Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har skrivit med en trevlig kille som bor 6 mil bort, han började chattandet med en riktig dålig start "jag är bäst på häst" (bild finns i dating gone wrong-tråden) men han lyckades otroligt nog rädda konversationen. Det var rätt imponerande så jag fortsatte skriva med honom. :p

Vi pratade i telefon igår och han var trevlig, rolig och intelligent. Men, han har en väldigt trasig bakgrund och har en diagnos som gör att han är all over the place så att säga. Och han har ett barn.

Jag är kluven, blev helt slut efter samtalet. Jag behöver någon som lugnar ner mig, inte vevar igång mig ännu mer :angel: Men jag fick annars en bra känsla så jag ska nog träffa honom ändå och försöka skapa mig en bättre bild.

Han var kanske nervös och extra mycket all over the place :)
 
Z planerar komma hit på lördag, och säger nu att han vill stanna hela dagen... Känns lite ambitiöst för en första dejt, men å andra sidan bor han dryga 3 timmar bort, så jag är med på motiveringen. :p Får se om det blir tillräckligt trevligt för att jag ska bjuda på övernatting med.... :angel:
 
Z planerar komma hit på lördag, och säger nu att han vill stanna hela dagen... Känns lite ambitiöst för en första dejt, men å andra sidan bor han dryga 3 timmar bort, så jag är med på motiveringen. :p Får se om det blir tillräckligt trevligt för att jag ska bjuda på övernatting med.... :angel:
Oh, shit. Jag tänker på en del av dem som jag hade bra flyt i text med men fick rysningar av på första dejten. Modigt!
 
Oh, shit. Jag tänker på en del av dem som jag hade bra flyt i text med men fick rysningar av på första dejten. Modigt!

Mja, jag får nog ha en backup-plan i fall det blir outhärdigt, så jag evt kan komma ifrån och låta honom sightseea själv istället... 😅🙈

Tillägg - ser nu att om han åker med första bussen hit och sista hem, kan det bli hela 12 timmar han är här..!
 
Senast ändrad:
Z planerar komma hit på lördag, och säger nu att han vill stanna hela dagen... Känns lite ambitiöst för en första dejt, men å andra sidan bor han dryga 3 timmar bort, så jag är med på motiveringen. :p Får se om det blir tillräckligt trevligt för att jag ska bjuda på övernatting med.... :angel:

Jag bjöd hem en tjej på första dejten som bodde 3,5 timma ifrån med tåg. Hon hade bokat resa på lördag morgon och hemresa på söndag eftermiddag. Så det vart 1,5 dag med övernattning.

En annan tjej som bodde 3 timmar ifrån sov också över men hon skulle ändå hit för hundutställning. lördag och söndag. Så jag erbjöd sovplats.

Ena dejten var jättetrevlig och vi hade roligt.
Den andra vart inte så lyckad då hon var väldigt knepig och tråkig. Men jag var lite osäker på henne från början också... Trodde ju hon skulle vara lite roligare iaf.

Så man ska nog ha en bra känsla för personen innan om man ska umgås så länge.
 
Senast ändrad:
Alltså jag blir :banghead: på tinder! Har inställningen max 3 mil, ändå får jag stockholmare ibland. Killen jag matchade med som är så rolig att snacka med är i Asien just nu. Tänkte att jaja, tinder kände väl av att han normalt bor i Uppland. Men nix, nu har jag fått veta att han bor i Umeå.:arghh:

Så det blir bara en rolig chattkompis av honom. Surt. Kommer väl rinna ut i sanden ganska snart.

Vi pratar redan om att jag ska norrut i maj och att han ska komma förbi då. Alltså jag vet inte. En del av mig vill bara sätta mig på ett tåg och åka till Umeå, en annan del av mig vill bara avmatcha. Jag har släkt i Umeå som gärna träffar mig ifall jag kommer upp en helg och jag älskar att åka tåg. Hm...
 
Vi pratar redan om att jag ska norrut i maj och att han ska komma förbi då. Alltså jag vet inte. En del av mig vill bara sätta mig på ett tåg och åka till Umeå, en annan del av mig vill bara avmatcha. Jag har släkt i Umeå som gärna träffar mig ifall jag kommer upp en helg och jag älskar att åka tåg. Hm...

Nu ska du inte vara negativ, hälsa på släkten och killen bara 😁
 
Mja, jag får nog ha en backup-plan i fall det blir outhärdigt, så jag evt kan komma ifrån och låta honom sightseea själv istället... 😅🙈

Tillägg - ser nu att om han åker med första bussen hit och sista hem, kan det bli hela 12 timmar han är här..!
Se till att ha back-up, han är vuxen och klarar sig själv om du vill fly.

/mvh hon som åkte till californien och sov hos dejten i 5 nätter första gången vi sågs 😂
 
Messat lite fram och tillbaka med tjejen från i fredags, nu frågade jag om hon ville ses igen, men inget svar på en halvtimme.. Hatar sånt här ju.
 
Jag är fortfarande osäker på vad Kapet känner, det kan ju vara så att han bara vill vara vän, själv känner jag bara mer och mer ju mer jag lär känna honom. Jag tror och hoppas att det är ömsesidigt.

Hursomhelst funderar han allt mer uttalat på att flytta till min stad! Kanske så snart som inom ett år! Det hade ju varit ett drömscenario! Jag hoppas att det inte bara är miljöombyte som lockar.
 
Vi pratar redan om att jag ska norrut i maj och att han ska komma förbi då. Alltså jag vet inte. En del av mig vill bara sätta mig på ett tåg och åka till Umeå, en annan del av mig vill bara avmatcha. Jag har släkt i Umeå som gärna träffar mig ifall jag kommer upp en helg och jag älskar att åka tåg. Hm...

Jag som bara smygläser här måste få flika in och säga ”kör!”
Min man är från Umeå, 11 månader efter första tinder-dejten hade han flyttat till mig i Malmö 👌🏼 🤷🏼‍♀️
 
Jag och dissen pratar vidare, så det är trevligt! :up: Plus på att det är väldigt avslappnat och han är verkligen sjukt rolig, humor är så jäkla viktigt för mig, så som sagt, plus på han! :up::bow:

Är inte alls stelt och avvaktande längre från hans sida, tvärt om. Jag gav min förklaring till att jag inte dissade han, utan jag dissade tinder helt och hållet, och det köpte han tack och lov.

Jag fick nyss höra att jag är väldigt intressant, så det tar jag som ett gott tecken!:rofl::angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
199 867
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 774
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
36 999
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp