Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det har väl inte med själva appen att göra?
Många vill ju träffas tidigt för att inte bygga luftslott.
Gick ni med bara för att kolla? Skrev ni i presentationen att det endast är vänskap ni är ute efter (antar jag)? Känns fult annars att nån får upp er som match och letar potentiell partner och så finns det ingen chans för ni är med bara för att kolla...

Lite fult av dig att anta att vi inte letar bara för att vi är sambos.
 
Fast det har väl inte med själva appen att göra?
Många vill ju träffas tidigt för att inte bygga luftslott.
Gick ni med bara för att kolla? Skrev ni i presentationen att det endast är vänskap ni är ute efter (antar jag)? Känns fult annars att nån får upp er som match och letar potentiell partner och så finns det ingen chans för ni är med bara för att kolla...
Fast va? Så bara för att man har matchat så är man skyldig att bli partner? Jag förstår verkligen inte ”det fula”.
 
Tinder fungerar typ inte ens även om man har matcher. Inte en jävel kan hålla en konversation. Hade typ 100 matcher men verkligen INGEN kunde konversera. Alla var bara besatta av att träffas med det samma utan att ens prata lite innan. :meh: Både jag och sambon skaffade för att testa, då våra vänner har tyckt att det varit värdelöst och vi var nyfikna på om det verkligen var det.
Sökte ni ihop som partners el var och en för sig? Vad för typ av relation sökte ni? :)
 
Sökte ni ihop som partners el var och en för sig? Vad för typ av relation sökte ni? :)

Det är inget jag känner för att diskutera här speciellt ingående. Jag är dessutom greysexual/asexuell så det är typ en chans på millionen att det skulle finnas någon mer där ute. :) Tycker dock inte att det är något som måste innebära ett förbud att jag har en tinderprofil. Sambon har inte heller träffat något intressant, men han har fått flera nya vänner! Han får typ likvärdigt med matcher. Men dom bisexuella männen är mycket bättre på att konversera än straighta män.
 
En Tinderfråga

Verkar skumt. Typ alla som gillar mig är utlänningar som bor lååååååååångt ifrån mig. Är det nån bug eller varför är det så?

Skumt. Jag är inte betalande och har inte råkat ut för det.
 
Nu har V och jag slutat tjura och löst det 😁
Två envisa tjurskallar varav en helt utan tålamod (🙋‍♀️) är inte alltid så enkelt. Men ingen av oss är särskilt långsint eller gillar att älta saker.
Bästis har suckat lite över honom och över att jag är dramatisk, men han är rätt härdad 😁

Kan tillägga att det inte är något skrik, gap, gråt och tandagnissel. Vi är mest griniga och lite dåliga på att kommunicera 😅

Kollegan får klara sig utan mig ett tag till 😁
 
Usch, jag är rädd att förra natten bara ledde till att jag blev en sån där historia om ett dåligt ligg :(. Inte för att nåt tyder på det, han ville att jag skulle smsa när jag var hemma på morgonen. Jag skrev att jag var hemma och att det hade varit mysigt, han svarade att det var väldigt mysigt. Det var inget mer att svara på det så jag svarade inte, han smsade på kvällen igen och frågade om jag hade kunnat sova nåt. Jag svarade, han svarade, jag svarade inte för att det inte var så mycket mer att svara på (och att jag har besök, inte hemma hos mig men i byn så jag var upptagen av det och är ganska trött av att behöva vara social hela tiden). Så jag har ju svarat sämre än honom men ändå tror jag att jag blivit en höhö historia och jag vågar knappt höra av mig, tror att han smsade för att vara snäll eller nåt :confused:.

Edit: inte för att han verkar vara typen som pratar så, han vet ju hur jag är. När jag kom dit var jag så nervös att jag skakade vilket han påpekade, att det var väl inte för att jag frös 🙄.
 
Senast ändrad:
Usch, jag är rädd att förra natten bara ledde till att jag blev en sån där historia om ett dåligt ligg :(. Inte för att nåt tyder på det, han ville att jag skulle smsa när jag var hemma på morgonen. Jag skrev att jag var hemma och att det hade varit mysigt, han svarade att det var väldigt mysigt. Det var inget mer att svara på det så jag svarade inte, han smsade på kvällen igen och frågade om jag hade kunnat sova nåt. Jag svarade, han svarade, jag svarade inte för att det inte var så mycket mer att svara på (och att jag har besök, inte hemma hos mig men i byn så jag var upptagen av det och är ganska trött av att behöva vara social hela tiden). Så jag har ju svarat sämre än honom men ändå tror jag att jag blivit en höhö historia och jag vågar knappt höra av mig, tror att han smsade för att vara snäll eller nåt :confused:.

Edit: inte för att han verkar vara typen som pratar så, han vet ju hur jag är. När jag kom dit var jag så nervös att jag skakade vilket han påpekade, att det var väl inte för att jag frös 🙄.
Jag tror att du kan slappna av, av vad du skrivit om honom låter det som han verkligen bryr sig så skicka en hälsning eller ring och prata med honom. :heart
 
Usch, jag är rädd att förra natten bara ledde till att jag blev en sån där historia om ett dåligt ligg :(. Inte för att nåt tyder på det, han ville att jag skulle smsa när jag var hemma på morgonen. Jag skrev att jag var hemma och att det hade varit mysigt, han svarade att det var väldigt mysigt. Det var inget mer att svara på det så jag svarade inte, han smsade på kvällen igen och frågade om jag hade kunnat sova nåt. Jag svarade, han svarade, jag svarade inte för att det inte var så mycket mer att svara på (och att jag har besök, inte hemma hos mig men i byn så jag var upptagen av det och är ganska trött av att behöva vara social hela tiden). Så jag har ju svarat sämre än honom men ändå tror jag att jag blivit en höhö historia och jag vågar knappt höra av mig, tror att han smsade för att vara snäll eller nåt :confused:.

Edit: inte för att han verkar vara typen som pratar så, han vet ju hur jag är. När jag kom dit var jag så nervös att jag skakade vilket han påpekade, att det var väl inte för att jag frös 🙄.

Han verkar ju vettig av det du skrivit.
Klart du ska höra av dig igen!
 
Oj, det är inte alls mitt intryck! Jag har bara testat Tinder litegrann och då inte betalvarianten men jag fick massor av matchningar och skrev därefter med trevliga människor. Visst, det är klart det förekom de som direkt ville träffas och de som svarade enstavigt men överlag var det inte värre än någon annanstans. Jag tyckte att utbudet på Tinder var bra.

Hade jag varit mer seriös i mitt letande hade jag hängt på Tinder, nu kör jag mest HP som tidsfördriv för att få skratta åt män :laugh:
Jag har också träffat ett gäng trevliga och verbala på tinder.
A var dock på HP, men håller med om att det känns mindre seriöst där överlag.
 
Tror absolut inte du behöver oroa dig, @Niyama, ut ifrån vad du berättat om eran kontakt hittils.

Men jag förstår dig otroligt väl ändå, sitter själv med en liknande känsla/oro efter onsdagens dejt med DB.... Tror han blev minst lika besviken över sexet som jag blev... :( Så vet inte vad som kommer hända nu, det har varit lite svalt i chattandet här med, men jag tänker att jag får se om det bättrar sig ila helgen.
Annars måste jag antigen ta tag i det och prata med honom, eller bara låta det rinna ut i sanden (iom att han har barnen och dessutom inte verkar vara en djurmänniska, så är oavsett en seriös relation utesluten).
 
Igår fick jag en vänförfrågan av en kille som jag inte hört talas om. Listade lätt ut att det var en från skejthallen, vi började skriva lite (högst oklart om jag träffat honom..) och ska eventuellt hitta på.nåt nån dag.

En annan kille som ofta är på fest hos mig ville ta en promenad imorgon.

Och en tredje kille jag träffade ute förra helgen (En bekants ex....) vill också ses.

Jag vill ju bara ha F 😅
Sånt här kommer ju alltid när man blir förtjust i nån.
 
Fast ditt inlägg framstod som rätt anklagande, så jag förstår reaktionerna. Alla använder inte dejtingapparna på konventionellt vis, eller vad man nu ska kalla det, och det är rätt otrevligt att bombardera med frågor som att de gör fel och borde skämmas.
Fast det är ju rätt anklagande från din sida också, jag hade verkligen inga baktankar med mina frågor, utan bara intresserad.
 
På tal om stjärntecken så läste jag precis detta om mitt eget 🙄

20191122_204043.jpg


Det är så jag 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 136
Senast: Exile
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
66
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 364
Svar
1 235
· Visningar
127 050
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp