Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att hans reaktion är fullt rimlig. Du tyckte att det lät skönt med en ”avslappnad långhelg” medan han reser för äventyret och de extra dagarna snarare är för att inte åka fram och tillbaka samma dag, typ...

Håller med! Tänker att det kan tolkas som en fet diss av hans intresse och därmed honom. T.ex "(bla bla något negativt/kritiserande) men jag önskar dig lycka till" är ofta så personer uttrycker sig innan de unmatchar på tinder...
 
Tack, men varför ta bort bondage när det är nånting jag söker? Det är ju helt orimligt?
Alltså, det finns bondage och så finns det bondage. Jag snackar inte om att bindas som ett X i sängen eller ett par bojor bakom ryggen. Shibari är en japansk repkonst som kan vara såväl sexuell som totalt frikopplad från sex och frikopplingen från sex är som sagt inte ovanlig. Personligen dras jag mer till den fysiska känslan av omslutning av repen kombinerat med närhet med och omhändertagande av den som binder och det rent estetiska. Det behöver inte vara mer sexuellt än ett kedjetäcke liksom.
Lahtnor förklarade och visade det bra i en intervju med P4:


Jag såg att vi hänger på samma ställe men vill ändå påstå att ja, det finns gott om folk som sysslar med d/s utan att det är sexuellt. Det finns rentav folk som har 24/7-förhållanden med d/s-dynamik och har vaniljsex liksom.
I stort sett all bdsm kan vara frikopplad från sex. Det finns folk som smiskar utan att det är sexuellt, folk som sysslar med ponyplay utan att det är sexuellt, folk som sysslar med ageplay utan att det är sexuellt, I can go on. Sen är det mer eller mindre vanligt beroende på praktiker. Just d/s är väl oftast sexuellt och är det

Som jag skrev till bläckis håller jag alltså inte med dig här.

Ser inte hur jag behandlats respektlöst, men tack :)
Okej!

Jag tänkte bara på att du skrev att du blev ledsen av din respons på det andra forumet men jag måste ha missuppfattat.
 
Håller med! Tänker att det kan tolkas som en fet diss av hans intresse och därmed honom. T.ex "(bla bla något negativt/kritiserande) men jag önskar dig lycka till" är ofta så personer uttrycker sig innan de unmatchar på tinder...
Fet diss läser jag inte in, det tror jag inte att han behövde göra heller. För mig verkar det så enkelt att han söker någon som delar hans starka träningsintresse och när han inte fick en antydan om det så letar han hellre vidare.
 
Tack, men varför ta bort bondage när det är nånting jag söker? Det är ju helt orimligt?
Alltså, det finns bondage och så finns det bondage. Jag snackar inte om att bindas som ett X i sängen eller ett par bojor bakom ryggen. Shibari är en japansk repkonst som kan vara såväl sexuell som totalt frikopplad från sex och frikopplingen från sex är som sagt inte ovanlig. Personligen dras jag mer till den fysiska känslan av omslutning av repen kombinerat med närhet med och omhändertagande av den som binder och det rent estetiska. Det behöver inte vara mer sexuellt än ett kedjetäcke liksom.
Lahtnor förklarade och visade det bra i en intervju med P4:


Jag såg att vi hänger på samma ställe men vill ändå påstå att ja, det finns gott om folk som sysslar med d/s utan att det är sexuellt. Det finns rentav folk som har 24/7-förhållanden med d/s-dynamik och har vaniljsex liksom.
I stort sett all bdsm kan vara frikopplad från sex. Det finns folk som smiskar utan att det är sexuellt, folk som sysslar med ponyplay utan att det är sexuellt, folk som sysslar med ageplay utan att det är sexuellt, I can go on. Sen är det mer eller mindre vanligt beroende på praktiker. Just d/s är väl oftast sexuellt och är det för mig också, men det behöver alltså inte vara det.
Personligen är jag ju inte ute efter dominans nu, men har enormt mycket lättare att slappna av med dominanta män så det är ju en fördel så sett tänker jag. Jag har så fruktansvärt svårt att slappna av med människor annars och ska jag då spendera nån filmkväll i hans famn eller rentav skeda lite nån natt så blir det ju bara skitjobbigt om jag är spänd hela tiden liksom.


Som jag skrev till bläckis håller jag alltså inte med dig här.

Ser inte hur jag behandlats respektlöst, men tack :)
Aha, ursäkta då tolkade jag fel. Jag tolkade det som att du ville ha någon att sova och mysa med, enbart. Jag fattade inte att bondage ingick i det, sorry.
 
Aha, ursäkta då tolkade jag fel. Jag tolkade det som att du ville ha någon att sova och mysa med, enbart. Jag fattade inte att bondage ingick i det, sorry.
No worries! Det är i första hand närhet jag söker, men skulle jag hitta någon som utöver det vill syssla med bondage vore det ypperligt :)
 
Jag tyckte det var självklart 😁
En kollega ska till New York för ett äventyr, New York maraton.
Jag ska åka och rida Hubertusjakt nästa helg, det är ett äventyr för mig.
Vart ska du? Jag ska nämligen oxå göra det :)
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Update: Dejten i går blev supertrevlig! :up: Killen hade inga "riktiga" bilder i sin Tinderprofil, men jag gillade hans text och chattandet kändes bra, han erbjöd sig även att skicka bild om jag ville och gav mig sitt nummer. Så iom att jag inte hade några planer för kvällen bestämde vi att träffas över ett glas vin.

Jag var beredd på "vad som helst" vad det gällde hur han såg ut, men det blev en trevlig överraskning att han såg rätt så bra ut. Ett glas vin blev till två, och vi pratade i nästan fyra timmar om alla möjliga saker. :love: Det kändes verkligen som jag hittat någon som skulle kunna vara interessant för ett seriöst förhållande..... tills jag frågade om hans fotbollsinteresse och svaret var att det var hans BARN som spelade fotboll. *Fan* jag glömde fråga ang. barn..! Lite av en kalldusch där.

Gav honom mitt nummer dock, får se om han vill träffas igen och ta det därifrån. Men något seriöst känns uteslutet nu iom barnen.

Vad kul att själva dejten blev lyckad ändå. :) Men synd på barngrejen! Relaterar starkt!

Jag har varit väldigt nöjd med att det inte varit snack om att träffa min dejts barn. Jag vill inte ha barn och hade helst träffat en barnfri person. Men kände att om det skulle vara en dealbreaker skulle det sätta för stora begränsningar.

Men så idag kom det snacket... Men han är så bra så innan jag ens hinner säga något så tryggar han mig med att det är lugnt om det inte känns bra och att vad än de anledningarna är så är det också lugnt. Men det känns alltid lite jobbigt nu ändå...
 
Undrar...är det jag som är klumpig eller han som är trångsynt eller nåt?

Han: I Cannes för att köra ett Swimrun imorgon. En långhelg med ett äventyr i mitten. Ett perfekt avbrott på hösten.

Jag:Åååh, låter som en härlig helg...förutom äventyret i mitten, om du frågar mig 😉 ...men jag önskar dig lycka till! Lyfter på hatten för sådana som håller på med sådana sporter. Jag hade också en liten ljusglimt i höstrutinerna igår - var på AW med kollegorna från jobbet. En trevlig kväll. Idag har jag trädgårdspysslat lite och snart blir det middag med mig själv och katten.

Han: Då äventyret i mitten är större delen av mitt liv så matchar vi nog inte så bra.
Om det hade gällt att jag var iväg med hästen och en dejt hade svarat så, hade jag blivit mycket skeptisk. Jag har inget behov av att en partner gillar hästar, men jag vill nog att partner håller tyst eller säger att det låter roligt för mig. Jag vill inte höra något negativt.

Nu är jag säker jätteöverkänslig på grund av gliringar runt hästeriet när jag var barn/tonåring. Men det är ju sån jag är.
 
Håller med! Tänker att det kan tolkas som en fet diss av hans intresse och därmed honom. T.ex "(bla bla något negativt/kritiserande) men jag önskar dig lycka till" är ofta så personer uttrycker sig innan de unmatchar på tinder...
Stackars känsliga man...😇
 
Om det hade gällt att jag var iväg med hästen och en dejt hade svarat så, hade jag blivit mycket skeptisk. Jag har inget behov av att en partner gillar hästar, men jag vill nog att partner håller tyst eller säger att det låter roligt för mig. Jag vill inte höra något negativt.

Nu är jag säker jätteöverkänslig på grund av gliringar runt hästeriet när jag var barn/tonåring. Men det är ju sån jag är.
Han verkade vara likadan. Inget för mig då!
 
Om det hade gällt att jag var iväg med hästen och en dejt hade svarat så, hade jag blivit mycket skeptisk. Jag har inget behov av att en partner gillar hästar, men jag vill nog att partner håller tyst eller säger att det låter roligt för mig. Jag vill inte höra något negativt.

Nu är jag säker jätteöverkänslig på grund av gliringar runt hästeriet när jag var barn/tonåring. Men det är ju sån jag är.

Jag är exakt likadan.
Ett ont ord om mitt intresse och det är tack och hej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 303
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
4 487
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
20
· Visningar
1 088
Senast: VLMF
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
83
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp