Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Musikern och jag har flyttat chattandet från Tinder till messenger och pratar på att ses om om två veckor (vi har svårt att hitta en lucka för dejt innan dess)

Den andra utan bra namn ringde igår. Lättpratad men kände ingen wow. Pratade i 2 timmar men utan att det blev kul sas. Så nja....

Chattar vidare med Kiruna. Han är ju klockren! Rapp, rolig, smart, vettig. Fan att han bor i Kiruna!

Klättraren har jag bestämt mig för att lägga ner.
 
Har haft en lite less vecka, både vad gäller nätdejtande och annat.
Lunchkillen har skrivit frekvent, och ganska flirtigt, och jag orkar inte svara upp mot det riktigt, även om jag kan tänka mig träffa honom igen.
Blandbandskillen som jag varit mycket nyfiken på ville gärna ses skrev han, men agerar inte därefter. Jag skrev att jag var fri hela helgen och det svarade han inte ens på. Kom ett meddelande två dagar senare där han babblade på om nåt annat och skrev typ "Blir kanske lite krångligt med våra jobbtider men vi kan säkert få till att ses nån gång". Droppar nog det där. Han är antingen ointresserad eller för initiativlös.

Så har jag råkat ut för en sån där som inte tar ett nej... I förrgår började jag skriva med en kille och vi körde en spontanöl sent samma kväll. Han var trevlig, men jag kände inte tillräcklig synk och attraktion för att vilja ses igen. Han skrev snabbt efteråt, frågade om jag ville fortsätta lära känna honom, och jag som är kass på raka dissar skrev att jag var lite osäker och nog kände att vi inte synkade för mer än kompis. Då kom några långa haranger om att "det är väl bara att fortsätta hänga, man kan väl inte avgöra om nån kan bli ens partner över en öl, förstår inte det där med att sätta stämplar, varför måste du avgöra det nu? Vi känner inte varann! Jag kan förstå om du sa så efter några träffar, men efter en träff förstår jag inte det svaret. Du sätter stämpel med en gång, fattar ingenting!"
Jag kom inte på nåt svar på det och jag blev inte precis mer intresserad av att ses igen.

Men lite positivt händer också. Igår kväll mitt i suckandet över detta kände jag plötsligt att jag ville träffa Friluftskillen. Vi har inte hörts sen förra helgen, men jag kollade vad han hade för sig och han ville gärna ses. Det blev en härlig skogsrunda, häng hos honom och översovning. Gillar verkligen det sätt han hanterat mitt fram-och-tillbaks på. Så lugn och trygg, känner in och väntar ut, jag känner inga krav nånstans, och då spänner jag ju av och börjar längta efter närhet. Och från händer som touchar varann när vi klappar hans katt, till sitta nära i soffan, till lite kramar och hångel, blev det väldigt naturligt att hamna i säng igen och kändes jättebra. Vi hade en mycket mysig morgon också.
Vi har tyvärr den alltför välbekanta utmaningen total osynk i barnscheman, så vad det än kan bli av detta kommer det nog gå i mycket långsam takt, men känns fint ändå.
 
Det här med distans är tufft. Jag blir så himla osäker :( Men försöker tänka tillbaka på tiden vi har spenderat ihop och hur underbart det har varit. Jag tror att det kommer kännas lite lättare när jag med säkerhet vet när vi kan träffas nästa gång, ovissheten gör mig galen.

Efter att ha haft några heta diskussioner om olika ämnen där vi inte är överens (vilket är helt okej, inga deal breakers) så lät jag honom göra valkompassen, det fanns en på engelska. Väldigt nöjd med resultatet faktiskt :D Även om vi är olika I vissa frågor så står vi inte så himla långt ifrån varandra. Jag gjorde sedan någon amerikansk variant och där skiljde det kanske lite mer, men inte så mycket alls.

Snart firar vi ett halvår tillsammans också :nailbiting: Och kort efter det ett år sedan vi började "dejta" på riktigt. Jag hade aldrig kunnat drömma om att det här skulle hända :love:
 
Jag vågar inte skriva om allt som hänt här. Jag har ballat ur litegrann men än så länge har jag styr.

I alla fall :

Löparkillen messade jag och sa att det inte kändes tio top och att vi inte skulle ses mer. Han tog det bra.

Lunchpromenadkillen och jag messar lite och försöker hitta en tid att ses men det lutar åt att vi ses hos mig när mitt ex flyttat ut om några veckor. Han skrev att han såg fram emot att träffa mig igen.

C - där känner jag mig ledsen. Var hos honom för snart två veckor sedan och det var fantastiskt. Det verkade verkligen som att han tyckte det också. Vi pratade rätt mycket, och det var väldigt mysig stämning. Efter fyra timmar var han fortfarande hård och ville inte att jag skulle gå... :o

Messade honom efter några dagar och frågade om vi kunde ses som imorgon. Han skrev att han skulle hem till kompis över helgen och förmodligen inte kunde. Messade igen efter några dagar och frågade när /om han ville ses. Inget svar sen dess. Jag fattar ingenting men kommer såklart inte höra av mig igen.
 
Så har jag råkat ut för en sån där som inte tar ett nej... I förrgår började jag skriva med en kille och vi körde en spontanöl sent samma kväll. Han var trevlig, men jag kände inte tillräcklig synk och attraktion för att vilja ses igen. Han skrev snabbt efteråt, frågade om jag ville fortsätta lära känna honom, och jag som är kass på raka dissar skrev att jag var lite osäker och nog kände att vi inte synkade för mer än kompis. Då kom några långa haranger om att "det är väl bara att fortsätta hänga, man kan väl inte avgöra om nån kan bli ens partner över en öl, förstår inte det där med att sätta stämplar, varför måste du avgöra det nu? Vi känner inte varann! Jag kan förstå om du sa så efter några träffar, men efter en träff förstår jag inte det svaret. Du sätter stämpel med en gång, fattar ingenting!"
Jag kom inte på nåt svar på det och jag blev inte precis mer intresserad av att ses igen.

Snacka om avtändande :yuck:
 
Ska träffa N ikväll igen, med min bästis och hennes kille.
Börjar bli livrädd nu, jag hatar dessa mellanlägen...

Har funnits små fina stunder då jag bara vill vräka ur mig att jag tycker om honom. Men måste hålla band på mig själv..
 
Ska träffa N ikväll igen, med min bästis och hennes kille.
Börjar bli livrädd nu, jag hatar dessa mellanlägen...

Har funnits små fina stunder då jag bara vill vräka ur mig att jag tycker om honom. Men måste hålla band på mig själv..
Men är det inte bättre att prata om vad ni vill nu, än att bli ännu mer förtjust i honom? Det kan ju hända att han ändrat sig angående förhållandefrågan? Du är inte alls öppen för flersamhet annars?
 
Men är det inte bättre att prata om vad ni vill nu, än att bli ännu mer förtjust i honom? Det kan ju hända att han ändrat sig angående förhållandefrågan? Du är inte alls öppen för flersamhet annars?

Det är ju det och jag borde. Men vill inte förlora honom :o

Han sa ju det senast för 2.5 vecka sen så tror inte han ändrat sig tyvärr.
Vill absolut inte ha ett förhållande med flersamhet, vill ha monogami :)

Tror ärligt att jag kommer tappa honom till skaten, finns så mycket snygga och coola tjejer där :D
 
V saknar mig så mycket så han hoppar över sitt kompishäng och kommer hit istället 😁
Jag har varit iväg på tävling i 13 timmar så är lagom schleten 😅
Men han skulle köpa ostbågar så kan vi se en film i soffan.
 
Det är ju det och jag borde. Men vill inte förlora honom :o

Han sa ju det senast för 2.5 vecka sen så tror inte han ändrat sig tyvärr.
Vill absolut inte ha ett förhållande med flersamhet, vill ha monogami :)

Tror ärligt att jag kommer tappa honom till skaten, finns så mycket snygga och coola tjejer där :D
Men berättar du inget så är risken överhängande att du kommer må ännu sämre när han väl tycker det blir för seriöst, tänker jag. Men jag förstår såklart att du vill forttta träffa honom, been there done that...
 
V saknar mig så mycket så han hoppar över sitt kompishäng och kommer hit istället 😁
Jag har varit iväg på tävling i 13 timmar så är lagom schleten 😅
Men han skulle köpa ostbågar så kan vi se en film i soffan.
Dejtar ni eller är ni ihop?
 
Jag kände efter att jag var hos dejten sist att jag blir inte tillräckligt intellektuellt stimulerad. Lite orättvist eftersom han just den kvällen var väldigt trött o lite låg. Men det hela blev en lite småjobbig känsla som låg och störde lite. Sen försvann han mer eller mindre i över två dagar och min jobbiga känsla gick istället över i ångest över det. Så idag har jag mått piss. Tills han nu ikväll faktiskt hörde av sig (inkl förklaring som är precis vad jag trodde och helt rimlig). Och vips så är alla jobbiga känslor borta.

Blir lite trött på mig själv. :banghead:
 
@Daff Spelkvällen var super!! Eftermiddag stod det i inbjudan, de sågs vid 15. Jag anslöt stressat strax efter 16.30 efter stallet o var rädd jag sinkade dem med att beställa mat o att alla skulle gå hem typ då. Kom precis hem, strax efter 23 och då var vi 7 av 10 kvar som stack hem 😅

Tinderkillen sköt fram dejten pga flytt o sjukdom. Whatever. Känner mig mer avslappnad nu efter att ha träffat 9 nya människor och tycka att det var trevligt 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 022
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 734
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp