Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har helt klart en typ av de jag dejtar. Framför allt utseendemässigt. Feminina tjejer, alltid med långt hår och en förkärlek till klänningar. Alltid kvinnliga former på kroppen.
Inte så att jag skulle dissa någon som inte såg ut så, men det är helt klart mitt mönster.

Mentalt gillar jag tjejer som är extroverta då jag själv är det, spontanitet och inte så mycket filter gillar jag. Ett måste är ett kultur- och samhällsintresse, skulle inte gå annars.
Men jag har dejtat och varit tillsammans med en introvert tjej och det har fungerat bra, men känner då att jag får göra lite avkall på min personlighet då.
 
Hon kontaktar mig,
för mig personligen nej.
som med människa med sympati och känslor ja.
Hon betyder så mycket för mig.

Jag sitter i samma dilemma jag med. Hojkillen ville ju bryta all kontakt då han kände att det inte funkade då han hade för mycket känslor kvar, och jag har ju accepterat det såklart.... Igår låg det ett lååååångt brev i brevlådan där han, i väldigt korta drag, beskrev hur mycket jag betyder för honom, att han ångrar sig så mycket att han satte stopp, att han inser att det är han som gjort bort sig, att han vill börja om från början, och om jag är villig att ge han en chans till så ville han börja med att bjuda på middag så vi kunde prata igenom allt som hände ordentligt...Samtidigt som han åter igen poängterar att han INTE kan vara bara vänner.

Var två fullskrivna A4.... Och jag känner bara vad fan?

Ska jag behöva ge han en förklaring till om samma sak igen? Visst, han satte stopp, men sen ångrade han sig, då satte jag stopp, men sa att jag vill mer än gärna ha kvar han i mitt liv,men enbart som vän just nu iallafall. Det sa han nej till, och då sa vi båda att då bryter vi helt där och då. Sen endå kommer detta? Jag har sagt klart och tydligt som sagt att vi kan inte vara tillsammans nu, och att jag vet inte om det finns ett sen heller, men att det är alldeles för mycket runt mig nu för ett förhållande, och det jag kunde erbjuda mådde han ju inte bra av iallafall,och jag kan inte göra mer än jag har gjort hittills, men det räckte ju inte?

Ska jag svara? Ska jag bara ignorera? Helst hade jag velat ignorera för jag känner att jag har gett han svaren jag har, men samtidigt så får jag dåligt samvete då han verkligen måste ha tagit sig lååååång tid till att skriva ihop allt det där? Jag tycker ju självklart fortfarande om honom,och vill han allt väl, men som pojkvän nu, nej.
 
Jag sitter i samma dilemma jag med. Hojkillen ville ju bryta all kontakt då han kände att det inte funkade då han hade för mycket känslor kvar, och jag har ju accepterat det såklart.... Igår låg det ett lååååångt brev i brevlådan där han, i väldigt korta drag, beskrev hur mycket jag betyder för honom, att han ångrar sig så mycket att han satte stopp, att han inser att det är han som gjort bort sig, att han vill börja om från början, och om jag är villig att ge han en chans till så ville han börja med att bjuda på middag så vi kunde prata igenom allt som hände ordentligt...Samtidigt som han åter igen poängterar att han INTE kan vara bara vänner.

Var två fullskrivna A4.... Och jag känner bara vad fan?

Ska jag behöva ge han en förklaring till om samma sak igen? Visst, han satte stopp, men sen ångrade han sig, då satte jag stopp, men sa att jag vill mer än gärna ha kvar han i mitt liv,men enbart som vän just nu iallafall. Det sa han nej till, och då sa vi båda att då bryter vi helt där och då. Sen endå kommer detta? Jag har sagt klart och tydligt som sagt att vi kan inte vara tillsammans nu, och att jag vet inte om det finns ett sen heller, men att det är alldeles för mycket runt mig nu för ett förhållande, och det jag kunde erbjuda mådde han ju inte bra av iallafall,och jag kan inte göra mer än jag har gjort hittills, men det räckte ju inte?

Ska jag svara? Ska jag bara ignorera? Helst hade jag velat ignorera för jag känner att jag har gett han svaren jag har, men samtidigt så får jag dåligt samvete då han verkligen måste ha tagit sig lååååång tid till att skriva ihop allt det där? Jag tycker ju självklart fortfarande om honom,och vill han allt väl, men som pojkvän nu, nej.
Kan du inte upprepa dig kort en sista gång? Att du enbart är öppen för vänskap och inte ett förhållande. Något annat har du inte att erbjuda i nuläget.
 
Jag sitter i samma dilemma jag med. Hojkillen ville ju bryta all kontakt då han kände att det inte funkade då han hade för mycket känslor kvar, och jag har ju accepterat det såklart.... Igår låg det ett lååååångt brev i brevlådan där han, i väldigt korta drag, beskrev hur mycket jag betyder för honom, att han ångrar sig så mycket att han satte stopp, att han inser att det är han som gjort bort sig, att han vill börja om från början, och om jag är villig att ge han en chans till så ville han börja med att bjuda på middag så vi kunde prata igenom allt som hände ordentligt...Samtidigt som han åter igen poängterar att han INTE kan vara bara vänner.

Var två fullskrivna A4.... Och jag känner bara vad fan?

Ska jag behöva ge han en förklaring till om samma sak igen? Visst, han satte stopp, men sen ångrade han sig, då satte jag stopp, men sa att jag vill mer än gärna ha kvar han i mitt liv,men enbart som vän just nu iallafall. Det sa han nej till, och då sa vi båda att då bryter vi helt där och då. Sen endå kommer detta? Jag har sagt klart och tydligt som sagt att vi kan inte vara tillsammans nu, och att jag vet inte om det finns ett sen heller, men att det är alldeles för mycket runt mig nu för ett förhållande, och det jag kunde erbjuda mådde han ju inte bra av iallafall,och jag kan inte göra mer än jag har gjort hittills, men det räckte ju inte?

Ska jag svara? Ska jag bara ignorera? Helst hade jag velat ignorera för jag känner att jag har gett han svaren jag har, men samtidigt så får jag dåligt samvete då han verkligen måste ha tagit sig lååååång tid till att skriva ihop allt det där? Jag tycker ju självklart fortfarande om honom,och vill han allt väl, men som pojkvän nu, nej.
Oj jag känner igen det där så mycket!
Jag vill ha kakan, Äta kakan, spara kakan!
gud men vad ska man göra!
 
Här pågår tv-spelandet för fullt efter middagen. Jag är säkert ett offer för gammaldags kvinnoroller men jag tycker att det är urmysigt att laga mat till alla killarna och se till så att de har det bra, de är så fina allihopa.
Vi har käkat middag ihop igen och pratat och skrattat konstant. Det är lätt att komma in i det gänget, alla killarna är sociala och trevliga så att jag fick dem på köpet med ragget var en riktigt bra bonus :D
 
Här pågår tv-spelandet för fullt efter middagen. Jag är säkert ett offer för gammaldags kvinnoroller men jag tycker att det är urmysigt att laga mat till alla killarna och se till så att de har det bra, de är så fina allihopa.
Vi har käkat middag ihop igen och pratat och skrattat konstant. Det är lätt att komma in i det gänget, alla killarna är sociala och trevliga så att jag fick dem på köpet med ragget var en riktigt bra bonus :D
Inget fel om du gillar det och frivilligt.
 
Här pågår tv-spelandet för fullt efter middagen. Jag är säkert ett offer för gammaldags kvinnoroller men jag tycker att det är urmysigt att laga mat till alla killarna och se till så att de har det bra, de är så fina allihopa.
Vi har käkat middag ihop igen och pratat och skrattat konstant. Det är lätt att komma in i det gänget, alla killarna är sociala och trevliga så att jag fick dem på köpet med ragget var en riktigt bra bonus :D
Är väl internationella mansdagen idag om jag minns rätt, så är väl mer än rätt att kvinnorna står i köket och serverar männen för en gångs skull. 😉
 
Här pågår tv-spelandet för fullt efter middagen. Jag är säkert ett offer för gammaldags kvinnoroller men jag tycker att det är urmysigt att laga mat till alla killarna och se till så att de har det bra, de är så fina allihopa.
Vi har käkat middag ihop igen och pratat och skrattat konstant. Det är lätt att komma in i det gänget, alla killarna är sociala och trevliga så att jag fick dem på köpet med ragget var en riktigt bra bonus :D

Jag kan inte se att man är ett offer för gammaldags kvinnoroller om man tycker om och väljer det själv? Min sär/sambo lagar alltid all mat för att han gillar det (och jag är värdelös) 😅
 
Fast internationella mansdagen är väl framför allt till för att uppmärksamma att män ska våga öppna sig och prata, inte för att de ska få frukost på sängen eller snacks till TV'n. :angel:
Det är ganska viktigt tycker jag!
Som man att öppna sig är inte helt rätt, många vill att man ska stänga in sig i ett hårt skal.
inte vara svag
inte vara sårad eller sårbar
inte ha känslor,
inte gråta.
var för fan inte psykisk sjuk,

ja det är viktigt att män öppnar sig.
 
Rara M har hört av sig då och då under dagen för att höra hur jag mår och hur det gått med bilen. Jag var av förklarliga skäl rätt off när vi skildes åt vid vägkanten i går. I eftermiddags fick jag dessutom veta på omvägar att exets och min gamla hund gått bort under natten :cry:
Då fick den stackarn lyfta mig för det också :heart
 
Rara M har hört av sig då och då under dagen för att höra hur jag mår och hur det gått med bilen. Jag var av förklarliga skäl rätt off när vi skildes åt vid vägkanten i går. I eftermiddags fick jag dessutom veta på omvägar att exets och min gamla hund gått bort under natten :cry:
Då fick den stackarn lyfta mig för det också :heart
:heart
 
Oj jag känner igen det där så mycket!
Jag vill ha kakan, Äta kakan, spara kakan!
gud men vad ska man göra!

R och jag gick igenom nått liknande i somras, när han inte var redo/ville ha något annat än en vänskapsrelation. För mig fanns aldrig alternativet att bryta med honom för att jag ville mer, även om det tidvis varit tungt.

Nu så här i efterhand är jag glad att vi lade så mycket tid på det kravlösa umgänget och att han fick fatta ett eget beslut efter egna känslor, inte trugas till nått som inte känns bra.

Jag tycker alldeles för mycket om människan för att vilja ställa ultimatum i form av "relationstitel" för umgänge. Jag är där för honom och han för mig, punkt. Sen att vi nu råkade bli partners i alla fall...
 
Hej hade en 1,5 årig relation med en man men för ca ett halv år tillbaka är jag singel igen. Trivs fint med det. Men är medlem på HP mest för att få lite förströelse. Jag har blivit försiktigare av mig. Ja det närmaste jag kommit någon är via tfn. Blir väl så efter ett långt äktenskap och en avslutad relation därefter. Jag vill skynda långsamt aka kanske är kag inre redo för nåt nytt. Men finner det lite terapibetonat att skriva till några. Borde skaffa brevvänner istället.
 
Ragget och jag gillar att fira saker :angel:

Screenshot_20191120_110103.jpg
 
Roar mig inför kvällens dejt med att läsa om DB's stjärntecken och hur det matchar med mitt (inte jättebra). :angel: Brukar ni kolla upp sådant om era dejtar? Alltså vad de är för stjärntecken och hur de enligt det "ska" vara för personer?

Eller är det bara jag här som är lite övertroisk? 😂
(obs - LITE. Men ibland så stämmer karakteristikarna förvånansvärt bra!)
 
Roar mig inför kvällens dejt med att läsa om DB's stjärntecken och hur det matchar med mitt (inte jättebra). :angel: Brukar ni kolla upp sådant om era dejtar? Alltså vad de är för stjärntecken och hur de enligt det "ska" vara för personer?

Eller är det bara jag här som är lite övertroisk? 😂
(obs - LITE. Men ibland så stämmer karakteristikarna förvånansvärt bra!)
Nej.
Skulle aldrig falla mig in att låta hittepå påverka mitt val av partners. Det kan jag krångla till så bra på egen hand.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 518
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
194
Senast: em76
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
74
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp