Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tindrandet är sådär. Skriver vidare med några...en atletisk sjukgymnast med friluftsintresse men som bor lite för långt bort rent praktiskt. Och en på 30 min avstånd. Men näää....

Jag och min gamla KK pratar dagligen och chattar. Jag har i över en månads tid fått ett "Godmorgon" och ett "sov gott" med diverse smilysar.
Vi har alltså haft "nått" sen 1989 :o

Vi har kemi, humor, gemensamma intressen och grundvärderingar, känner varandra utan och innan, stöttat varandra i skilsmässor mm. Men detta jävla avstånd som vi inte löser nu. Ingen av oss vill binda upp sig i ett distansförhållande. Så har det alltid varit. Ändå dras vi tillbaka när vi båda är singlar. Han bor kvar på min hemort. Dit jag vill flytta och säkert kommer göra så småningom. Men inte så länge sonen går i grundskolan. Vi får se..... "vi håller allt öppet"
 
Tindrandet är sådär. Skriver vidare med några...en atletisk sjukgymnast med friluftsintresse men som bor lite för långt bort rent praktiskt. Och en på 30 min avstånd. Men näää....

Jag och min gamla KK pratar dagligen och chattar. Jag har i över en månads tid fått ett "Godmorgon" och ett "sov gott" med diverse smilysar.
Vi har alltså haft "nått" sen 1989 :o

Vi har kemi, humor, gemensamma intressen och grundvärderingar, känner varandra utan och innan, stöttat varandra i skilsmässor mm. Men detta jävla avstånd som vi inte löser nu. Ingen av oss vill binda upp sig i ett distansförhållande. Så har det alltid varit. Ändå dras vi tillbaka när vi båda är singlar. Han bor kvar på min hemort. Dit jag vill flytta och säkert kommer göra så småningom. Men inte så länge sonen går i grundskolan. Vi får se..... "vi håller allt öppet"

Ändå fint att ni haft det där så länge. Jag blir lite rörd av att läsa sånt 😍
 
Och jag lyckades dra hem ett krogragg i fredags som visade sig vara 13 år yngre... Där och då brydde jag mig bara om att han var söt! När jag går ut med min bästa killkompis brukar ingen av oss lyckas flirta eftersom alla förutsätter att vi är ihop (beror inte bara på heteronormativitet utan vi utstrålar nog nåt slags kärleksfull tighthet) Men hade spanat in den där killen under kvällen i alla fall och sen flög jag på honom och började snacka när det verkade som att han tänkte gå hem. Han visade sig vara en "saga Norén-typ", frågade mig lite bryskt varför jag pratade med honom och vad jag egentligen ville. "Hångla!" sa jag. "Okej, vart ska vi hångla?" sa han. Och sen drog vi hem till mig. Han var alltså lite speciell att interagera med men skön. Och väldigt söt. Det blev helt okej. Men kyssarna funkade inget vidare och jag är lite obekväm med åldersskillnaden så det blir nog inget mer även om vi bytte nummer.
 
En annan bra sak med min gamla KK (usch, han förtjänar verkligen ett bättre signum) är att det är tack vare honom jag har Dvärgschnauzer. Han har haft ett gäng och även haft nån kull.
Helt klart en hundälskare :up:
 
Tindrandet är sådär. Skriver vidare med några...en atletisk sjukgymnast med friluftsintresse men som bor lite för långt bort rent praktiskt. Och en på 30 min avstånd. Men näää....

Jag och min gamla KK pratar dagligen och chattar. Jag har i över en månads tid fått ett "Godmorgon" och ett "sov gott" med diverse smilysar.
Vi har alltså haft "nått" sen 1989 :o

Vi har kemi, humor, gemensamma intressen och grundvärderingar, känner varandra utan och innan, stöttat varandra i skilsmässor mm. Men detta jävla avstånd som vi inte löser nu. Ingen av oss vill binda upp sig i ett distansförhållande. Så har det alltid varit. Ändå dras vi tillbaka när vi båda är singlar. Han bor kvar på min hemort. Dit jag vill flytta och säkert kommer göra så småningom. Men inte så länge sonen går i grundskolan. Vi får se..... "vi håller allt öppet"
Jag har en mestadels lågintensiv historia som pågått tio år längre än så. Men jag är nog nästan tio år äldre än du, också.
 
Varför har folk gamla bilder på Tinder?
En tjej jag dejtade (bara en dejt) i början på sommaren hade vad det visade sig 4-5 år gamla bilder, och jag kände i princip inte igen henne när vi sågs.
I vintras råkade jag ut för precis samma sak, omkring 5 år gamla bilder så att man knappt kände igen personen.
Så svårt är det ju inte att ta och lägga upp färska bilder när man har t.o.m. flera kameror i sin mobiltelefon :down:
 
Jag måste bara fråga er tjejer, jag känner att jag har svårt att bli kåt?

När jag blir kär i någon eller får "kärleksfiltret" för någon så är jag ovanligt upphetsad väldigt ofta, men resterande av tiden så är jag knappt det alls?

Jag vet inte vad som krävs för att jag ska bli upphetsad den övriga tiden. Om en kille jag känner något sorts intresse för rör vid mig lite casually vid höften om vi t.ex. lagar mat så kan jag känna den där känslan att jag blir lite tänd. (Vardagliga vidrörningar liksom, kram bakifrån..) Sedan känner jag inte så mycket när jag blir vidrörd på kroppen om vi t.ex. ligger i soffan eller sängen. Kanske lite någon gång. Gillar hellre att isåfall smeka honom istället.

Och det är när jag inte har kärleksfiltret.

Var med en kille nyligen, har varit med honom förut. Det var kul och mysigt och kändes som framsteg då jag inte tänkte lika mycket som jag brukar göra och jag pratade om saker jag har haft svårt att prata om (lite bättre på kommunikation).. Men jag hade velat vara mer kåt än vad jag var. (Vi körde med kondom.)

Är ni generellt upphetsade i vardagen? Längtar ni efter sex? Blir ni lätt upphetsade? Om den ni är med rör vid er, känns det skönt då?

Jag har provat läsa lite erotik och tyckte det var upphetsande i två kvällar och sedan de två tillfällena därefter inte så mycket, men ska testa lite till.
 
Varför har folk gamla bilder på Tinder?
En tjej jag dejtade (bara en dejt) i början på sommaren hade vad det visade sig 4-5 år gamla bilder, och jag kände i princip inte igen henne när vi sågs.
I vintras råkade jag ut för precis samma sak, omkring 5 år gamla bilder så att man knappt kände igen personen.
Så svårt är det ju inte att ta och lägga upp färska bilder när man har t.o.m. flera kameror i sin mobiltelefon :down:
Räknas några månader gamla bilder som gamla bilder? T.ex. bilder från i våras det här året. :)

Tycker också det känns skumt att folk ska ha bilder som är flera år gamla. Jag antar att de förmodligen är missnöjda med alla nytagna bilder eller något. O_o
 
Räknas några månader gamla bilder som gamla bilder? T.ex. bilder från i våras det här året. :)

Tycker också det känns skumt att folk ska ha bilder som är flera år gamla. Jag antar att de förmodligen är missnöjda med alla nytagna bilder eller något. O_o

För mig handlar det nog mer om att de inte visar verkligheten.
Ser man typ likadan ut året efter så spelar det ju ingen roll om bilden är 1 år gammal, men om någon visar upp bilder där de på ett eller annat vis ser helt annorlunda ut än de gör i dagsläget, så blir det väldigt skumt när man träffas. Tycker jag.
 
Ja, det finns väl ingen exakt gräns när en bild är för gammal, men högst 1-2 år kanske om man fortfarande ser ut som på bilderna.
Jag har funderat hur de personerna som använder bilder som inte alls är aktuella tänker, tror de att man inte kommer märka någon skillnad, eller? :confused:
 
Ja, det finns väl ingen exakt gräns när en bild är för gammal, men högst 1-2 år kanske om man fortfarande ser ut som på bilderna.
Jag har funderat hur de personerna som använder bilder som inte alls är aktuella tänker, tror de att man inte kommer märka någon skillnad, eller? :confused:

Samma med filter och snyggbilder.
Jag vill veta hur människan ser ut idag och se vanliga bilder.
De flesta kan se bra ut med filter och rätt vinkel 😒
 
För mig handlar det nog mer om att de inte visar verkligheten.
Ser man typ likadan ut året efter så spelar det ju ingen roll om bilden är 1 år gammal, men om någon visar upp bilder där de på ett eller annat vis ser helt annorlunda ut än de gör i dagsläget, så blir det väldigt skumt när man träffas. Tycker jag.
Okej, då förstår jag hur du tänker. Det är lite något jag oroar mig för själv när jag ska träff andra, men har bara träffat 2st än så länge. :)

Mitt hår blir så himla ljust när jag fotograferar mig själv med mobilen. Ser inte riktigt ut som IRL :confused:
 
Jättemysig kväll igår, han sov över och blev bjuden på frukost av mig, nu har han åkt då han skulle jobba.
Alltså han är så jäkla söt, lätt att prata med, vegetarian och så är sexet sjukt bra som sagt.

Måste han vara så ung och varit singel så kort tid??
 
Jag måste bara fråga er tjejer, jag känner att jag har svårt att bli kåt?

När jag blir kär i någon eller får "kärleksfiltret" för någon så är jag ovanligt upphetsad väldigt ofta, men resterande av tiden så är jag knappt det alls?

Jag vet inte vad som krävs för att jag ska bli upphetsad den övriga tiden. Om en kille jag känner något sorts intresse för rör vid mig lite casually vid höften om vi t.ex. lagar mat så kan jag känna den där känslan att jag blir lite tänd. (Vardagliga vidrörningar liksom, kram bakifrån..) Sedan känner jag inte så mycket när jag blir vidrörd på kroppen om vi t.ex. ligger i soffan eller sängen. Kanske lite någon gång. Gillar hellre att isåfall smeka honom istället.

Och det är när jag inte har kärleksfiltret.

Var med en kille nyligen, har varit med honom förut. Det var kul och mysigt och kändes som framsteg då jag inte tänkte lika mycket som jag brukar göra och jag pratade om saker jag har haft svårt att prata om (lite bättre på kommunikation).. Men jag hade velat vara mer kåt än vad jag var. (Vi körde med kondom.)

Är ni generellt upphetsade i vardagen? Längtar ni efter sex? Blir ni lätt upphetsade? Om den ni är med rör vid er, känns det skönt då?

Jag har provat läsa lite erotik och tyckte det var upphetsande i två kvällar och sedan de två tillfällena därefter inte så mycket, men ska testa lite till.
Det där kan vara så olika... En del har mycket lätt att attraheras och bli kåta i nästan alla lägen men det är verkligen inte så för alla. Det kanske är så att du oftast behöver lära känna en person och bli lite kär/förälskad för att kunna bli sugen, Jag har flera vänner som det funkar så för, och kanske det är nåt du behöver acceptera och respektera hos dig själv i stället för att jämföra dig med andra.
Jättebra att du kämpar på med kommunikationsbiten, det är ingen lätt grej! Och att fortsätta fundera kring vad du gillar och inte, om du gillar att röra den andra mer än att själv bli vidrörd så är det t.ex. helt ok!
 
Dejt med ny kille i förmiddags innan han började jobba vid lunch. Kaffe, promenad och snack. Han är smart och rolig. Han föreslog att vi ska springa en runda imorgon och ses och laga mat nästa vecka. Verkar bli en trestegsraket det här... :cautious:

Jaja. Hade ändå tänkt springa imorgon.
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp