Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plattläggare och golfare tycks dominera tinder😁 Nått jag har svårt för är alla "185cm lång, ifall det är viktigt", "190cm, det tycks vara viktigt". Är sådant viktigt?😁

Sjukt tröttsamt tycker jag i alla fall. Speciellt de som BARA skrivit sin längd. Och så får jag inse att de jag träffat från tinder har inte skrivit ut sin längd där. 😂 en av dem var lång, de andra ganska medel.
 
Sjukt tröttsamt tycker jag i alla fall. Speciellt de som BARA skrivit sin längd. Och så får jag inse att de jag träffat från tinder har inte skrivit ut sin längd där. 😂 en av dem var lång, de andra ganska medel.

Ja jag swipear oftast bort de med fokus på längd
 
Plattläggare och golfare tycks dominera tinder😁 Nått jag har svårt för är alla "185cm lång, ifall det är viktigt", "190cm, det tycks vara viktigt". Är sådant viktigt?😁
Oh ja, enligt männen på tinder är det otroligt viktigt att vara riktigt stereotypt maskulina på alla sätt och vis. Å andra sidan tycker jag det är bra att de visar på en gång att de är så tydliga med det, för personer som håller på sådär orkar jag inte med. De sållar bort sig själva så bra då, framförallt när de enbart skriver hur långa de är och inget annat.
 
Jag vågar inte skriva om allt som hänt här. Jag har ballat ur litegrann men än så länge har jag styr.

I alla fall :

Löparkillen messade jag och sa att det inte kändes tio top och att vi inte skulle ses mer. Han tog det bra.

Lunchpromenadkillen och jag messar lite och försöker hitta en tid att ses men det lutar åt att vi ses hos mig när mitt ex flyttat ut om några veckor. Han skrev att han såg fram emot att träffa mig igen.

C - där känner jag mig ledsen. Var hos honom för snart två veckor sedan och det var fantastiskt. Det verkade verkligen som att han tyckte det också. Vi pratade rätt mycket, och det var väldigt mysig stämning. Efter fyra timmar var han fortfarande hård och ville inte att jag skulle gå... :o

Messade honom efter några dagar och frågade om vi kunde ses som imorgon. Han skrev att han skulle hem till kompis över helgen och förmodligen inte kunde. Messade igen efter några dagar och frågade när /om han ville ses. Inget svar sen dess. Jag fattar ingenting men kommer såklart inte höra av mig igen.
Fick sms av C precis. Han vill inte ses mer. Tyckte inte det kändes helt rätt. Jag skickade nåt käckt tillbaka om att det var tråkigt men helt ok och önskade honom lycka till. Är nu jätteledsen men försöker att tänka att det hör till livet att bli jätteledsen ibland, och försöker att inte analysera vad som gick fel. Jag ville ju inte att det skulle bli såhär, vill inte bli ledsen utan vara helt så "okej, vidare till nästa". Hur blir man sån??
 
Plattläggare och golfare tycks dominera tinder😁 Nått jag har svårt för är alla "185cm lång, ifall det är viktigt", "190cm, det tycks vara viktigt". Är sådant viktigt?😁
Männen på Tinder verkar i alla fall ha fått för sig att längden är viktig. Jag undrar också om sådant är viktigt på riktigt...
 
De lär ha fått för sig att längden är viktig utifrån att ha fått många frågor om sin längd från kvinnor, så det är knappast något eget påfund det där, att de skriver ut den. Snarare för att slippa frågor om den och så att de kvinnor som anser längden vara viktig, direkt kan svepa vänster och därmed inte slösa deras (männens alltså) tid.
 
Var på bio med N och flera vänner igår, vi satt och höll handen...

Sen blev det sushi som han bjöd på och sen mer häng hos min bästis, vi låg på golvet och såg "Smala Sussie". Här tog han initiativ att lägga sitt huvud på mitt bröst och ligga och stryka mig på armen :love:

Följde sen med han hem, men vi sov bara :)
 
Männen på Tinder verkar i alla fall ha fått för sig att längden är viktig. Jag undrar också om sådant är viktigt på riktigt...

För mig är det nog ganska viktigt.
Ett tag var det superviktigt och jag dejtade bara 190 cm +, sen kändes det inte lika viktigt och jag träffade en del korta killar. Gick tillbaka till att träffa hyfsat långa och trivs bättres med det, sen behöver de inte vara två meter, trivs bäst med män som är 180 - 185 cm.
Hade V varit kort hade jag nog dissat honom.
 
Hallå allihopa! I'm back :D

Efter mycket om och men är jag singel igen. Blev tillsammans med T i vintras, men jag gjorde slut i mitten av juni. Det var såklart fruktansvärt sorgligt och jag saknade honom otroligt mycket, och han saknade mig. Så efter några veckor kom vi överens om att börja ses igen, och se vart det ledde. Dock kom han fram till efter ytterligare några veckor att han nog inte skulle få tillbaka de känslorna han hade innan, och vi bröt upp för gott. Och det var definitivt till det bättre! :bump: Gud så bra jag mår nu! Så nu har jag varit "singel" sedan i juni, men singel-singel i en månad kanske. Och dejtinglivet är i full gång :angel:

Förra helgen träffade jag E för första gången, först i ca. 20 minuter på lördagen innan vi båda skulle ut på galej i stan där jag bor. Sen på söndagen sågs vi igen på en riktig dejt. Och wow vad härligt det var! Han är så trevlig, rolig, omtänksam, vuxen, vettig ... ja allt som jag vill ha men aldrig hittar annars :rofl: Och det verkar vara ömsesidigt! Vi sågs i onsdags igen, och då sov han över vilket var jättemysigt. Nu försöker vi planera in en dejt i veckan, kanske redan ikväll, vi får se! Hade varit kul att dejta honom ett tag i alla fall för att se vart det leder :idea:
 
Måste skriva ett inlägg så jag hittar den här nya tråden, så det får bli en liten uppdatering. :)

Festen i lördags gick bra, förutom att jag inte lyckades ragga upp någon.... 😅 provade iofs inte särskilt hårdt heller. Travkillen blev för full och började bråka med sitt ex, och min kompis som jag råkat superlika höll sig lite på avstånd (han blev nog kanske inte tillräckligt full...).

29-åringen som skrev så långa meddelanden skriver tydligen inte alls med mindre jag skriver till honom först, orkar inte med sådant längre känner jag. Träffade f.ö. på en till Tinderkille igen i går, tror att jag skrev lite om honom i förra tråden, vi träffades aldrig i dejtsamanhang pga att han tjatade så mycket om hurvida jag tyckte längden var viktig. :p Men han är trevlig och charmig IRL, jag höll några ridlektioner i går och då var hans dotter en av eleverna, så vi pratade litegrann.

I kväll kommer exet på middag och övernatting, han ska stanna ett par dagar för att ev köpa ny bil samt hjälpa mig med hästarna. Så jag ligger lite lågt med Tinder tills han åkt igen.
 
Blir ingen dejt ikväll, E har gått och fått feber :cautious: Egentligen skulle vi setts igår, men då kom han hem för sent (han sov över efter en fest och de som var där skulle åka hem tillsammans). Och det var han som då föreslog idag. Aja, tror i alla fall att han fortfarande är intresserad av att ses! Han verkar ha lite dåligt samvete över att vi inte kan ses nu :angel: Och han skrev att han är rädd för att jag tror att han bara skjuter upp det för att han egentligen inte är intresserad. Så jag sitter nog på det torra ett tag till i alla fall! :D
 
Blir ingen dejt ikväll, E har gått och fått feber :cautious: Egentligen skulle vi setts igår, men då kom han hem för sent (han sov över efter en fest och de som var där skulle åka hem tillsammans). Och det var han som då föreslog idag. Aja, tror i alla fall att han fortfarande är intresserad av att ses! Han verkar ha lite dåligt samvete över att vi inte kan ses nu :angel: Och han skrev att han är rädd för att jag tror att han bara skjuter upp det för att han egentligen inte är intresserad. Så jag sitter nog på det torra ett tag till i alla fall! :D
Trist med ingen dejt. Men jo, man får väl tro på dom när dom skriver att det inte handlar om ointresse. :D

Kul att ha hittat någon som känns så bra att dejta. :)
 
Var på bio med N och flera vänner igår, vi satt och höll handen...

Sen blev det sushi som han bjöd på och sen mer häng hos min bästis, vi låg på golvet och såg "Smala Sussie". Här tog han initiativ att lägga sitt huvud på mitt bröst och ligga och stryka mig på armen :love:

Följde sen med han hem, men vi sov bara :)
Mys!
 
Sjukt tröttsamt tycker jag i alla fall. Speciellt de som BARA skrivit sin längd. Och så får jag inse att de jag träffat från tinder har inte skrivit ut sin längd där. 😂 en av dem var lång, de andra ganska medel.

Ja jag swipear oftast bort de med fokus på längd
Jag tror inte det är killarna som har fokus på längden utan tjejerna. Min bror har inte skrivit ut längd och han säger att det är ett av de första sakerna många frågar efter.

Så tråkigt, jag har aldrig tänkt på killars längd :P
 
Fick sms av C precis. Han vill inte ses mer. Tyckte inte det kändes helt rätt. Jag skickade nåt käckt tillbaka om att det var tråkigt men helt ok och önskade honom lycka till. Är nu jätteledsen men försöker att tänka att det hör till livet att bli jätteledsen ibland, och försöker att inte analysera vad som gick fel. Jag ville ju inte att det skulle bli såhär, vill inte bli ledsen utan vara helt så "okej, vidare till nästa". Hur blir man sån??
Ingen aning om hur man blir sån. Jag är värdelös på det!
 
Fick sms av C precis. Han vill inte ses mer. Tyckte inte det kändes helt rätt. Jag skickade nåt käckt tillbaka om att det var tråkigt men helt ok och önskade honom lycka till. Är nu jätteledsen men försöker att tänka att det hör till livet att bli jätteledsen ibland, och försöker att inte analysera vad som gick fel. Jag ville ju inte att det skulle bli såhär, vill inte bli ledsen utan vara helt så "okej, vidare till nästa". Hur blir man sån??
Oj, hur man blir sån vet jag inte :o Men jag tänker att även om det är sjukt jobbigt att bli så ledsen, och man kan liksom inte riktigt hantera att man blir så ledsen över en person man inte känt så länge (förlåt om jag antar fel, hängde inte med i förra tråden!), så är det mänskligt att bli ledsen. Man får vara det, oavsett för vad liksom. Precis som det är okej att man avslutar någonting för att det inte känns helt rätt. De gångerna jag blivit dumpad/avfärdad/vad man nu ska kalla det, så har jag sagt till mig själv att det positiva i det hela är att jag inte behöver oroa mig mer, för oftast har det varit väldigt mycket oro förknippat med det hela dagarna innan. Så kan jag istället fokusera på mig själv och efter ett tag (snabbare än man tror!) så ser man att det finns många fiskar i havet igen ... man får bara ge det liiiite tid :D och gråta färdigt först :angel:
 
Fotografen har nog knallat vidare och klimpen är ett minne blott!

Skriver ännu med sågen som är väldigt mysig. Får en lugn känsla av honom. 😁 Därefter har vi Lankan - han har en flagga på sin info från Sri Lanka, därav namnet. ;) Lite stel i början men börjar skoja till och just nu chattar vi massa.😊 Inte vin vanliga typ av kille, men det gör inget.😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 794
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 094
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 602
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp