Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns ärligt talat inte alls besvärande för min del. Jag är öppen och social, älskar att träffa folk och kan en middag hos mig få hans familj att förstå att han inte alls är på väg åt fel håll så ställer jag mer än gärna upp 🤷‍♀️

Jag är dessutom så dryg att jag tar för givet att de kommer gilla mig :D
...fast om jag hade ett barn som knarkade så skulle nog inte en middag hos hans fantastiska "sambo" göra mig lugn över situationen med knarket.
 
Hade wn diskussion med V igår som inte slutade bra, vi är extremt olika på vissa punkter.
Har gnällt av på bästis som fått leka hobbypsykolog som vanligt.

20191121_151009.jpg


Blev så less att jag avkokade helgen för att bara vara med mina djur istället. De är så mycket enklare än människor.
Socialt inkompetent deluxe.
 
Hade wn diskussion med V igår som inte slutade bra, vi är extremt olika på vissa punkter.
Har gnällt av på bästis som fått leka hobbypsykolog som vanligt.

Visa bifogad fil 40131

Blev så less att jag avkokade helgen för att bara vara med mina djur istället. De är så mycket enklare än människor.
Socialt inkompetent deluxe.

Men fy vad tråkigt! Hur länge har du känt så?
 
Hade wn diskussion med V igår som inte slutade bra, vi är extremt olika på vissa punkter.
Har gnällt av på bästis som fått leka hobbypsykolog som vanligt.

Visa bifogad fil 40131

Blev så less att jag avkokade helgen för att bara vara med mina djur istället. De är så mycket enklare än människor.
Socialt inkompetent deluxe.

Med all välmening; har du funderat på att prata med någon om varför du vänder relationer ryggen så fort det blir lite jobbigt?

Du återkommer ju ofta till det när det gäller relationer, att det ska vara på dina villkor och i princip friktionsfritt. Jag kan tänka att det är ett skapligt tungt ok att bära som partner.
 
Med all välmening; har du funderat på att prata med någon om varför du vänder relationer ryggen så fort det blir lite jobbigt?

Du återkommer ju ofta till det när det gäller relationer, att det ska vara på dina villkor och i princip friktionsfritt. Jag kan tänka att det är ett skapligt tungt ok att bära som partner.

Nej, det har jag inte.
Jag anser det inte vara så viktigt med kärleksrelationer att jag vill lösa det.
Att prata med någon skulle inte lösa något eftersom jag inte skulle säga ett ord. Har varit hos psykolog tillräckligt många gånger genom jobbet för att veta att det inte är för mig.

Jag tycker det ska vara på bägges villkor och att båda ska trivas.
Det jag är tydlig med och inte ruckar på är att djuren går först och att jag aldrig kommer prioritera bort hästen för en man.
 
Nej, det har jag inte.
Jag anser det inte vara så viktigt med kärleksrelationer att jag vill lösa det.
Att prata med någon skulle inte lösa något eftersom jag inte skulle säga ett ord. Har varit hos psykolog tillräckligt många gånger genom jobbet för att veta att det inte är för mig.

Jag tycker det ska vara på bägges villkor och att båda ska trivas.
Det jag är tydlig med och inte ruckar på är att djuren går först och att jag aldrig kommer prioritera bort hästen för en man.
Jag tycker att din inställning till människor och relationer är så grymt befriande!
 
Nej, det har jag inte.
Jag anser det inte vara så viktigt med kärleksrelationer att jag vill lösa det.
Att prata med någon skulle inte lösa något eftersom jag inte skulle säga ett ord. Har varit hos psykolog tillräckligt många gånger genom jobbet för att veta att det inte är för mig.

Jag tycker det ska vara på bägges villkor och att båda ska trivas.
Det jag är tydlig med och inte ruckar på är att djuren går först och att jag aldrig kommer prioritera bort hästen för en man.

Jag förstår dig helt. (Jag skulle aldrig i livet gå och prata med någon heller, det är verkligen inte för alla.)
 
Inte säker på att jag mins historiken rätt här, men visst är du chef över den här personen? Eller åtminstone i chefsposition på samma arbetsplats som honom?

Jag förstår att det är asjobbigt, men i det läget tycker jag inte du ska berätta att du Hr känslor för honom, eller ens försöka reda ut ifall det kan vara besvarat.
Skulle han ta upp det med dig är det möjligen en annan sak, men jag tycker inte det är lämpligt att du i högre position stöter på någon i beroendeställning...

Tack för svar :) jag har inte skrivit något om vilket roll eller position när det gäller den här killen, eller om det är via jobbet. Men nej jag har ingen chefsposition eller någon roll över honom. Läget hade varit annorlunda om så var fallet, precis som du säger så hade det inte varit passande.

Har egentligen bara sagt att jag träffar på honom dagligen :D
 
Tack för svar :) jag har inte skrivit något om vilket roll eller position när det gäller den här killen, eller om det är via jobbet. Men nej jag har ingen chefsposition eller någon roll över honom. Läget hade varit annorlunda om så var fallet, precis som du säger så hade det inte varit passande.

Har egentligen bara sagt att jag träffar på honom dagligen :D
@Ceta Var inte det @vilse som du tänkte på?
 
Tack för svar :) jag har inte skrivit något om vilket roll eller position när det gäller den här killen, eller om det är via jobbet. Men nej jag har ingen chefsposition eller någon roll över honom. Läget hade varit annorlunda om så var fallet, precis som du säger så hade det inte varit passande.

Har egentligen bara sagt att jag träffar på honom dagligen :D
Ah, sorry! Va bra att jag hade fel :)
Då hoppas jag på en uppdatering om hur det går :D
 
Hade wn diskussion med V igår som inte slutade bra, vi är extremt olika på vissa punkter.
Har gnällt av på bästis som fått leka hobbypsykolog som vanligt.

Visa bifogad fil 40131

Blev så less att jag avkokade helgen för att bara vara med mina djur istället. De är så mycket enklare än människor.
Socialt inkompetent deluxe.

Vad tråkigt, även fast jag förstår dig till 100%! Jag är ju själv likadan. Djuren är enklare, och ger mig mer än vad andra människor gör, blir det strul med djuren så löser jag det, blir det strul med människor så skiter jag bara i det.:meh:
Så mina råd ska du nog inte lyssna på...:p


Sen tror jag självklart att kärleken kan finnas där ute även för mig (Dock ser jag chansen som väldigt liten) men just nu har jag varken behov av den, lust, eller ork att ”leta”. Tycker det är asskönt att vara själv igen och slippa anpassa mig efter någon annan, och jag ser inte hur jag ska kunna välja bort det igen? Har ingen aning vad jag ens skulle vilja få ut utav ett förhållande längre? Vill bo här, vill bo själv, vill ha mina intressen ifred, vill kunna lägga en heldag i stallet, vill kunna sitta i soffan och blippa på mobilen en hel kväll, vill kunna leva på Skogaholms limpa i ett par dagar. Ser inte alls hur någon annan människa ska kunna berika mitt liv? Ser bara att det bara skulle bli till det sämre... :cautious:

Ja, som sagt, mig ska du inte ta några råd ifrån, jag är kassare på det här än dig!:angel::banghead::rofl:
 
Vad tråkigt, även fast jag förstår dig till 100%! Jag är ju själv likadan. Djuren är enklare, och ger mig mer än vad andra människor gör, blir det strul med djuren så löser jag det, blir det strul med människor så skiter jag bara i det.:meh:
Så mina råd ska du nog inte lyssna på...:p


Sen tror jag självklart att kärleken kan finnas där ute även för mig (Dock ser jag chansen som väldigt liten) men just nu har jag varken behov av den, lust, eller ork att ”leta”. Tycker det är asskönt att vara själv igen och slippa anpassa mig efter någon annan, och jag ser inte hur jag ska kunna välja bort det igen? Har ingen aning vad jag ens skulle vilja få ut utav ett förhållande längre? Vill bo här, vill bo själv, vill ha mina intressen ifred, vill kunna lägga en heldag i stallet, vill kunna sitta i soffan och blippa på mobilen en hel kväll, vill kunna leva på Skogaholms limpa i ett par dagar. Ser inte alls hur någon annan människa ska kunna berika mitt liv? Ser bara att det bara skulle bli till det sämre... :cautious:

Ja, som sagt, mig ska du inte ta några råd ifrån, jag är kassare på det här än dig!:angel::banghead::rofl:
Exakt så tänkte jag. R rubbade hela min värld...
 
Exakt så tänkte jag. R rubbade hela min värld...

Ja, skulle någon rubba hela min värld så skulle jag väll kunna börja tänka på saken. Kanske.:angel:

Det största problemet som jag har märkt är att ”alla” vill ha sånna stora framtidsplaner! Det ska pratas förlovning, samboskap, gemensamt husköp, barn, giftemål osv osv.

Jag är så JÄVLA klar med allt det! Jag trivs i mitt hus och kommer antagligen aldrig sälja det, och definitivt aldrig låta någon köpa in sig heller. Gift har jag varit, och aldrig igen, blir bara så jäkla bökigt sen när man ska skiljas! Förlovning är ju ganska kasst när det inte leder till giftemål, men det är väll det enda jag ev skulle kunna tumma på. Barn är jag helt på det klara med, och jag får en ångestklump i magen av bara tanken på att nån annan ska bo här och flytta runt mina grejer.
När jag jobbat ett dygn på helgen och kommer hem till en karl som ligger och drar timmerstockar i sängen och har lämnat massa disk på bänken sen kvällen innan. Gärna nån sunkig överbliven dippsås som står och stinker.
Skitiga kalsonger i tvättkorgen.
Toaletten är upptagen när man kommer hem akutkissnödig.
Nån som måste göra massa planer på mina 2 lediga helger för det är enda tiden vi verkligen är lediga tillsammans.
Nån som ifrågasätter vad vi ska äta, och när, och hur länge jag ska vara i stallet...

Eller vart jag är överhuvudtaget, och vad jag ska göra...


Nej fyfan! :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 510
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
191
Senast: em76
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
73
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp