Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är tjejerna otrevliga utan anledning, out of the blue?

Ja. Han har av olika anledningar en lite anonym profil. De kan be om foto och när han skickar kan de säga du är för ful eller du är för tjock.

En annan kille jag känner hade efter en date fått höra "jag hade nog tänkt mig någon med mer hår på huvudet".

Båda killarna är jättetrevliga och jag kan inte tänka mig att någon av dem har gjort eller sagt något för att förtjäna det -
 
I onsdags var jag hos dejten igen men fick världens pissigaste känsla. Det var som att alla de tveksamheter jag känner blev förstorade till en miljard och jag blev helt enkelt skitledsen. Sov sedan superdåligt och var skitledsen på morgonen också men eftersom han behövde iväg till jobbet sa jag inget utan bara fortsatte vara ledsen.

Sen var en hel hög kollegor/vänner från annan ort här o ville ut o käka. Ville inte välja dejt eller dem så bjöd helt enkelt med honom- vilket han modigt nog tackade ja till. Så nu har han överlevt att träffa några av mina människor. Han verkade inte ens avskräckt av att några sa några halvklumpiga kommentarer om framtiden.

Vi har dock fortfarande inte snackat om status på relationen och även om den kassa känslan inte är kvar så har jag lite svårt att se en bra framtid på det hela.

Så i mina känslor är det kaos kan man säga.
 
Okej en Tinderfråga: om jag råkar swajpa vänster av misstag, kan det vara så att han kommer tillbaka om jag installerar om appen?
 
Det var väl inte så konstigt när du skriver ett så sjukt oförskämt och otrevligt meddelande. Varför vara otrevlig när man kan vara trevlig? Vad får man ut av att såra folk?

Du har väl ingen aning om varför han skriver att han är porrskadad? Vad hände med "tack, men nej tack, jag tror inte att vi är någon bra match".

Nej, jag har ingen aning om varför han skrev det men vilken anledning han än hade kan jag inte se att det skulle kunna vara en bra sådan som skulle kunna få mig att skämmas för mitt svar. Jag ser någon som beskriver sig som porrskadad som någon med en väldigt skev syn på sex & samlevnad, som på allvar tror att tjejer får ut något välbefinnande av att behandlas som i porrfilmer men som i verkligheten har minimal erfarenhet av hur det egentligen fungerar.

Tror du själv på fullaste allvar att han menade något bra med den beskrivningen?
 
Nej, jag har ingen aning om varför han skrev det men vilken anledning han än hade kan jag inte se att det skulle kunna vara en bra sådan som skulle kunna få mig att skämmas för mitt svar. Jag ser någon som beskriver sig som porrskadad som någon med en väldigt skev syn på sex & samlevnad, som på allvar tror att tjejer får ut något välbefinnande av att behandlas som i porrfilmer men som i verkligheten har minimal erfarenhet av hur det egentligen fungerar.

Tror du själv på fullaste allvar att han menade något bra med den beskrivningen?

Jag har ingen aning om vad han menade. Oavsett så tycker jag att ditt svar är ytterst omotiverat, oförskämt och olämpligt. Och ja, jag tycker att du ska skämmas för att du behandlar en annan människa på det sättet.

Som sagt, tack men nej tack hade räckt.
 
Ja. Han har av olika anledningar en lite anonym profil. De kan be om foto och när han skickar kan de säga du är för ful eller du är för tjock.

En annan kille jag känner hade efter en date fått höra "jag hade nog tänkt mig någon med mer hår på huvudet".

Båda killarna är jättetrevliga och jag kan inte tänka mig att någon av dem har gjort eller sagt något för att förtjäna det -

Okej, det där tycker jag är en helt annan grej. Där blir han bedömd på utseendet och inte sitt beteende eller vad han uttrycker i skrift.
Jag har aldrig skickat något elakt till någon som endast är baserat på att han inte ser ut som jag hade önskat.
 
Jag har ingen aning om vad han menade. Oavsett så tycker jag att ditt svar är ytterst omotiverat, oförskämt och olämpligt. Och ja, jag tycker att du ska skämmas för att du behandlar en annan människa på det sättet.

Som sagt, tack men nej tack hade räckt.

Och jag tycker att jag gjorde rätt. Med tanke på hur porren ser ut och vilken generell bild den ger av förhållandet mellan en man och en kvinna måste killar som tror att det är något bra att vara porrskadad få höra att det inte är ett dugg jävla coolt.
 
Och jag tycker att jag gjorde rätt. Med tanke på hur porren ser ut och vilken generell bild den ger av förhållandet mellan en man och en kvinna måste killar som tror att det är något bra att vara porrskadad få höra att det inte är ett dugg jävla coolt.
Jag har väldigt svårt att tro att någon öht kan tycka att porrskadad skulle vara något positivt. Jag undrar om han du skrev till ens ser det som positivt? Jag vet inte varför man tar med det i en presentation men tycker att det hade räckt med att kommentera det olämpliga istället för att verbalt trycka ner någon.
 
Du var ju det, så varför skulle inte andra vara det tänker du?

----

Otrevliga kvinnor finns det gott om, har fått höra massor av omotiverade otrevligheter (som ditt svar) som män får som respons på ett helt vanligt "hej, hur är det/hur är läget", så det är inte det minsta ovanligt.
Nä, jag brukar få något surt om att jag ser för fet ut. eller något annat nedsättande. på mina frågor som är av typen hej, hur är det.
 
Inte direkt riktat till dig Red_Chili

Men det vore väl ganska olämpligt om kollegor skulle kommentera hur man såg ut, även om man är vänner utanför jobbet ? Men jag är också en sån som blir obekväm om någon kommenterar mitt utseende.

Har en kollega från Australien, han är också singel så vi har väl pratat lite om dejter man varit på. Han menar dock att han får betydligt mindre matchningar här än sitt hemland. Jag menade på att det kan vara för att alla inte känner sig bekväma med engelska.
Han tror dock att han skulle få mycket mera matchningar om han såg ut som xx på vårt företag (som ser väldigt svensk ut). Personligen förstår jag inte varför kollegan inte får matchningar, min första tanke när jag såg honom var att han såg bra ut :o men hade känts ganska olämpligt att säga det.
Tänker att ingen vill väl vara sitt utseende.
Det beror nog på vilken typ av vänrelation man har. Vi pratar med varandra om allt (och vi har tex haft många och långa diskussioner om vad vi tycker om våra egna utseenden, diskussioner om komplex osv). Jag och kollegorna kan absolut kommentera varandras utseenden och enda anledningen till att vi inte gör det i form av att ge komplimanger till varandra ser jag främst som att vi har ett ointresse av det. Det har blivit mer som att vi är goda vänner som råkar jobba ihop än att vi är kollegor som umgås på fritiden.
 
Håller med er - uppmuntran som komplemang
Inte direkt riktat till dig Red_Chili

Men det vore väl ganska olämpligt om kollegor skulle kommentera hur man såg ut, även om man är vänner utanför jobbet ? Men jag är också en sån som blir obekväm om någon kommenterar mitt utseende.

Har en kollega från Australien, han är också singel så vi har väl pratat lite om dejter man varit på. Han menar dock att han får betydligt mindre matchningar här än sitt hemland. Jag menade på att det kan vara för att alla inte känner sig bekväma med engelska.
Han tror dock att han skulle få mycket mera matchningar om han såg ut som xx på vårt företag (som ser väldigt svensk ut). Personligen förstår jag inte varför kollegan inte får matchningar, min första tanke när jag såg honom var att han såg bra ut :o men hade känts ganska olämpligt att säga det.
Tänker att ingen vill väl vara sitt utseende.
Väldigt många är sitt utseende väldigt mycket mer än de vill kännas vid, står tex och åmar sig och undrar om de kommer se bra ut i de ena eller de andra arbetsbyxorna och annat onödigt. Sen verkar det vara så att dessa tolkar ett uppskattande av deras utseende som tvärtom, som negativ kritik till hur de ser ut.
Sen detta med kollegan - viljan att se annorlunda ut för att det skulle gå bättre osv. Inte tänkt tanken att helt sonika tala om för han att ser bra ut alldeles som han gör, kan ju vara just den tetaljen som saknas, att faktiskt få lite uppmuntrande uppskattning av att bli sedd. Inte mer med det. Men hemska tanke om han då råkar tycka du med är tjusig med, men måste det vara mer med det än så.
 
Det beror nog på vilken typ av vänrelation man har. Vi pratar med varandra om allt (och vi har tex haft många och långa diskussioner om vad vi tycker om våra egna utseenden, diskussioner om komplex osv). Jag och kollegorna kan absolut kommentera varandras utseenden och enda anledningen till att vi inte gör det i form av att ge komplimanger till varandra ser jag främst som att vi har ett ointresse av det. Det har blivit mer som att vi är goda vänner som råkar jobba ihop än att vi är kollegor som umgås på fritiden.
Kan tänka mig att det även blir som så att man vet var an har varandra ändå om man umgås lite mer.
 
Okej en Tinderfråga: om jag råkar swajpa vänster av misstag, kan det vara så att han kommer tillbaka om jag installerar om appen?

Tror inte det. Jag har avinstallerat och installerat några gånger och mina matchningar och likes finns kvar.
 
@Zinfernia Jag tyckte ärligt talat att ditt svar var ganska stört, alltså så där orimligt aggressivt baserat på typ ingenting alls. Blir helt chockad över att du fick likes på det.

Well, det kanske finns fler som är trött på porrskadade män.
Jag må ha fördomar men jag är urless på dessa män som med sitt porrtittande som ursäkt försöker få sina partners att gå med på saker som många gånger endast gynnar honom själv och orsakar obehag eller smärta för partnern.
 
I dag brann det lite i min skalle. Har knappt varit inne på Tinder sen Musikern dök upp mer än typ vänstersvept. Men idag plingade till i appen, en matchning på ett gammalt högersvep.
Nu har jag en väldigt tydlig press där det uttryckligen står vad jag söker. Och det är inte ons.
Ändå fick jag detta.
Normalt sett så avmatchar jag bara utan ett ord men idag blev jag bara så less på dessa snubbar som inte respekterar det man tydligt uttrycker i presentationen.
36849
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 001
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 717
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 237
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 695
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp