Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ena behöver ju inte utesluta det andra! :)
Bjuder jag hem någon så är det för att se hur det känns att umgås i avslappnat tumanhand sammanhang. Sen finns tanken där att nåt kanske händer, och jag är kanske lite sugen på det, men absolut inget jag förutsätter. Och om jag vill ligga eller inte har inget att göra med hur seriöst intresset är.
Vill du ta det lugnare och han inte läser av det/blir besviken så är han inget att ha!
Men så är det ju, behöver ju inte vara oseriöst intresse bara för att man ligger snabbt ☺️.
Men jag har inte bestämt mig hur jag ställer mig till det, beror ju helt på hur det känns då och hur stämningen är, såklart.
Är nog mest lite spänd på hur det kommer utveckla sig. Det blir nog bra, jag som alltid analyserar så mycket 😅.
 
Åh, nu imorgon alltså?

Haha, ja det lär du ju märka 😉.

Jag ska träffa FS på tisdag, vi ska vandra lite light uppför en slalombacke, ha picknick med oss och titta på utsikten 🙂👍.
Ja i morgon, så ganska nära på vi sist sågs, men blir ju semester snart.

Haha ja jag har inget bestämt att man ska ses visst antal ggr innan man har sex. Men vissa är ju så osmidiga. Men blir nog kul iaf ☺️.
Härlig med promenad och picknick!
 
Chattar lite då och då på messinger med min gamla HP-dejt. Vi kan kalla honom J.
Det är kul att vi efter 5 års glapp har kvar samma jargong och humor. Men även ventilerar vi djupare saker. Och i går ringde han en snabbis. Han ville att vi skulle ta en lunch i veckan samtidigt som vi båda vacklar i om det är lämpligt iom att han är i en typ relation och vi har ett förflutet.
 
Chattar lite då och då på messinger med min gamla HP-dejt. Vi kan kalla honom J.
Det är kul att vi efter 5 års glapp har kvar samma jargong och humor. Men även ventilerar vi djupare saker. Och i går ringde han en snabbis. Han ville att vi skulle ta en lunch i veckan samtidigt som vi båda vacklar i om det är lämpligt iom att han är i en typ relation och vi har ett förflutet.

Lite frågetecken dök upp hos mig av ditt inlägg.

* Får man inte luncha med ett x om man är i en relation?

* Har du ansvar för hans relation?
 
Lite frågetecken dök upp hos mig av ditt inlägg.

* Får man inte luncha med ett x om man är i en relation?

* Har du ansvar för hans relation?

Jo det får man. Jag träffar min sons far ofta. Både på fika och lunch utan att hans sambo bryr sig. Men i det här fallet så vet vi att hans partner är starkt emot det. Hen skulle bli sårad och väldigt arg.

Vi vet att hens svartsjuka inte är vårt ansvar samtidigt som vi ändå känner att vi inte vill såra eller luncha bakom ryggen på hen.
 
Rensade ju bland mina matchningar. Skrev hej till 35 st. Tre svarade. Två en gång och inget mer.

Skriver med någon ny men ärligt talat så väntar jag mest på att de ska börja bete sig illa, den ena tycker jag redan passerat min gräns. Jag är så sinnessjukt trött på män.
 
Rensade ju bland mina matchningar. Skrev hej till 35 st. Tre svarade. Två en gång och inget mer.

Skriver med någon ny men ärligt talat så väntar jag mest på att de ska börja bete sig illa, den ena tycker jag redan passerat min gräns. Jag är så sinnessjukt trött på män.
Vad brukar bete sig illa innebära?
 
Vad brukar bete sig illa innebära?

Jag har ingen lust att skriva allt offentligt här som gjort att jag är så känslig (tror jag?) men just i konversationer med nya människor stör det mig väldigt mycket att folk blir personliga med mig. Som att det finns något ömsesidigt intresse, innan vi ens träffats. Som något sorts oss. Jag gör tex extremt stor skillnad på "jag ska visa dig" och "där kan du se" för att försöka ta ett mer konkret exempel.

Som för att kanske väga upp men för egen del faktiskt mest bekräfta att jag inte bara är för känslig så har jag också en konversation som bara känns bra. Det är suuuuperlånga meddelanden om lite allt möjligt utan att han känns det minsta påträngande. Jag tycker att man borde kunna lära känna varandra så, utan en massa som lätt går att tolka som underliggande flirtande. Det går ju att berätta om sig själv och intressera sig för någon annan. Och sedan bara ställa en enkel fråga om den andre vill ses. Inte en massa antydningar om det på vägen liksom.

Är jag helt ensam om att känna såhär?

Jag bara blir så himla anti av att känna att jag behöver hålla folk ifrån mig hela tiden, att de inte kan ha något avstånd själva.
 
Jag har ingen lust att skriva allt offentligt här som gjort att jag är så känslig (tror jag?) men just i konversationer med nya människor stör det mig väldigt mycket att folk blir personliga med mig. Som att det finns något ömsesidigt intresse, innan vi ens träffats. Som något sorts oss. Jag gör tex extremt stor skillnad på "jag ska visa dig" och "där kan du se" för att försöka ta ett mer konkret exempel.

Som för att kanske väga upp men för egen del faktiskt mest bekräfta att jag inte bara är för känslig så har jag också en konversation som bara känns bra. Det är suuuuperlånga meddelanden om lite allt möjligt utan att han känns det minsta påträngande. Jag tycker att man borde kunna lära känna varandra så, utan en massa som lätt går att tolka som underliggande flirtande. Det går ju att berätta om sig själv och intressera sig för någon annan. Och sedan bara ställa en enkel fråga om den andre vill ses. Inte en massa antydningar om det på vägen liksom.

Är jag helt ensam om att känna såhär?

Jag bara blir så himla anti av att känna att jag behöver hålla folk ifrån mig hela tiden, att de inte kan ha något avstånd själva.

Du är nog inte ensam. Jag är inte alls särskilt känslig, men jag stör mig på de som skickar kram- eller puss-smileysar och kallar mig smeknamn innan vi ens träffats...

Och så de som "hintar" om hur ensamma de är, och hur synd det är om dem.... Särskilt om de börjar berätta hur länge det var sedan de legat. Snälla, håll käft! 🤦‍♀️
 
Jag har ingen lust att skriva allt offentligt här som gjort att jag är så känslig (tror jag?) men just i konversationer med nya människor stör det mig väldigt mycket att folk blir personliga med mig. Som att det finns något ömsesidigt intresse, innan vi ens träffats. Som något sorts oss. Jag gör tex extremt stor skillnad på "jag ska visa dig" och "där kan du se" för att försöka ta ett mer konkret exempel.

Som för att kanske väga upp men för egen del faktiskt mest bekräfta att jag inte bara är för känslig så har jag också en konversation som bara känns bra. Det är suuuuperlånga meddelanden om lite allt möjligt utan att han känns det minsta påträngande. Jag tycker att man borde kunna lära känna varandra så, utan en massa som lätt går att tolka som underliggande flirtande. Det går ju att berätta om sig själv och intressera sig för någon annan. Och sedan bara ställa en enkel fråga om den andre vill ses. Inte en massa antydningar om det på vägen liksom.

Är jag helt ensam om att känna såhär?

Jag bara blir så himla anti av att känna att jag behöver hålla folk ifrån mig hela tiden, att de inte kan ha något avstånd själva.

Det var väldigt längesen jag råkade ut för det där. Men visst, det är riktigt störigt.
 
Jag har ingen lust att skriva allt offentligt här som gjort att jag är så känslig (tror jag?) men just i konversationer med nya människor stör det mig väldigt mycket att folk blir personliga med mig. Som att det finns något ömsesidigt intresse, innan vi ens träffats. Som något sorts oss. Jag gör tex extremt stor skillnad på "jag ska visa dig" och "där kan du se" för att försöka ta ett mer konkret exempel.

Som för att kanske väga upp men för egen del faktiskt mest bekräfta att jag inte bara är för känslig så har jag också en konversation som bara känns bra. Det är suuuuperlånga meddelanden om lite allt möjligt utan att han känns det minsta påträngande. Jag tycker att man borde kunna lära känna varandra så, utan en massa som lätt går att tolka som underliggande flirtande. Det går ju att berätta om sig själv och intressera sig för någon annan. Och sedan bara ställa en enkel fråga om den andre vill ses. Inte en massa antydningar om det på vägen liksom.

Är jag helt ensam om att känna såhär?

Jag bara blir så himla anti av att känna att jag behöver hålla folk ifrån mig hela tiden, att de inte kan ha något avstånd själva.

Jag förstår dig till fullo och är lika dan.
 
Du är nog inte ensam. Jag är inte alls särskilt känslig, men jag stör mig på de som skickar kram- eller puss-smileysar och kallar mig smeknamn innan vi ens träffats...

Och så de som "hintar" om hur ensamma de är, och hur synd det är om dem.... Särskilt om de börjar berätta hur länge det var sedan de legat. Snälla, håll käft! 🤦‍♀️
Skriver någon verkligen det, hur länge sedan det var de legat? 🙈
Ja menar jag kan säga sånt skämtsamt till nära vänner.
Men vissa är ju, eller verkar iaf, verkligen desperata.
 
Jag har ingen lust att skriva allt offentligt här som gjort att jag är så känslig (tror jag?) men just i konversationer med nya människor stör det mig väldigt mycket att folk blir personliga med mig. Som att det finns något ömsesidigt intresse, innan vi ens träffats. Som något sorts oss. Jag gör tex extremt stor skillnad på "jag ska visa dig" och "där kan du se" för att försöka ta ett mer konkret exempel.

Som för att kanske väga upp men för egen del faktiskt mest bekräfta att jag inte bara är för känslig så har jag också en konversation som bara känns bra. Det är suuuuperlånga meddelanden om lite allt möjligt utan att han känns det minsta påträngande. Jag tycker att man borde kunna lära känna varandra så, utan en massa som lätt går att tolka som underliggande flirtande. Det går ju att berätta om sig själv och intressera sig för någon annan. Och sedan bara ställa en enkel fråga om den andre vill ses. Inte en massa antydningar om det på vägen liksom.

Är jag helt ensam om att känna såhär?

Jag bara blir så himla anti av att känna att jag behöver hålla folk ifrån mig hela tiden, att de inte kan ha något avstånd själva.
Jag gillar ju inte heller när någon är för på eller om det går för fort. Även om jag nog inte så ofta varit med om att någon blivit väldigt personlig. Jag hade nog mer tänkt att det var tecken på en ensam människa?

Men många är nog dåliga på att visa sitt intresse och tänker att de ska försöka göra det på ett "flirtigt" vis. Men det kan bli så fel.

En kille jag dansar med började ju visa sitt intresse efter att vi setts en gång, genom att skriva att han skulle bli avundsjuk om jag dansar med andra killar och en vecka senare skrev han att han inte var hemma så att han kunde kolla om jag sköter mig. Det är bara creepy och tyder på väldigt oattraktiva egenskaper. Hade han sagt att han gillade mig istället hade jag träffat honom igen. Även om jag väl inte uppfattat att vi var på en dejt när vi sågs.
 
Jag gillar ju inte heller när någon är för på eller om det går för fort. Även om jag nog inte så ofta varit med om att någon blivit väldigt personlig. Jag hade nog mer tänkt att det var tecken på en ensam människa?

Men många är nog dåliga på att visa sitt intresse och tänker att de ska försöka göra det på ett "flirtigt" vis. Men det kan bli så fel.

En kille jag dansar med började ju visa sitt intresse efter att vi setts en gång, genom att skriva att han skulle bli avundsjuk om jag dansar med andra killar och en vecka senare skrev han att han inte var hemma så att han kunde kolla om jag sköter mig. Det är bara creepy och tyder på väldigt oattraktiva egenskaper. Hade han sagt att han gillade mig istället hade jag träffat honom igen. Även om jag väl inte uppfattat att vi var på en dejt när vi sågs.

Danskillen känns ju helt knäpp....!

Jag förstår faktiskt inte alls hur det kan anses svårt att visa intresse utan att vara flirtig. Alltså om vi för en konversation som inte är helt kort o trist så får en väl anta att intresse finns att föra den där konversationen sas? Och om en nu vill ses kan en väl bara fråga det? Alt om en känner för att bli just flirtig i text, innan vi ens har sets, så kan man väl ha lite känsla för om det blir besvarat eller inte. Föreslår människan typ 5 gånger att vi ska göra saker ihop (sådär utan att faktiskt fråga som jag försökte konkretisera till @durachiny) och jag inte hakar på en enda gång, varför fortsätter de så? Inte min grej alls.
 
Sådär ja, den besvärande väck, alltid efter rådslag med @Bison 😁 Som dock hade fel i början med den senaste galningen om ni minns? Som hävdade att kvinnorna stod över männen numera. Med hänvisning till att hans manliga vän, som lappat till både flickvännen o den andra mannen när han kom på flickvännen med att vara otrogen, enbart dömdes för misshandel på mannen o inte flickvännen.
 
Ställde min långvariga dejt lite mot väggen...fick först ett luddigt svar, sen har det varit tyst från honom. Han har gjort så förut. Men det här får vara sista gången.

Så nu försöker jag motivera mig själv att ta tag i dejtandet...har en hel del intressanta kandidater på både HP och Tinder. Fast kanske ingen som egentligen känns klockren.
En av dem föreslog en åka och bada-dejt imorgon, kanske nappar på det.
 
Dagens från HP...får kontakt med en snygg karl med en väldigt seriös presentationstext. Vi skriver lite fram och tillbaka, han är väldigt trevlig. Helt plötsligt skriver han att han vill presentera mig för ’Camilla’...jag frågar om han alltså är ute efter en trekant? Han svar visar att nej, de är ute efter en relation som alltså innefattar två kvinnor och honom....

Inget fel med det alls, men verkligen inte min grej. Känner bara att varför skriver man inte det i sin text? Eller i alla fall inte skriver en text som tydligt anger något helt annat 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp