Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, skulle någon rubba hela min värld så skulle jag väll kunna börja tänka på saken. Kanske.:angel:

Det största problemet som jag har märkt är att ”alla” vill ha sånna stora framtidsplaner! Det ska pratas förlovning, samboskap, gemensamt husköp, barn, giftemål osv osv.

Jag är så JÄVLA klar med allt det! Jag trivs i mitt hus och kommer antagligen aldrig sälja det, och definitivt aldrig låta någon köpa in sig heller. Gift har jag varit, och aldrig igen, blir bara så jäkla bökigt sen när man ska skiljas! Förlovning är ju ganska kasst när det inte leder till giftemål, men det är väll det enda jag ev skulle kunna tumma på. Barn är jag helt på det klara med, och jag får en ångestklump i magen av bara tanken på att nån annan ska bo här och flytta runt mina grejer.
När jag jobbat ett dygn på helgen och kommer hem till en karl som ligger och drar timmerstockar i sängen och har lämnat massa disk på bänken sen kvällen innan. Gärna nån sunkig överbliven dippsås som står och stinker.
Skitiga kalsonger i tvättkorgen.
Toaletten är upptagen när man kommer hem akutkissnödig.
Nån som måste göra massa planer på mina 2 lediga helger för det är enda tiden vi verkligen är lediga tillsammans.
Nån som ifrågasätter vad vi ska äta, och när, och hur länge jag ska vara i stallet...

Eller vart jag är överhuvudtaget, och vad jag ska göra...


Nej fyfan! :crazy:
Nä fy. Men nån vars crazy matchar ens eget crazy ❤
 
Ja, skulle någon rubba hela min värld så skulle jag väll kunna börja tänka på saken. Kanske.:angel:

Det största problemet som jag har märkt är att ”alla” vill ha sånna stora framtidsplaner! Det ska pratas förlovning, samboskap, gemensamt husköp, barn, giftemål osv osv.

Jag är så JÄVLA klar med allt det! Jag trivs i mitt hus och kommer antagligen aldrig sälja det, och definitivt aldrig låta någon köpa in sig heller. Gift har jag varit, och aldrig igen, blir bara så jäkla bökigt sen när man ska skiljas! Förlovning är ju ganska kasst när det inte leder till giftemål, men det är väll det enda jag ev skulle kunna tumma på. Barn är jag helt på det klara med, och jag får en ångestklump i magen av bara tanken på att nån annan ska bo här och flytta runt mina grejer.
När jag jobbat ett dygn på helgen och kommer hem till en karl som ligger och drar timmerstockar i sängen och har lämnat massa disk på bänken sen kvällen innan. Gärna nån sunkig överbliven dippsås som står och stinker.
Skitiga kalsonger i tvättkorgen.
Toaletten är upptagen när man kommer hem akutkissnödig.
Nån som måste göra massa planer på mina 2 lediga helger för det är enda tiden vi verkligen är lediga tillsammans.
Nån som ifrågasätter vad vi ska äta, och när, och hur länge jag ska vara i stallet...

Eller vart jag är överhuvudtaget, och vad jag ska göra...


Nej fyfan! :crazy:

Haha, när du skriver sådant så märker jag att jag varit singel så länge att jag glömt allt det där... :p Vill ju bara ha "någon" nu som gillar mig och vill spendera tid med mig. Men misstänker att jag rätt snabbt skulle tröttna på en seriös relation igen.. :cautious: Bra att bli påmind ibland!
 
Haha, när du skriver sådant så märker jag att jag varit singel så länge att jag glömt allt det där... :p Vill ju bara ha "någon" nu som gillar mig och vill spendera tid med mig. Men misstänker att jag rätt snabbt skulle tröttna på en seriös relation igen.. :cautious: Bra att bli påmind ibland!
Jag förstår dig så väl.
 
Vad tråkigt, även fast jag förstår dig till 100%! Jag är ju själv likadan. Djuren är enklare, och ger mig mer än vad andra människor gör, blir det strul med djuren så löser jag det, blir det strul med människor så skiter jag bara i det.:meh:
Så mina råd ska du nog inte lyssna på...:p


Sen tror jag självklart att kärleken kan finnas där ute även för mig (Dock ser jag chansen som väldigt liten) men just nu har jag varken behov av den, lust, eller ork att ”leta”. Tycker det är asskönt att vara själv igen och slippa anpassa mig efter någon annan, och jag ser inte hur jag ska kunna välja bort det igen? Har ingen aning vad jag ens skulle vilja få ut utav ett förhållande längre? Vill bo här, vill bo själv, vill ha mina intressen ifred, vill kunna lägga en heldag i stallet, vill kunna sitta i soffan och blippa på mobilen en hel kväll, vill kunna leva på Skogaholms limpa i ett par dagar. Ser inte alls hur någon annan människa ska kunna berika mitt liv? Ser bara att det bara skulle bli till det sämre... :cautious:

Ja, som sagt, mig ska du inte ta några råd ifrån, jag är kassare på det här än dig!:angel::banghead::rofl:

Haha! Jag förstår dig helt, det är så mycket positivt med singellivet även om jag absolut kan uppskatta tvåsamhet.

Har precis träffat en av mina bästa vänner som jag känt i 20 år. Vi har aldrig varit osams trots att vi bägge två är viljestarka individer. Ett bra exempel på att det går utmärkt att ha friktionsfria relationer utan att någon känner sig överkörd.
Samma med bästis och vi har mer intensiv kontakt än vad jag haft med någon partner. Inget drama, ingen friktion.

Kollegan och jag har stabil och bra kontakt, han respekterar min relation med V men saknar det vi hade och vill gärna ha mig tillbaka. Samma med @the_connemara s kollega.
Så uppenbarligen är jag inte helt hopplös att vara med 😁
 
Ja, skulle någon rubba hela min värld så skulle jag väll kunna börja tänka på saken. Kanske.:angel:

Det största problemet som jag har märkt är att ”alla” vill ha sånna stora framtidsplaner! Det ska pratas förlovning, samboskap, gemensamt husköp, barn, giftemål osv osv.

Jag är så JÄVLA klar med allt det! Jag trivs i mitt hus och kommer antagligen aldrig sälja det, och definitivt aldrig låta någon köpa in sig heller. Gift har jag varit, och aldrig igen, blir bara så jäkla bökigt sen när man ska skiljas! Förlovning är ju ganska kasst när det inte leder till giftemål, men det är väll det enda jag ev skulle kunna tumma på. Barn är jag helt på det klara med, och jag får en ångestklump i magen av bara tanken på att nån annan ska bo här och flytta runt mina grejer.
När jag jobbat ett dygn på helgen och kommer hem till en karl som ligger och drar timmerstockar i sängen och har lämnat massa disk på bänken sen kvällen innan. Gärna nån sunkig överbliven dippsås som står och stinker.
Skitiga kalsonger i tvättkorgen.
Toaletten är upptagen när man kommer hem akutkissnödig.
Nån som måste göra massa planer på mina 2 lediga helger för det är enda tiden vi verkligen är lediga tillsammans.
Nån som ifrågasätter vad vi ska äta, och när, och hur länge jag ska vara i stallet...

Eller vart jag är överhuvudtaget, och vad jag ska göra...


Nej fyfan! :crazy:
Jag tänker exakt likadant. Aldrig mer sambo säger jag.
 
Verkligen inte.
Sen tycker jag att det är värre att acceptera friktion än tvärtom.
Läst så mycket historier på mansbebisars konto. Tänker verkligen inte sänka mina krav på enkelhet i en relation.

Alltså. Det var som sagt bara en tanke. Jag menar absolut inte att man ska acceptera någon form av konstant friktion eller sänka sina krav på simpel relation. Men det verkar ju vara ett återkommande mönster i dina relationer, och därav undrade jag.
 
Alltså. Det var som sagt bara en tanke. Jag menar absolut inte att man ska acceptera någon form av konstant friktion eller sänka sina krav på simpel relation. Men det verkar ju vara ett återkommande mönster i dina relationer, och därav undrade jag.

Jag håller inte med. Skriver inte om allt här och har haft flera okomplicerade relationer som tagit slut av andra orsaker.
Jag är inte ett dugg bekymrad över det. Trivs så himla bra själv så ska jag ha ett förhållande med någon ska det vara enkelt och friktionsfritt, annars kan det vara. Då räcker det utmärkt med att vara fwb med någon som kollegan.
 
Haha! Jag förstår dig helt, det är så mycket positivt med singellivet även om jag absolut kan uppskatta tvåsamhet.

Har precis träffat en av mina bästa vänner som jag känt i 20 år. Vi har aldrig varit osams trots att vi bägge två är viljestarka individer. Ett bra exempel på att det går utmärkt att ha friktionsfria relationer utan att någon känner sig överkörd.
Samma med bästis och vi har mer intensiv kontakt än vad jag haft med någon partner. Inget drama, ingen friktion.

Kollegan och jag har stabil och bra kontakt, han respekterar min relation med V men saknar det vi hade och vill gärna ha mig tillbaka. Samma med @the_connemara s kollega.
Så uppenbarligen är jag inte helt hopplös att vara med 😁

Jag tror till och med att JAG skulle gilla att hänga med dig! 😍
 
Jag håller inte med. Skriver inte om allt här och har haft flera okomplicerade relationer som tagit slut av andra orsaker.
Jag är inte ett dugg bekymrad över det. Trivs så himla bra själv så ska jag ha ett förhållande med någon ska det vara enkelt och friktionsfritt, annars kan det vara. Då räcker det utmärkt med att vara fwb med någon som kollegan.

Ok.
 
Åh 😍
Känner samma, du verkar vara en sån person som gillar att umgås på samma sätt som jag. Ligga i soffan med varsitt glas vin, slöglo på någon serie utan att prata med varandra.
Sociala enstöringar 😁
Som min mobil ville ändra till enhörningar 😍

Typ så gör min bästis och jag med, ligger i soffan och trycker på varsin mobil och tittar på TV,
Vad tror ni om min nya idé till Tinderpresentation?

"Jag kommer inte lita på att du stannar vid min sida ens när jag ligger på min dödsbädd och du är kvar."

Det var mitt svar i diskussionen med @Bison om relationer typ 🤣 Men jag gillar den känslan ju såatte 🙄

Mja... Om ditt mål är att skrämma bort dem flesta, så go for it! :cool:


PS: Glömde svara dig tidigare ang ditt stjärntecken. ;) Vad jag minns ha läst är att tvillinger ska ha lite "splittad/dubbla" personligheter, och vara rätt veliga ang. vad de vill...
 
En Tinderfråga

Verkar skumt. Typ alla som gillar mig är utlänningar som bor lååååååååångt ifrån mig. Är det nån bug eller varför är det så?
 
En Tinderfråga

Verkar skumt. Typ alla som gillar mig är utlänningar som bor lååååååååångt ifrån mig. Är det nån bug eller varför är det så?
Ingen bugg,
det är gjort att bara de som betalar för det ska få bra matcher sant de som är top 10% av önskvärda individer.
Tinder är ett fordon för att generera pengar.
 
Tinder fungerar typ inte ens även om man har matcher. Inte en jävel kan hålla en konversation. Hade typ 100 matcher men verkligen INGEN kunde konversera. Alla var bara besatta av att träffas med det samma utan att ens prata lite innan. :meh: Både jag och sambon skaffade för att testa, då våra vänner har tyckt att det varit värdelöst och vi var nyfikna på om det verkligen var det.
 
Tinder fungerar typ inte ens även om man har matcher. Inte en jävel kan hålla en konversation. Hade typ 100 matcher men verkligen INGEN kunde konversera. Alla var bara besatta av att träffas med det samma utan att ens prata lite innan. :meh: Både jag och sambon skaffade för att testa, då våra vänner har tyckt att det varit värdelöst och vi var nyfikna på om det verkligen var det.
Fast det har väl inte med själva appen att göra?
Många vill ju träffas tidigt för att inte bygga luftslott.
Gick ni med bara för att kolla? Skrev ni i presentationen att det endast är vänskap ni är ute efter (antar jag)? Känns fult annars att nån får upp er som match och letar potentiell partner och så finns det ingen chans för ni är med bara för att kolla...
 
Tinder fungerar typ inte ens även om man har matcher. Inte en jävel kan hålla en konversation. Hade typ 100 matcher men verkligen INGEN kunde konversera. Alla var bara besatta av att träffas med det samma utan att ens prata lite innan. :meh: Både jag och sambon skaffade för att testa, då våra vänner har tyckt att det varit värdelöst och vi var nyfikna på om det verkligen var det.

Oj, det är inte alls mitt intryck! Jag har bara testat Tinder litegrann och då inte betalvarianten men jag fick massor av matchningar och skrev därefter med trevliga människor. Visst, det är klart det förekom de som direkt ville träffas och de som svarade enstavigt men överlag var det inte värre än någon annanstans. Jag tyckte att utbudet på Tinder var bra.

Hade jag varit mer seriös i mitt letande hade jag hängt på Tinder, nu kör jag mest HP som tidsfördriv för att få skratta åt män :laugh:
 
Oj, det är inte alls mitt intryck! Jag har bara testat Tinder litegrann och då inte betalvarianten men jag fick massor av matchningar och skrev därefter med trevliga människor. Visst, det är klart det förekom de som direkt ville träffas och de som svarade enstavigt men överlag var det inte värre än någon annanstans. Jag tyckte att utbudet på Tinder var bra.

Hade jag varit mer seriös i mitt letande hade jag hängt på Tinder, nu kör jag mest HP som tidsfördriv för att få skratta åt män :laugh:
ska genast radera min HP profil.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 056
Senast: Exile
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
66
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 035
Senast: Bexzor
·
Svar
1 191
· Visningar
122 878
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp