Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Danskillen känns ju helt knäpp....!

Jag förstår faktiskt inte alls hur det kan anses svårt att visa intresse utan att vara flirtig. Alltså om vi för en konversation som inte är helt kort o trist så får en väl anta att intresse finns att föra den där konversationen sas? Och om en nu vill ses kan en väl bara fråga det? Alt om en känner för att bli just flirtig i text, innan vi ens har sets, så kan man väl ha lite känsla för om det blir besvarat eller inte. Föreslår människan typ 5 gånger att vi ska göra saker ihop (sådär utan att faktiskt fråga som jag försökte konkretisera till @durachiny) och jag inte hakar på en enda gång, varför fortsätter de så? Inte min grej alls.
Ja danskillen verkar väldigt udda dock inte hört något av honom på 2 veckor nu.

Min teori är för att det har lönat sig förut att tjata och vara på, så då tror det att det kommer funka även på dig? Alternativt noll känsla för att läsa av människor, eller en mix.
Skulle egentligen vilja skriva något liknande på min profil "tjat och att vara för på är bland det värsta jag vet och resulterar i uteblivet svar". Men låter kanske lite väl, hehe.
 
Dagens från HP...får kontakt med en snygg karl med en väldigt seriös presentationstext. Vi skriver lite fram och tillbaka, han är väldigt trevlig. Helt plötsligt skriver han att han vill presentera mig för ’Camilla’...jag frågar om han alltså är ute efter en trekant? Han svar visar att nej, de är ute efter en relation som alltså innefattar två kvinnor och honom....

Inget fel med det alls, men verkligen inte min grej. Känner bara att varför skriver man inte det i sin text? Eller i alla fall inte skriver en text som tydligt anger något helt annat 🙄
Låter ju konstigt att inte skriva det, men antalet person som isf svarade skulle nog inte vara jätte stort. Så kanske tänker att om han visar att han är trevlig så nappar någon?
 
Låter ju konstigt att inte skriva det, men antalet person som isf svarade skulle nog inte vara jätte stort. Så kanske tänker att om han visar att han är trevlig så nappar någon?

Jo förmodligen. Men jag tänker att det är inget en tänker att ’ja, det vill jag prova?’ för att frågan kommer? Att de förmodligen får bättre respons om än färre svar med ärlighet. Båda var väldigt attraktiva och han väldigt trevlig så de borde ha lätt att ’få napp’ hos någon som är intresserad av den typen av relation.
 
Ja danskillen verkar väldigt udda dock inte hört något av honom på 2 veckor nu.

Min teori är för att det har lönat sig förut att tjata och vara på, så då tror det att det kommer funka även på dig? Alternativt noll känsla för att läsa av människor, eller en mix.
Skulle egentligen vilja skriva något liknande på min profil "tjat och att vara för på är bland det värsta jag vet och resulterar i uteblivet svar". Men låter kanske lite väl, hehe.

Äsch, mitt sura tillägg är fortfarande kvar, kan något vara värre än det 😅 Skulle ju skriva om min presentation för att slippa ha detta men har inte orkat ännu.

"PS. Det är slut med mansbebisar, antifeminister och oupplysta smygrasister i mitt liv. Känner du dig lite kränkt av den raden så tillhör du kategori ett och kan glatt svepa vänster, bra va! 👋"

Hoppas det sållat bort många 😁
 
Vad är det med äldre damer som sänker sin ålder 15-20 år på HP?
Jag är inte intreserad av en så mycket äldre person, sorry!
Ja det syns om man är 47 eller 67!
Gah!
Haha... Kom att tänka på en person som gjorde så och som skrev att han angav hur gammal han kände sig och inte hur gammal han var.
Vore intressant om kvinnor gjorde så med tanke på att många män i min åldrr verkar vilja träffa någon yngre så att de kan få barn.
 
Jag börjar långsamt ställa om mig till distans igen, det är lite extra tufft precis i början (hoppas jag!). Främst är det nog inte själva distansen utan tidsskillnaden som gör det jobbigt, eftersom vi typ inte hinner prata alls. Dessutom har han alltid väldigt fullt upp på sommaren och tillåts inte ha en lugn stund, så jag kan inte låta bli att längta lite till hösten ändå. Själv har jag försökt uppehålla mig med jobb den här veckan, så på fyra dagar har jag nu jobbat tre gånger så mycket som jag egentligen ska på en vecka :p

Sen har jag "fastnat" lite i att tänka på framtiden. Jag har redan från början sagt att jag inte är öppen för att flytta till USA, men får ändå lite dåligt samvete över att "tvinga" honom att flytta hit. Men samtidigt är han en vuxen människa kapabel till att ta sina egna beslut. Det ligger ju ett par år i framtiden, men tiden har en förmåga av att gå väldigt fort :cautious:
 
Inte dejt direkt. Men J och jag tog iaf en snabbfika på ett café idag efter jag slutat jobba. Nästan 5 år sen vi sågs sist. Jättetrevligt och det var länge sen jag skrattade så mycket. Jag behövde det :) Men nog syntes det att han var 5 år äldre. Och 15 kg tyngre.
Men det var iaf skönt att ses. Vi båda har funderat då och då på den andra under åren.
 
Jag matchade med en kille igår som hade bästa pressen ever!
Sen är han snygg på ett udda vis, precis det jag gillar.
Han skriver långt och engagerat. Läste på om fälttävlan på egen hand istället för att ställa tusen frågor 😁
Älskar djur och är supergullig!
Enda nackdelen är att han bor utanför min pendelradie, men å andra sidan bor han i en stad jag faktiskt gillar och det är inte jättelångt.

Min nya second bff på jobbet tyckte han verkar för snäll för mig. Men när han lånade min mobil och swipade drog han höger på en kille som sökte efter en tjej som kan ta hand om honom så jag litar icke på hans omdöme 😒😂
 
Blev en dejt för mig igår, en som jag skrivit med ett tag ville ses. Sympatiskt att han godtog min idé att ta en öl på haket i byn nära mig i stället för i stan där han bor, och lite kul att det just denna kväll var countrytema där med jättebonnig stämning så han kände verkligen att han var på utflykt ut på landet. Vi hade en trevlig kväll och blev kvar rätt länge. Men det var inte helt klockrent, det var lite för mycket "prydlig farbror" över honom. Ibland tyckte jag det glimmande till lite attraktion ändå och när vi skulle gå diskuterade jag med mig själv om jag skulle föreslå att han hängde med hem, men kom fram till att det nog var mest bekräftelsebehov och lät bli. Känns bra att det blev så.

Han från i onsdags hörde av sig, ville ses igen. Jag som är mer van att dissas än att dissa tycker nästan det senare är värre, speciellt när det är nån som nog har lite dåligt självförtroende. Men jag fixade det och han verkade ta det okej.

Inga fler nya nu på ett tag tror jag!
Julflirten kommer och gör mig sällskap på jobbet en stund imorgon kväll, sen ska vi hänga i ett dygn. Finns planer på att träffa även Kk och Brevkompis under semestern. Den av dem som det känns lite extra peppigt och småpirrigt med är Bk, de andra bara tryggt och mysigt.
 
Ok...så jag kontaktade en karl från Tinder som jag har haft en del kontakt med under våren men det har inte blivit nån dejt. Han verkade vettig och ser bra ut. Han hörde senast av sig vid midsommar och frågade om jag skulle med och fira midsommar i hans sommarstuga. Jag hade andra planer då. När jag hörde av mig idag säger han att han träffar nån och att det börjar bli allvar 🙈 jag frågade om det var väldigt nytt eftersom han kontaktade mig för en vecka sen....men nä, några månader hade de träffats 🙄
 
Ok...så jag kontaktade en karl från Tinder som jag har haft en del kontakt med under våren men det har inte blivit nån dejt. Han verkade vettig och ser bra ut. Han hörde senast av sig vid midsommar och frågade om jag skulle med och fira midsommar i hans sommarstuga. Jag hade andra planer då. När jag hörde av mig idag säger han att han träffar nån och att det börjar bli allvar 🙈 jag frågade om det var väldigt nytt eftersom han kontaktade mig för en vecka sen....men nä, några månader hade de träffats 🙄
Jo, men de kan kanske ha bestämt att bli exklusiva efter han träffade dig :)
 
Har frågat den trevliga om han vill ses.
Det är inte längre dit än till kollegan, bara åt andra hållet, antagligen det som gör att det känns mycket längre 😅

Vi skriver långt och intressant till varandra flera gånger om dagen men jag vet ju att mitt tålamod är extremt kort. Behöver ses typ igår 😂
 
Har frågat den trevliga om han vill ses.
Det är inte längre dit än till kollegan, bara åt andra hållet, antagligen det som gör att det känns mycket längre 😅

Vi skriver långt och intressant till varandra flera gånger om dagen men jag vet ju att mitt tålamod är extremt kort. Behöver ses typ igår 😂
Har du frågat om att träffas?
 
Okej det blev inte bara middag med norrlänningen, sexet var okej finns potential för att kunna bli bra tror jag!
Jag sov kvar, vilket jag inte brukar göra, har svårt att sova med nya människor!
Men han verkar mysig, sen följde han med mig på stan ett tag ☺️.
Tom jag som är ganska trög när det kommer till sånt här, fattar ju att han är intresserad av mer än att bara ligga iaf.
Jag tänker att jag tar det lite som det kommer ☺️. Jag får semester på fredag och ska få iväg flera dagar och kommer väl vara ifrån Stockholm en del och är väl samma för honom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp