Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här har ju varit uppe förr kanske en miljard gånger, men vissa ämnen kanske behöver dras en gång till?

Jag skulle behöva dra det en gång till eftersom jag (kors i taket) faktiskt börjat träffa en snubbe...

Det här med att bara flyta med o se vad som händer vs att lägga korten på borden/ fråga om korten på borden angående tex hur seriöst man tänker sig?

Många skriver ju direkt i sina profiler osv att de bara är ute efter det ena eller det andra. Men om något sådant inte finns uttalat- hur tänker ni och vad fungerar bäst för er? Känns det viktigare att det är tydligt beroende på vad en själv/den andre är ute efter?

För mig är det rätt viktigt att båda är överens om premisserna, i alla fall om det känns viktigt. Om jag började träffa någon med sikte på fast förhållande, barn etc så skulle det inte vara så roligt att förstå efter ett tag att den andra inte alls har de tankarna.
 
För mig är det rätt viktigt att båda är överens om premisserna, i alla fall om det känns viktigt. Om jag började träffa någon med sikte på fast förhållande, barn etc så skulle det inte vara så roligt att förstå efter ett tag att den andra inte alls har de tankarna.

Ja, dom premisserna är viktiga tycker jag också, kanske det viktigaste. Så jag är tydlig redan i min profil med att jag inte vill ha egna barn och det har kommit på tal. Han har barn.

Jag tycker det är bra när folk är tydliga direkt om de absolut bara vill ligga/ha ons också.

I nuvarande fall vet jag egentligen ingenting om vad han är ute efter. Eller vad jag är ute efter. Vilket dock känns helt ok. Men en del av mig tänker att det kan vara bra o veta lite mer premisser också. Haha. Min hjärna är lite rörig. Var så längesen jag brydde mig.
 
Ja, dom premisserna är viktiga tycker jag också, kanske det viktigaste. Så jag är tydlig redan i min profil med att jag inte vill ha egna barn och det har kommit på tal. Han har barn.

Jag tycker det är bra när folk är tydliga direkt om de absolut bara vill ligga/ha ons också.

I nuvarande fall vet jag egentligen ingenting om vad han är ute efter. Eller vad jag är ute efter. Vilket dock känns helt ok. Men en del av mig tänker att det kan vara bra o veta lite mer premisser också. Haha. Min hjärna är lite rörig. Var så längesen jag brydde mig.
Ursäkta vad är "ha ons"?
 
Ja, dom premisserna är viktiga tycker jag också, kanske det viktigaste. Så jag är tydlig redan i min profil med att jag inte vill ha egna barn och det har kommit på tal. Han har barn.

Jag tycker det är bra när folk är tydliga direkt om de absolut bara vill ligga/ha ons också.

I nuvarande fall vet jag egentligen ingenting om vad han är ute efter. Eller vad jag är ute efter. Vilket dock känns helt ok. Men en del av mig tänker att det kan vara bra o veta lite mer premisser också. Haha. Min hjärna är lite rörig. Var så längesen jag brydde mig.
Du kanske kan ta upp det på ett bra sätt då?
 
Det här har ju varit uppe förr kanske en miljard gånger, men vissa ämnen kanske behöver dras en gång till?

Jag skulle behöva dra det en gång till eftersom jag (kors i taket) faktiskt börjat träffa en snubbe...

Det här med att bara flyta med o se vad som händer vs att lägga korten på borden/ fråga om korten på borden angående tex hur seriöst man tänker sig?

Många skriver ju direkt i sina profiler osv att de bara är ute efter det ena eller det andra. Men om något sådant inte finns uttalat- hur tänker ni och vad fungerar bäst för er? Känns det viktigare att det är tydligt beroende på vad en själv/den andre är ute efter?

För mig beror det på vad jag själv är ute efter. Är det bara casual så låter jag det flyta på och så får det ligga på den andra att ta upp det.
Vill jag själv ha något mer seriöst tar jag upp det själv.
Barnfrågan är jag alltid tydlig med.
 
Överlag är det märkligt att det ska envisas med att användas uttryck på engelska - som inte svenska skulle duga i Sverige. Detta gäller nog hela svenska samhället idag.
 
Det tycker inte jag. Jag gillar engelska uttryck och använder ofta sådana.
Just det som är bökigt. Alla vill inte använda engelska uttryck, och då blir det lätt språkförbistring och missförstånd. Sen är det inte alla uttryck som går att slå upp en översättning till har jag märkt, då betydelsen glider lite av och till. För en annan som inte valsar runt bland folk som någon annan stabo (jo jag upplever dem som att de är piggare på att använda engelska uttryck ännu mer än vi som bor på landet) så känner man sig alltmer bakom flötet och efter på något vis. Men sen tycker jag ibland att det är en brist hos många att inte uttrycka det de vill på sitt eget språk, för en del är det som att de inte vågar och blir tryggare att använda tex engelska. Många gånger blir det nära nog lite fånigt, men det kanske är meningen, vad vet jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp