Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack!
Jo, idioter dyker ju upp oavsett. Däremot är det, vad jag förstått, sällan idioter läser dagboksinlägg. Det är tydligen flera som fått bättre napp på det viset, bara att göra en kort hänvisning till dagboksinlägget på profilen så de vettiga hittar dit :)


Hur är det otydligt? Hur kan det göras tydligare?
Betydelsen hos vissa av "mys" ställer bla till det.
 
Hörrni, bukefalister, skulle ni kunna ge mig lite feedback?
Jag dejtar ju inte seriöst just nu (pga äter hellre bajs :turd:), men träffar inte kkn så ofta heller och jag går fan under av bristen på närhet. Jag har ett tokstort närhetsbehov och jag skulle behöva få utlopp för det. På darkside finns ett nätverk för mys/närhet som en kink och jag har skrivit en liten annons i kontakttråden där, men tänkte att jag når ut mer med ett dagboksinlägg på profilsidan - så jag sitter och filar lite på en kontaktannons.

Jag skrev en annons i nätverket "mys som kink", men konstaterade att det kanske är lika bra att skriva ett dagboksinlägg också - jag söker myskompis! Eller kort och gott en vän som råkar gilla mycket närhet. Vad du än vill kalla det.

Sökes: Man, hyfsat jämnårig (28-45, give or take), gärna dominant eller iaf drivande. Får gärna vara intresserad av bondage, men inget krav. Inte pälsdjursallergiker.

Finnes: Kvinna, 33. Undergiven, blyg och tafatt och slappnar lättast av med drivande människor. Gillar sovmorgnar, soffhäng och att förse folk med hembakat. Nyfiken på mer avancerad bondage som shibari. Har ett stort behov av närhet som jag inte får utlopp för i nuläget.

Jag är inte ute efter nånting sexuellt utan söker på en rent vänskaplig nivå. Jag har heller inte bråttom utan vill ha en del kontakt innan en träff. Tror du att vi kan vara en match? Skicka pm :)

Hur ser det ut? Det jag söker är alltså vanlig jäkla närhet, typ soffmys eller sovsällskap, med någon matchande person, och gärna lite bondage om det klaffar så bra - framgår det tydligt nog? Är det tydligt att jag inte söker något sexuellt? Är något rörigt eller låter jag bitter rentav? Sitter rödgråten mitt i brinnande pms så det blir lätt lite väl bittert och avskräckande känner jag.
Hur som helst, feedback är välkommet.
Jag tror att det lir lite dubbelt när du dels nämner mys, bondage och att mannen gärna får vara dominant samtidigt som du skriver att du inte är ute efter något sexuellt?
 
Betydelsen hos vissa av "mys" ställer bla till det.
Givetvis, men det står ju ordagrant att jag inte söker nånting sexuellt. Tolkar man det ändå som sex för att det står mys så är man ju bara ett pucko som kan blockas tänker jag.
Tackar ändå inte nej till tips på annat begrepp dock. Just "myskompis" kommer från nätverket jag nämnde, det känns skitfånigt men jag kommer inte på nåt bättre ord för det jag söker :p

Jag tror att det lir lite dubbelt när du dels nämner mys, bondage och att mannen gärna får vara dominant samtidigt som du skriver att du inte är ute efter något sexuellt?
Pekar upp ang mys. Bondage är inte alls speciellt ovanligt att syssla med utan att det är sexuellt, speciellt inte shibari som jag nämnt i annonsen, så jag ser inte hur det blir dubbelt. Kan dock tänka mig att det ser så ut för "oinvigda" (utan att veta var du står så sett) men nu annonserar jag på ett bdsm-community så det lär inte vara några problem tänker jag. De vettiga fattar och de bc-raggare som letar hål att doppa kuken i sorterar ut sig själva.
Dominant eller drivande för att jag lättast slappnar av med den personlighetstypen i såna här sammanhang. Tänkte att det framgår av "Undergiven, blyg och tafatt och slappnar lättast av med drivande människor". Hur kan jag göra det tydligare?
 
Tack!
Jo, idioter dyker ju upp oavsett. Däremot är det, vad jag förstått, sällan idioter läser dagboksinlägg. Det är tydligen flera som fått bättre napp på det viset, bara att göra en kort hänvisning till dagboksinlägget på profilen så de vettiga hittar dit :)


Hur är det otydligt? Hur kan det göras tydligare?
Klippte ur de meningar som för mig blev otydliga. 😊

Jag skrev en annons i nätverket "mys som kink", men konstaterade att det kanske är lika bra att skriva ett dagboksinlägg också - jag söker myskompis! Eller kort och gott en vän som råkar gilla mycket närhet. Vad du än vill kalla det.

Sökes: Man, hyfsat jämnårig (28-45, give or take), gärna dominant eller iaf drivande. , men inget krav. Inte pälsdjursallergiker.

Finnes: Kvinna, 33. Undergiven, blyg och tafatt och slappnar lättast av med drivande människor. Gillar sovmorgnar, soffhäng och att förse folk med hembakat. Har ett stort behov av närhet som jag inte får utlopp för i nuläget.

Jag är inte ute efter nånting sexuellt utan söker på en rent vänskaplig nivå. Jag har heller inte bråttom utan vill ha en del kontakt innan en träff. Tror du att vi kan vara en match? Skicka pm :)
 
Givetvis, men det står ju ordagrant att jag inte söker nånting sexuellt. Tolkar man det ändå som sex för att det står mys så är man ju bara ett pucko som kan blockas tänker jag.
Tackar ändå inte nej till tips på annat begrepp dock. Just "myskompis" kommer från nätverket jag nämnde, det känns skitfånigt men jag kommer inte på nåt bättre ord för det jag söker :p


Pekar upp ang mys. Bondage är inte alls speciellt ovanligt att syssla med utan att det är sexuellt, speciellt inte shibari som jag nämnt i annonsen, så jag ser inte hur det blir dubbelt. Kan dock tänka mig att det ser så ut för "oinvigda" (utan att veta var du står så sett) men nu annonserar jag på ett bdsm-community så det lär inte vara några problem tänker jag. De vettiga fattar och de bc-raggare som letar hål att doppa kuken i sorterar ut sig själva.
Dominant eller drivande för att jag lättast slappnar av med den personlighetstypen i såna här sammanhang. Tänkte att det framgår av "Undergiven, blyg och tafatt och slappnar lättast av med drivande människor". Hur kan jag göra det tydligare?
Cuddle-buddy!
 
Givetvis, men det står ju ordagrant att jag inte söker nånting sexuellt. Tolkar man det ändå som sex för att det står mys så är man ju bara ett pucko som kan blockas tänker jag.
Tackar ändå inte nej till tips på annat begrepp dock. Just "myskompis" kommer från nätverket jag nämnde, det känns skitfånigt men jag kommer inte på nåt bättre ord för det jag söker :p


Pekar upp ang mys. Bondage är inte alls speciellt ovanligt att syssla med utan att det är sexuellt, speciellt inte shibari som jag nämnt i annonsen, så jag ser inte hur det blir dubbelt. Kan dock tänka mig att det ser så ut för "oinvigda" (utan att veta var du står så sett) men nu annonserar jag på ett bdsm-community så det lär inte vara några problem tänker jag. De vettiga fattar och de bc-raggare som letar hål att doppa kuken i sorterar ut sig själva.
Dominant eller drivande för att jag lättast slappnar av med den personlighetstypen i såna här sammanhang. Tänkte att det framgår av "Undergiven, blyg och tafatt och slappnar lättast av med drivande människor". Hur kan jag göra det tydligare?
Jag hade undvikit begreppen undergiven och dominant eftersom de för många, inkusive mig, syftar på en sexuell dynamik. Jag hade valt andra ord. Blyg och tafatt räcker väl gott för din del, och kanske "drivande, social och säker på dig själv" för den du söker
 
Ny matchning idag, det var han som matchade men ja valde att skriva först. Lika bra att komma igång.
Va tvungen att läsa på hans sida för att ha något att återknyta till när jag skulle skriva.

Tror det blev ett rätt bra meddelande, som kanske visar att jag inte är som majoriteten av alla tjejer. Va vet ja. Nu får vi se, har bor inte långt bort heller och såg att han hade med sitt jobb (varit där å lastat, men tror ej jag träffat just honom förvisso). :p
 
Update: Dejten i går blev supertrevlig! :up: Killen hade inga "riktiga" bilder i sin Tinderprofil, men jag gillade hans text och chattandet kändes bra, han erbjöd sig även att skicka bild om jag ville och gav mig sitt nummer. Så iom att jag inte hade några planer för kvällen bestämde vi att träffas över ett glas vin.

Jag var beredd på "vad som helst" vad det gällde hur han såg ut, men det blev en trevlig överraskning att han såg rätt så bra ut. Ett glas vin blev till två, och vi pratade i nästan fyra timmar om alla möjliga saker. :love: Det kändes verkligen som jag hittat någon som skulle kunna vara interessant för ett seriöst förhållande..... tills jag frågade om hans fotbollsinteresse och svaret var att det var hans BARN som spelade fotboll. *Fan* jag glömde fråga ang. barn..! Lite av en kalldusch där.

Gav honom mitt nummer dock, får se om han vill träffas igen och ta det därifrån. Men något seriöst känns uteslutet nu iom barnen.
 
Jag hade undvikit begreppen undergiven och dominant eftersom de för många, inkusive mig, syftar på en sexuell dynamik. Jag hade valt andra ord. Blyg och tafatt räcker väl gott för din del, och kanske "drivande, social och säker på dig själv" för den du söker
Ut ur komfortzonen här men - på det forum hon är kanske begreppen inte syftar på det? Med reservation för att du kanske hänger på samma ställe och därför vet mer än jag.
 
Färgade Vs hår igår, blev sjukt bra 😁
Blev inspirerad att dra i någon kul färg i min ombre, vi har samma färg på håret så borde fästa bra på den ljusa delen.

Annars är det är tråkig helg för oss, jag jobbar mycket och lägger de lediga timmarna hos hästen.
Men V kommer i natt när jag slutat och sover här, det är fint att han offrar några timmars sömn för att vara med mig.
Nästa vecka kan vi ses mycket, bokat in honom på staketbygge nästa helg 😁
 
Ut ur komfortzonen här men - på det forum hon är kanske begreppen inte syftar på det? Med reservation för att du kanske hänger på samma ställe och därför vet mer än jag.
Jo, jag är medlem där och tycker inte att ordens användning där skiljer sig från hur de används i andra sammanhang. Eller, snarare faktiskt att de har en större sexuell laddning där än annars, inte alla känner ju till så mycket om bdsm och vad begreppen ifråga innebär i bdsm-sammanhang.

Hur som helst @gul_zebra självklart ska du bli behandlad med respekt oavsett ev tolkningsutrymme. Verkligen tråkigt om du inte blev det. :heart
 
Undrar...är det jag som är klumpig eller han som är trångsynt eller nåt?

Han: I Cannes för att köra ett Swimrun imorgon. En långhelg med ett äventyr i mitten. Ett perfekt avbrott på hösten.

Jag:Åååh, låter som en härlig helg...förutom äventyret i mitten, om du frågar mig 😉 ...men jag önskar dig lycka till! Lyfter på hatten för sådana som håller på med sådana sporter. Jag hade också en liten ljusglimt i höstrutinerna igår - var på AW med kollegorna från jobbet. En trevlig kväll. Idag har jag trädgårdspysslat lite och snart blir det middag med mig själv och katten.

Han: Då äventyret i mitten är större delen av mitt liv så matchar vi nog inte så bra.

Jag fattar inte ens vad han menar med äventyr i mitten..
 
Klippte ur de meningar som för mig blev otydliga. 😊

Jag skrev en annons i nätverket "mys som kink", men konstaterade att det kanske är lika bra att skriva ett dagboksinlägg också - jag söker myskompis! Eller kort och gott en vän som råkar gilla mycket närhet. Vad du än vill kalla det.

Sökes: Man, hyfsat jämnårig (28-45, give or take), gärna dominant eller iaf drivande. , men inget krav. Inte pälsdjursallergiker.

Finnes: Kvinna, 33. Undergiven, blyg och tafatt och slappnar lättast av med drivande människor. Gillar sovmorgnar, soffhäng och att förse folk med hembakat. Har ett stort behov av närhet som jag inte får utlopp för i nuläget.

Jag är inte ute efter nånting sexuellt utan söker på en rent vänskaplig nivå. Jag har heller inte bråttom utan vill ha en del kontakt innan en träff. Tror du att vi kan vara en match? Skicka pm :)
Tack, men varför ta bort bondage när det är nånting jag söker? Det är ju helt orimligt?
Alltså, det finns bondage och så finns det bondage. Jag snackar inte om att bindas som ett X i sängen eller ett par bojor bakom ryggen. Shibari är en japansk repkonst som kan vara såväl sexuell som totalt frikopplad från sex och frikopplingen från sex är som sagt inte ovanlig. Personligen dras jag mer till den fysiska känslan av omslutning av repen kombinerat med närhet med och omhändertagande av den som binder och det rent estetiska. Det behöver inte vara mer sexuellt än ett kedjetäcke liksom.
Lahtnor förklarade och visade det bra i en intervju med P4:

Ut ur komfortzonen här men - på det forum hon är kanske begreppen inte syftar på det? Med reservation för att du kanske hänger på samma ställe och därför vet mer än jag.
Jag såg att vi hänger på samma ställe men vill ändå påstå att ja, det finns gott om folk som sysslar med d/s utan att det är sexuellt. Det finns rentav folk som har 24/7-förhållanden med d/s-dynamik och har vaniljsex liksom.
I stort sett all bdsm kan vara frikopplad från sex. Det finns folk som smiskar utan att det är sexuellt, folk som sysslar med ponyplay utan att det är sexuellt, folk som sysslar med ageplay utan att det är sexuellt, I can go on. Sen är det mer eller mindre vanligt beroende på praktiker. Just d/s är väl oftast sexuellt och är det för mig också, men det behöver alltså inte vara det.
Personligen är jag ju inte ute efter dominans nu, men har enormt mycket lättare att slappna av med dominanta män så det är ju en fördel så sett tänker jag. Jag har så fruktansvärt svårt att slappna av med människor annars och ska jag då spendera nån filmkväll i hans famn eller rentav skeda lite nån natt så blir det ju bara skitjobbigt om jag är spänd hela tiden liksom.

Jo, jag är medlem där och tycker inte att ordens användning där skiljer sig från hur de används i andra sammanhang. Eller, snarare faktiskt att de har en större sexuell laddning där än annars, inte alla känner ju till så mycket om bdsm och vad begreppen ifråga innebär i bdsm-sammanhang.

Hur som helst @gul_zebra självklart ska du bli behandlad med respekt oavsett ev tolkningsutrymme. Verkligen tråkigt om du inte blev det. :heart
Som jag skrev till bläckis håller jag alltså inte med dig här.

Ser inte hur jag behandlats respektlöst, men tack :)
 
Undrar...är det jag som är klumpig eller han som är trångsynt eller nåt?

Han: I Cannes för att köra ett Swimrun imorgon. En långhelg med ett äventyr i mitten. Ett perfekt avbrott på hösten.

Jag:Åååh, låter som en härlig helg...förutom äventyret i mitten, om du frågar mig 😉 ...men jag önskar dig lycka till! Lyfter på hatten för sådana som håller på med sådana sporter. Jag hade också en liten ljusglimt i höstrutinerna igår - var på AW med kollegorna från jobbet. En trevlig kväll. Idag har jag trädgårdspysslat lite och snart blir det middag med mig själv och katten.

Han: Då äventyret i mitten är större delen av mitt liv så matchar vi nog inte så bra.
Jag tycker att hans reaktion är fullt rimlig. Du tyckte att det lät skönt med en ”avslappnad långhelg” medan han reser för äventyret och de extra dagarna snarare är för att inte åka fram och tillbaka samma dag, typ...
 
Jag tycker att det är solklart? Han ska köra swimrum i Cannes och har en långhelg med ett äventyr i mitten. Alltså är swimrun äventyret. Man kör ju knappast swimrun en hel långhelg och bryter av med en trekant i trapets i mitten. :D

Ha ha ja så är det säkert - jag fattade bara inte att man kallar swimrun för äventyr liksom. Jag trodde mer att det vat långhelg, swimrun och ett ävenyr i stil med trapetsgrejen eller nåt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 303
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
4 339
Senast: Vassi
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
20
· Visningar
1 075
Senast: VLMF
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
83
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp