlänning numer:love:

Det jag skulle vilja ha sagt dej är att se till fakta! Utifrån det gör man oftas bra och kloka val. Alla val man gör blir inte rätt men jag tror att man måste även få göra fel val ibl för att man ska växa som människa och bli en självständig individ. För det hade varit lätt att leva med ett facit i handen:)

Det jag kan känna igen mellan raderna är att ni älskar varanndra! Så jag hoppas verkligen du hittar en lösning som är den rätta för dej! Med eller utan baby+stor baby!:)
 
Sv: Gravid- sen abort??? Lååååååååångt...

...............borttaget

Eller äsh, bara en fråga. Måste man tala om för myndigheterna vem som är pappan?
 
Senast ändrad:
Sv: Gravid- sen abort??? Lååååååååångt...

Måste och måste. Myndigheterna gör sitt bästa för att ta reda på vem som är pappan.
Förstås. Både för barnets skull och för oss skattebetalares skull.
 
Sv: Gravid- sen abort??? Lååååååååångt...

en fundering av juridisk karraktär... som ogifta måste killen erkänna faderskapet för att juridiskt "bli" pappa, men om du inte ger honom den möjligheten? Skulle det gå att hålla honom borta från barnet genom att inte låta honom skriva på något faderskapsintyg? Eller kan en kille kräva tex DNA test och sedan att juridiskt bli erkänd som pappa?

*tillägg: såg nu att andra skrivit liknande...*
 
Sv: Gravid- sen abort??? Lååååååååångt...

En kille kan kräva DNA.

Jag undrar vad motivet bakom att inte låta pappan skriva på kan vara.
Sen undrar jag hur man har tänkt med underhållsbidrag ?
 
Sv: Gravid- sen abort??? Lååååååååångt...

Hej alla. Tack för era svar och ert stöd!

Valde efter kontakt med kurator att göra en sen abort. Det var det tyngsta beslutet jag gjort i hela mitt liv och jag kommer antagligen att känna sorg över mitt första barn resten av mitt liv.

MEN hur svårt det än var så jag känner att det var rätt beslut.

Alternativet hade inte varit rätt varken mot mig själv eller barnet. Den dagen jag ska ha barn (om den chansen kommer) ska det vara med en ärlig och pålitlig man, som jag och barnet kan ha det bra tillsammans med.

Jag har helt brutit med mannen som var pappa till det här barnet. Jag hade tyvärr rätt om otroheten, fick ett mail av honom där han bland annat erkände att jag haft rätt och att han varit otrogen mot mig. Orkar inte ha någon som helst kontakt med honom, känner mig så oerhört kränkt och sviken, då jag under våra år tillsammans älskat honom av hela mitt hjärta.

Mår mycket dåligt av allt det som har hänt men jag får professionell hjälp och mycket stöd av mina närmaste.

Tack än en gång allihop för att ni hjälpt mig att bolla tankar och funderingar och för ert stöd.
 
Sv: Gravid- sen abort??? Lååååååååångt...

Tack for att du uppdaterade oss. Skont att du far en massa hjalp i ditt tunga beslut och hoppas att du en dag hittar nagon sjysst karl att skaffa barn med! En massa styrkekramar till dig!
 
Sv: Gravid- sen abort??? Lååååååååångt...

Vet du, att du mår dåligt av det hela är bara ett tecken på att du är mänsklig, hade du inte påverkats starkt av beslutet hade något varit galet.

Lycka till i framtiden, jag är övertygad om att du en dag kommer hitta en bra livskamrat som inget annat vill än bilda familj tillsammans med dig.
 
Sv: Gravid- sen abort??? Lååååååååångt...

Vet du, att du mår dåligt av det hela är bara ett tecken på att du är mänsklig, hade du inte påverkats starkt av beslutet hade något varit galet.

Förlåt TS för att jag kapar din tråd.

Men nej, jag håller inte alls med om detta. Alla personer är olika och om TS bara känt sig lättad efter det här hade det inte alls varit något tecken på att något var galet. Precis som det inte är det att må dåligt i situationen. Men alla är olika, och att skuldbelägga de som inte fungerar som du eller TS gör är fel tycker jag.

Till TS: Vad skönt att du känner att det var rätt beslut! Vad bra att du får hjälp både från professionella samt av dina vänner, det betyder mycket. Hoppas på all lycka till dig i framtiden. :)
 
Sv: Gravid- sen abort??? Lååååååååångt...

Förlåt TS för att jag kapar din tråd.

Men nej, jag håller inte alls med om detta. Alla personer är olika och om TS bara känt sig lättad efter det här hade det inte alls varit något tecken på att något var galet. Precis som det inte är det att må dåligt i situationen. Men alla är olika, och att skuldbelägga de som inte fungerar som du eller TS gör är fel tycker jag.

Men att känna lättnad är också att påverkas, det är ju en signal att beslutet man fattat varit rätt.

Det jag tänkte på var om man inte påverkas alls av en sådan här situation, att man så att säga bara rycker på axlarna. Kanske är jag hård, men jag tycker det är ett tecken på att man nog inte mår så bra som människa.
 
Sv: Gravid- sen abort??? Lååååååååångt...

Efter ha läst dina inlägg och andras förstår jag inte vad du är för människa.
Är detta ditt sätt att hantera svårigheter gjorde du nog helt rätt som valde en abort!
För att fostra ett barn måste man själv veta var man står,du verkar inte ha gjort det på länge efter vad du skriver.
Vet att jag låter hård i ord men jag anser att man inte kan ta för lätt på såna här saker. Du ska leva med detta restan av ditt liv!
 
Sv: Gravid- sen abort??? Lååååååååångt...

Leva med vaddå? Att hon gjorde ett bra beslut?

Bra beslut!?
Det är väl ändå upp till var och en att ha åsikter om det.
När man lägger ut sig liv på ett offenligt forum så är man väl medveten om att man kanske inte får höra det man vill höra.
 
Sv: Gravid- sen abort??? Lååååååååångt...

Efter ha läst dina inlägg och andras förstår jag inte vad du är för människa.
Är detta ditt sätt att hantera svårigheter gjorde du nog helt rätt som valde en abort!
För att fostra ett barn måste man själv veta var man står,du verkar inte ha gjort det på länge efter vad du skriver.
Vet att jag låter hård i ord men jag anser att man inte kan ta för lätt på såna här saker. Du ska leva med detta restan av ditt liv!

Ja du låter otroligt hård och jävligt orättvist.
I den här tråden har vi fått följa en väldigt klok människa som försökt se allt från olika perspektiv. Att slänga i hennes ansikte att hon skulle ta detta lätt är ju förjävligt egentligen.

Ibland är citatet: Att prata (skriva) är silver men att tiga är guld faktiskt värt att tänka på innan man vräker ur sig, även om det är på ett anonymt forum.
 
Sv: Gravid- sen abort??? Lååååååååångt...

Bra beslut!?
Det är väl ändå upp till var och en att ha åsikter om det.
När man lägger ut sig liv på ett offenligt forum så är man väl medveten om att man kanske inte får höra det man vill höra.

Vad hade du tyckt vara ett bättre alternativ?
 
Sv: Gravid- sen abort??? Lååååååååångt...

Jag förstår inte alls vad du menar, hur skulle hon ha agerat annorlunda menar du? Jag tycker det låter som ett mkt klokt och väl genomtänkt beslut. Att du ens har mage att uttrycka dig på ditt vis är beklämmande.

Till TS även om det känns väldigt tungt nu låter det som att du tänkt igenom och gjort rätt val utifrån din situation. Hoppas du snart finner någon att älska på rätt villkor, som älskar dig tillbaka på samma vis.
 
Sv: Gravid- sen abort??? Lååååååååångt...

Jag har, efter att ha läst dina andra inägg, förstått att du är väldigt bitter och arg över att du och din partner inte kan få barn. Det är okey. Men det är inte okey att vara elak mot andra personer för att du mår dåligt.
Om ts gör abort eller inte påverkar inte alls det faktum att ni inte kan få barn. Det är inte så att ts tar bort ett foster som "skulle kunna vara ditt".
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
22
· Visningar
1 550
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 453
Senast: orkide
·
  • Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 080
Senast: et_flickan
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 227
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp