Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har några matchningar på tinder som är både stiliga och utåt sett vettiga. Vågar inte prata med dom :o Till viss del vill jag bara vara själv ett tag till, men samtidigt är jag rädd att missa en verklig pärla, om det låter det minsta vettigt. Bästis tycker jag ska ragga på den ljuvliga kursaren nämnd ovan men jag törs fan inte :o Hade förträngt hur tafflig jag är på dejtingfronten, är genuint jobbigt det här 🙈😂
 
F var just förbi en jättekortis. Vi såg ett avsnitt "halv åtta hos mig" och han låg och strök mig i håret och på armen. Pratade en del och skrattade, han är så sjukt rolig.
Fick en stor kram när han gick.

Han hade varit och hälsat på N för nån dag sen som hade frågat hur det var med mig. Det ska väl han skita i!
Men pepp, vore det inte en bra idé att ta en paus? Dra ner på tempot lite? Dina relationsmönster känns väldigt destruktiva.
 
Privat har vi inte hörts sen i tiiiisdags :down:. I gruppchaten hördes vi igår. Så jag tror inte att han är så väldigt intresserad. Men jag vet inte jag. Jag researchar iallafall turer och kommer att lägga fram förslag så småningom.

Usch jag lider med dig 😆😶. Denna vånda haha.
Men, du har ju heller inte hört av dig privat... om man ska tänka så.
Har du tänkt nån deadline typ när du ska höra av dig om inte han gör det?
För det måste du ju, tänk så tänker han likadant o så hör ingen av sig 😋.
 
Har förövrigt träffat en annan klättrare som är otroligt trevlig, extremt(!) lättpratad, intressant person med bra humor och förvånansvärt kramig av sig (vilket jag uppskattar). Vi har båda konstaterat att trots att vi pratade första gången för bara någon vecka sedan så känns det som att vi känt varandra i evigheter. Blir jag det minsta attraherad av honom? Nej :grin: Jag bara konstaterar att någon som honom hade varit perfekt att bli attraherad av, för jag mår verkligen bra i hans sällskap.
 
Jo, det blir ju automatiskt så nu :) men känner också att det blir bra att vara själv och försöka hitta mig själv igen.
Men jag tänker att det kanske vore bra för dig att det inte "automatiskt blir så", dvs för att just nu så faller det sig naturligt att inte ge sig in i något, utan att du mer aktivt jobbar med dina destruktiva beteenden? Annars blir man ju lätt ett löv i vinden så att säga, utan kontroll över vad som händer.
 
Usch jag lider med dig 😆😶. Denna vånda haha.
Men, du har ju heller inte hört av dig privat... om man ska tänka så.
Har du tänkt nån deadline typ när du ska höra av dig om inte han gör det?
För det måste du ju, tänk så tänker han likadant o så hör ingen av sig 😋.
Det har du helt rätt i.

Jag backtrackade lite nu i chathistoriken och såg att vi nästan alltid skrivit "varannan gång", vilket ju är lite småfånigt, och egentligen inte planlagt från min sida iallafall. Jag har trott att det mest är jag som är på. Men faktiskt var det han som tog initiativ sist, så han kanske tänker likadant som jag nu. Det kan i vart fall inte uteslutas. Kanske skulle fiska lite imorgon och kolla om det finns ett litet hopp om att han har tid och lust att dra på tur, och i så fall nääääär! Vi pratade ju faktiskt om det häromveckan, och då lät han sugen. Jag är väl mest rädd att få ett nej när det väl kommer till kritan. I mitt huvud har han tystnat för att han raggat upp någon fantastisk tjej eller hittat tillbaka till exet och inte vill ha mig plingande i telefonen. (Det senare däremot verkar det vara väldigt dåliga utsikter för, jag uppfattar det som att det är väldigt finito, men att de separerat som vänner).

Jag är rädd att han tror att jag är mer inne på att det snabbt skall bli något seriöst än vad jag kanske egentligen är, och att han är lite mer sugen på att "leva lajf" nu när han blivit singel efter så många år. Jag är ett par år äldre än honom, och han vet nog att jag varit singel länge tror jag. Så det kan hända att han avvaktar mer än han kanske skulle gjort om vi varit jämnåriga och han inte var relativt nyseparerad.

GAH! Jag kan inte glömma hur det kändes när vi höll om varandra, den första ordentliga kramen när han bara höll mig jättehårt som om han inte kunde släppa, när jag bestämde mig för att kyssa honom, och han nappade, att det inte kändes konstigt alls att vara naken med honom, eller när vi till slut skulle sova och han inte kunde vara nog nära. Han är som en drog som jag vill ha mer av, nästan till varje känslomässigt pris, och det kändes väldigt ömsesidigt där och då.

Å ena sidan skulle jag vilja ha honom hos mig för lång tid framöver, å andra sidan kan jag tänka mig att ta det jag får, om det så bara är tillfälligt någon gång ibland. Som sagt så vill jag i allafall helt klart få möjlighet att lära känna honom ordentligt, och låta honom få lära känna mig ordentligt. Jag tror att vi är väldigt lika i grund och botten, och skulle kunna passa väldigt bra ihop!

Jag BÖR kontakta honom väldigt snart känner jag. Jag skall dock sova på saken. :-)
 
Det har du helt rätt i.

Jag backtrackade lite nu i chathistoriken och såg att vi nästan alltid skrivit "varannan gång", vilket ju är lite småfånigt, och egentligen inte planlagt från min sida iallafall. Jag har trott att det mest är jag som är på. Men faktiskt var det han som tog initiativ sist, så han kanske tänker likadant som jag nu. Det kan i vart fall inte uteslutas. Kanske skulle fiska lite imorgon och kolla om det finns ett litet hopp om att han har tid och lust att dra på tur, och i så fall nääääär! Vi pratade ju faktiskt om det häromveckan, och då lät han sugen. Jag är väl mest rädd att få ett nej när det väl kommer till kritan. I mitt huvud har han tystnat för att han raggat upp någon fantastisk tjej eller hittat tillbaka till exet och inte vill ha mig plingande i telefonen. (Det senare däremot verkar det vara väldigt dåliga utsikter för, jag uppfattar det som att det är väldigt finito, men att de separerat som vänner).

Jag är rädd att han tror att jag är mer inne på att det snabbt skall bli något seriöst än vad jag kanske egentligen är, och att han är lite mer sugen på att "leva lajf" nu när han blivit singel efter så många år. Jag är ett par år äldre än honom, och han vet nog att jag varit singel länge tror jag. Så det kan hända att han avvaktar mer än han kanske skulle gjort om vi varit jämnåriga och han inte var relativt nyseparerad.

GAH! Jag kan inte glömma hur det kändes när vi höll om varandra, den första ordentliga kramen när han bara höll mig jättehårt som om han inte kunde släppa, när jag bestämde mig för att kyssa honom, och han nappade, att det inte kändes konstigt alls att vara naken med honom, eller när vi till slut skulle sova och han inte kunde vara nog nära. Han är som en drog som jag vill ha mer av, nästan till varje känslomässigt pris, och det kändes väldigt ömsesidigt där och då.

Å ena sidan skulle jag vilja ha honom hos mig för lång tid framöver, å andra sidan kan jag tänka mig att ta det jag får, om det så bara är tillfälligt någon gång ibland. Som sagt så vill jag i allafall helt klart få möjlighet att lära känna honom ordentligt, och låta honom få lära känna mig ordentligt. Jag tror att vi är väldigt lika i grund och botten, och skulle kunna passa väldigt bra ihop!

Jag BÖR kontakta honom väldigt snart känner jag. Jag skall dock sova på saken. :-)
Du borde absolut kontakta honom snart och kolla läget istället för att bara fundera ;) Du TROR att han tänker på visst sätt och är på visst sätt och ser dig på ett sätt osv. Men alltså. Prata med honom, så att du VET istället :D (och jadå, jag vet mycket väl att det är lättare sagt än gjort, men det är skönt att kunna säga så till någon annan än sig själv för en gångs skull :angel: )
 
Framförallt @ekra så ska du ju höra av dig om det är det du vill :). Dvs inte fundera på om han blir bortskrämd om du hör av dig eller om du är för passiv, inte utgå ifrån vad han kan tänkas vilja. Utan vad du själv vill helt enkelt :).

Så jag är i team Hör av dig!
 
Framförallt @ekra så ska du ju höra av dig om det är det du vill :). Dvs inte fundera på om han blir bortskrämd om du hör av dig eller om du är för passiv, inte utgå ifrån vad han kan tänkas vilja. Utan vad du själv vill helt enkelt :).

Så jag är i team Hör av dig!
Det är det jag brottas med. Och jag tycker att du har helt rätt. Det handlar ju inte i huvudsak om vad han vill, utan om vad jag vill. Och om jag kan få utrett hur han ställer sig till vad jag vill så kan jag ju få lite mer själsro, och komma vidare. Oavsett hur han responderar.

Min inre röst säger att jag bör säga vad jag tänker, alltså att jag gärna vill träffas igen, ju förr desto bättre, att jag inte helt vet vad jag är ute efter, mer än att jag trivs jättebra i hans sällskap och att han ger mig så mycket positiv energi och berikar min tillvaro såpass att jag gärna vill lära känna honom bättre. Och så behöver det inte vara mer allvarligt än så.

Det enda som hindrar mig är att jag så länge jag inte vet säkert hur han känner så finns hoppet kvar och jag kan få sväva lite mer på känslan jag fått.
 
@ekra Tro mig, jag vet som sagt hur jobbig den där våndan är. Men du, är det inte lite mysigt också det här med att inte veta? 😊

Det kan jag känna. Jag gillar ju som sagt det här också, det här att gå och vänta och när det plingar i telen undra om det är han... med V (som jag skrev om här i tråden för oj, det är snart 2 år sen!!!) slutade det typ vara spännande, för han sms:ade så mycket/svarade så fort... fast det beror ju helt på hur man är som person förstås.

Hur hade du velat att Kapet skulle agera om du fick välja? Hade du velat att han frågade dig på riktigt vart du ville att detta skulle leda? Började visa mer vad han ville? Hur många ggr/hur länge va de ni hade setts?

Jag känner att okej, en bekräftelse typ "du är trevlig, jag vill träffas flera ggr" (vilket jag väl iofs egentligen fått... :) ) hade jag blivit glad för när det gäller Sten, men det hade absolut räckt för ett tag... :).

men sen kommer stunder där jag fattar att jag är rätt speciell och att han skulle ha svårt att hitta en tjej som mig i samma stad. Och att andra killar står praktiskt taget i kö.

Sen detta tycket jag Henbane uttrycker bra! Det verkar som om du och jag, ekra, har en förmåga att sätta killen på piedestal... Men, vi får inte glömma att vi är lika bra själva 😉. Annars blir det inte bra...
 
Min dejt med bonden blev helt okej, det var lite fullt och stökigt på restauranten så han ville hitta ett annat ställe, men jag stod på mig och ville ha min thaimat. 😂 Efteråt gick vi till en lugn café och drack kaffe.

Han var trevlig men lite "tafatt" (ingen aning vad det heter på svenska), pratade en hel del om saker han inte gillade och berättade att han inte var interesserad av gårdsdrift i sig, men enbart var bonde för att följa familjens tradition. Sååå, inte min typ av kille kändes det som.

Han skrev på kvällen och tackade för en trevlig dejt men att det tyvärr inte klickade helt. Så vi kände iaf samma. :p
 
@Henbane Jag tror inte det behöver betyda så mycket att han ville åka hem, ibland vill man ju vara själv lite också :).

Hur många ggr/hur länge har ni setts? Jag tänker att det här med kroppskontakt offentligt kan kanske vara en större grej för vissa än andra? Eller nåt, bara funderar 😋.

Precis, det är ju helt logiskt. Jag vet dessutom att han har svårt att koncentrera sig på att plugga i perioder, så att avsätta en hel dag för det var nog hans strategi för att det skulle bli gjort. Åter igen, helt logiskt.

Vi har ju setts i lite drygt två månader nu. Jag har mest svårt att veta vart jag har honom, och det gör att jag har svårt att veta vad jag vill.
Men jag gillar honom, och han gillar ju uppenbarligen mig eftersom han vill ses igen. Jag ska inte göra det krångligare än så :)

(Jag hade nog bara två dåliga dagar då jag kände mig ensam och avfärdad, nu känns det inte alls så stort)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 788
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 091
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 602
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp