Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser inget fel i att ha den jargongen jag och mina vänner har. Personen i fråga kommer ju aldrig få reda på det.
Skulle gissa att det snackas om mig med, men det är inget jag mår dåligt av då jag inte får reda på det.
Men skulle det inte vara bättre att inte kommentera kroppar och utseende alls? Jag menar, vi har de kroppar vi har. Vad ger det att raljera eller snaska i människors utseende?
 
Jag ser inget fel i att ha den jargongen jag och mina vänner har. Personen i fråga kommer ju aldrig få reda på det.
Skulle gissa att det snackas om mig med, men det är inget jag mår dåligt av då jag inte får reda på det.
Fast det där är ju ett jättekonstigt resonemang. Det är alltså okej att snacka skit om folk bakom ryggen på dem, så länge de inte får reda på nåt? Det handlar ju om att du anser dig ha rätt att bestämma vilka människor som ska få reda på intima detaljer om en annan person, som själv valt att dela saker med enbart dig - inte hela din vänskapskrets. Det är faktiskt riktigt respektlöst, låt folk äga sina egna kroppar istället.
 
Jag ser inget fel i att ha den jargongen jag och mina vänner har. Personen i fråga kommer ju aldrig få reda på det.
Skulle gissa att det snackas om mig med, men det är inget jag mår dåligt av då jag inte får reda på det.

Jag tänker direkt på samma spår som @Sel är inne på- möta människor med respekt.
Oftast brister inte den respekten bara i ord utan även i handling. Det blir lätt en respektlös/tanklös jargong rätt igenom.
 
Hörrni, bukefalister, skulle ni kunna ge mig lite feedback?
Jag dejtar ju inte seriöst just nu (pga äter hellre bajs :turd:), men träffar inte kkn så ofta heller och jag går fan under av bristen på närhet. Jag har ett tokstort närhetsbehov och jag skulle behöva få utlopp för det. På darkside finns ett nätverk för mys/närhet som en kink och jag har skrivit en liten annons i kontakttråden där, men tänkte att jag når ut mer med ett dagboksinlägg på profilsidan - så jag sitter och filar lite på en kontaktannons.

Jag skrev en annons i nätverket "mys som kink", men konstaterade att det kanske är lika bra att skriva ett dagboksinlägg också - jag söker myskompis! Eller kort och gott en vän som råkar gilla mycket närhet. Vad du än vill kalla det.

Sökes: Man, hyfsat jämnårig (28-45, give or take), gärna dominant eller iaf drivande. Får gärna vara intresserad av bondage, men inget krav. Inte pälsdjursallergiker.

Finnes: Kvinna, 33. Undergiven, blyg och tafatt och slappnar lättast av med drivande människor. Gillar sovmorgnar, soffhäng och att förse folk med hembakat. Nyfiken på mer avancerad bondage som shibari. Har ett stort behov av närhet som jag inte får utlopp för i nuläget.

Jag är inte ute efter nånting sexuellt utan söker på en rent vänskaplig nivå. Jag har heller inte bråttom utan vill ha en del kontakt innan en träff. Tror du att vi kan vara en match? Skicka pm :)

Hur ser det ut? Det jag söker är alltså vanlig jäkla närhet, typ soffmys eller sovsällskap, med någon matchande person, och gärna lite bondage om det klaffar så bra - framgår det tydligt nog? Är det tydligt att jag inte söker något sexuellt? Är något rörigt eller låter jag bitter rentav? Sitter rödgråten mitt i brinnande pms så det blir lätt lite väl bittert och avskräckande känner jag.
Hur som helst, feedback är välkommet.
 
Jag tänker såhär, att det är två olika spår och det som faktiskt handlar om jargong på arbetsplats fick en egen tråd
https://www.bukefalos.se/threads/jargong-pa-arbetsplats-utbruten-fran-dejtingtraden-26.1485667/


- det andra som handlar om att prata om sina dejter och lämna ut detaljer är ett annat. Det sistnämnda spåret får ligga kvar i tråden (men delvis rensat) eftersom det väl på något sätt också handlar om dejting även om det börjar bli OT, så jag skulle önska att ni släpper det spåret och fokuserar på just dejting i den här tråden. /vik. mod
 
Undrar...är det jag som är klumpig eller han som är trångsynt eller nåt?

Han: I Cannes för att köra ett Swimrun imorgon. En långhelg med ett äventyr i mitten. Ett perfekt avbrott på hösten.

Jag:Åååh, låter som en härlig helg...förutom äventyret i mitten, om du frågar mig 😉 ...men jag önskar dig lycka till! Lyfter på hatten för sådana som håller på med sådana sporter. Jag hade också en liten ljusglimt i höstrutinerna igår - var på AW med kollegorna från jobbet. En trevlig kväll. Idag har jag trädgårdspysslat lite och snart blir det middag med mig själv och katten.

Han: Då äventyret i mitten är större delen av mitt liv så matchar vi nog inte så bra.
 
Undrar...är det jag som är klumpig eller han som är trångsynt eller nåt?

Han: I Cannes för att köra ett Swimrun imorgon. En långhelg med ett äventyr i mitten. Ett perfekt avbrott på hösten.

Jag:Åååh, låter som en härlig helg...förutom äventyret i mitten, om du frågar mig 😉 ...men jag önskar dig lycka till! Lyfter på hatten för sådana som håller på med sådana sporter. Jag hade också en liten ljusglimt i höstrutinerna igår - var på AW med kollegorna från jobbet. En trevlig kväll. Idag har jag trädgårdspysslat lite och snart blir det middag med mig själv och katten.

Han: Då äventyret i mitten är större delen av mitt liv så matchar vi nog inte så bra.
Jag antar att ingen av er behöver vara klumpig eller trångsynt... men att han söker någon som vill ha lite liknande intressen och livsstil?
 
Ok jag har stött på rätt många som vill träffa en partner med lite lika livsstil. Det låter som för honom är det mer än bara en hobby han utövar någon kväll i veckan utan mer livsstil.
Tycker kanske att man borde skriva det i presentationen om det är så viktigt. ...men...han var inte rätt för mig då.
 
Hörrni, bukefalister, skulle ni kunna ge mig lite feedback?
Jag dejtar ju inte seriöst just nu (pga äter hellre bajs :turd:), men träffar inte kkn så ofta heller och jag går fan under av bristen på närhet. Jag har ett tokstort närhetsbehov och jag skulle behöva få utlopp för det. På darkside finns ett nätverk för mys/närhet som en kink och jag har skrivit en liten annons i kontakttråden där, men tänkte att jag når ut mer med ett dagboksinlägg på profilsidan - så jag sitter och filar lite på en kontaktannons.

Jag skrev en annons i nätverket "mys som kink", men konstaterade att det kanske är lika bra att skriva ett dagboksinlägg också - jag söker myskompis! Eller kort och gott en vän som råkar gilla mycket närhet. Vad du än vill kalla det.

Sökes: Man, hyfsat jämnårig (28-45, give or take), gärna dominant eller iaf drivande. Får gärna vara intresserad av bondage, men inget krav. Inte pälsdjursallergiker.

Finnes: Kvinna, 33. Undergiven, blyg och tafatt och slappnar lättast av med drivande människor. Gillar sovmorgnar, soffhäng och att förse folk med hembakat. Nyfiken på mer avancerad bondage som shibari. Har ett stort behov av närhet som jag inte får utlopp för i nuläget.

Jag är inte ute efter nånting sexuellt utan söker på en rent vänskaplig nivå. Jag har heller inte bråttom utan vill ha en del kontakt innan en träff. Tror du att vi kan vara en match? Skicka pm :)

Hur ser det ut? Det jag söker är alltså vanlig jäkla närhet, typ soffmys eller sovsällskap, med någon matchande person, och gärna lite bondage om det klaffar så bra - framgår det tydligt nog? Är det tydligt att jag inte söker något sexuellt? Är något rörigt eller låter jag bitter rentav? Sitter rödgråten mitt i brinnande pms så det blir lätt lite väl bittert och avskräckande känner jag.
Hur som helst, feedback är välkommet.
Jag tycker att det är tydligt och bra. Det lär ju säkert locka till sig idioter också, men å andra sidan räcker det ju med att existera för att sådana ska dyka upp och ta kontakt så jag tycker inte du har något att förlora på att lägga ut den där texten :)
 
Undrar...är det jag som är klumpig eller han som är trångsynt eller nåt?

Han: I Cannes för att köra ett Swimrun imorgon. En långhelg med ett äventyr i mitten. Ett perfekt avbrott på hösten.

Jag:Åååh, låter som en härlig helg...förutom äventyret i mitten, om du frågar mig 😉 ...men jag önskar dig lycka till! Lyfter på hatten för sådana som håller på med sådana sporter. Jag hade också en liten ljusglimt i höstrutinerna igår - var på AW med kollegorna från jobbet. En trevlig kväll. Idag har jag trädgårdspysslat lite och snart blir det middag med mig själv och katten.

Han: Då äventyret i mitten är större delen av mitt liv så matchar vi nog inte så bra.
Känner mig lite dum.. Men vad menar ni med äventyr? 🙂
 
Hörrni, bukefalister, skulle ni kunna ge mig lite feedback?
Jag dejtar ju inte seriöst just nu (pga äter hellre bajs :turd:), men träffar inte kkn så ofta heller och jag går fan under av bristen på närhet. Jag har ett tokstort närhetsbehov och jag skulle behöva få utlopp för det. På darkside finns ett nätverk för mys/närhet som en kink och jag har skrivit en liten annons i kontakttråden där, men tänkte att jag når ut mer med ett dagboksinlägg på profilsidan - så jag sitter och filar lite på en kontaktannons.

Jag skrev en annons i nätverket "mys som kink", men konstaterade att det kanske är lika bra att skriva ett dagboksinlägg också - jag söker myskompis! Eller kort och gott en vän som råkar gilla mycket närhet. Vad du än vill kalla det.

Sökes: Man, hyfsat jämnårig (28-45, give or take), gärna dominant eller iaf drivande. Får gärna vara intresserad av bondage, men inget krav. Inte pälsdjursallergiker.

Finnes: Kvinna, 33. Undergiven, blyg och tafatt och slappnar lättast av med drivande människor. Gillar sovmorgnar, soffhäng och att förse folk med hembakat. Nyfiken på mer avancerad bondage som shibari. Har ett stort behov av närhet som jag inte får utlopp för i nuläget.

Jag är inte ute efter nånting sexuellt utan söker på en rent vänskaplig nivå. Jag har heller inte bråttom utan vill ha en del kontakt innan en träff. Tror du att vi kan vara en match? Skicka pm :)

Hur ser det ut? Det jag söker är alltså vanlig jäkla närhet, typ soffmys eller sovsällskap, med någon matchande person, och gärna lite bondage om det klaffar så bra - framgår det tydligt nog? Är det tydligt att jag inte söker något sexuellt? Är något rörigt eller låter jag bitter rentav? Sitter rödgråten mitt i brinnande pms så det blir lätt lite väl bittert och avskräckande känner jag.
Hur som helst, feedback är välkommet.
För mig är det inte tydligt att du inte söker något sexuellt.
 
Jag tycker att det är tydligt och bra. Det lär ju säkert locka till sig idioter också, men å andra sidan räcker det ju med att existera för att sådana ska dyka upp och ta kontakt så jag tycker inte du har något att förlora på att lägga ut den där texten :)
Tack!
Jo, idioter dyker ju upp oavsett. Däremot är det, vad jag förstått, sällan idioter läser dagboksinlägg. Det är tydligen flera som fått bättre napp på det viset, bara att göra en kort hänvisning till dagboksinlägget på profilen så de vettiga hittar dit :)

För mig är det inte tydligt att du inte söker något sexuellt.
Hur är det otydligt? Hur kan det göras tydligare?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 622
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: em76
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
76
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
8 895
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp