Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om en som jag varit ute efter att hitta ngn att ligga med så är det rätt relevant att veta var personen bor, så en kan fu dera på om det är värt 40 minuters resa bara för att då ligga😁 Gällande Sthlm då, senaste bodde 12 minuter resa och 7 minuters promenad bort, klart överkomligt!
 
Jag med :o.
*Obildad*
@Reville det beror på vem man pratar med. Jag bodde i Stockholm i 8 år och om jag pratade med nån från en annan del av landet så sa jag att jag bodde i Stockholm, men om jag pratade med en annan stockholmare så så jag att jag bodde i Bagarmossen. En random person från t ex Skåne eller Västerbotten har nog svårt att placera Bagarmossen på kartan, medan de flesta stockholmare vet att då bor jag längs gröna linjen söder om stan.

På samma sätt vore det väldigt konstigt att säga till en kollega på mitt jobb i Stockholm att jag bodde i Stockholm. Det gör vi ju allihop och Stockholm är stort liksom, så det säger i princip ingenting. Till andra stockholmare säger man att man bor i Sickla, på Reimersholme, i Traneberg, Bromma eller vad det nu kan vara.
 
Om en som jag varit ute efter att hitta ngn att ligga med så är det rätt relevant att veta var personen bor, så en kan fu dera på om det är värt 40 minuters resa bara för att då ligga😁 Gällande Sthlm då, senaste bodde 12 minuter resa och 7 minuters promenad bort, klart överkomligt!
Ja!
 
Är helt dissad av A som inte skrivit alls. Känns som att jag överreagerar bara för att jag blivit lite ledsen av det. Men en kompis så att han det var bra att jag för en gångs skull tog en dejt jag träffat seriöst och blivit intresserad på riktigt. Så antar att det kanske öppnade upp dörrar för mitt känsloliv lite?

Ska iaf på dejt imorgon med tjejen jag ställde in dejten med i tisdags. Tänkte börja bli lite seriösare och inte bara träffa tjejer för att ligga, så föreslog en eftermiddagsdejt.
Så vi ska fika så får vi väl se hur det känns.
Känner mig inte allt för entusiastisk, men ja.. Alltid roligt att träffa nytt folk!
 
Någon annan Stockholmare som har märkt att man tenderar att dejta efter t-banne linjerna och pendel linjerna
Absolut. Bor någon längs min pendeltågslinje är det så mycket enklare att ses än om någon bor på fel linje. Bor de på fel linje så tar det ofta så jäkla lång tid att åka också eftersom det aldrig passar tidsmässigt med byten osv, framförallt inte sena kvällar eller tidigt på helgerna.
 
Absolut. Bor någon längs min pendeltågslinje är det så mycket enklare att ses än om någon bor på fel linje. Bor de på fel linje så tar det ofta så jäkla lång tid att åka också eftersom det aldrig passar tidsmässigt med byten osv, framförallt inte sena kvällar eller tidigt på helgerna.
Nu tycker jag ni är gnälliga :angel:

Mvh suttit på arlanda i tre timmar och har 20 timmar kvar till SanDiego, sen en dryg timme med bil... Nämnde jag att jag varit vaken i 25 timmar? 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 378
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
66
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 489
Senast: em76
·
Svar
1 279
· Visningar
130 513
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp