Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
En av mina favoritsysselsättningar, ha så kul 😁
Det var urmysigt :love: Vi gick runt som ett gammalt par och tittade och vände och vred på allt. Följde med hem till hans nya lägenhet. Han bor inte där än, jag var moraliskt stöd och satt på golvet i brist på stolar eller soffa och åt och drack saft alternativt betraktade hans framsteg. Blev en lång dag så hundarna fick vara hos mina föräldrar.

Han tackade ja till adventsfika med min familj och släkt. Han var inte svårövertalad. Får se hur många vi kommer bli men jag tror det blir bra, bara fina människor.

En fin dag och kväll
 
Spännande att hjälpa till att flytta och se allt spännande andra människor har 🙈😂 Han visade massor intressanta saker och några såg jag själv. Spännande.

Han hade inte hunnit fixa med allt, han bor inte där än. Så jag hittade inte tvålen så tvättade händerna med hans balsam, torkade händerna på tröjan, satt på golvet och drack ur hans mugg, råkade ta den han redan använt men sånt bryr vi oss inte om, gick husesyn och det var mycket att fixa med men det blir nog bra.

Vet i alla fall vad han ska få i julklapp. Hushållspappershållare(han kör med den hemska metoden att bara ha toapapper), ett paket hushållspapper och kökshanddukar och kanske något mer.

Jag trodde inte riktigt han skulle vilja komma på adventsfika men det sa han snabbt ja till, vi blir nog rätt många. Men så roligt att ha dom flesta jag tycker om samtidigt. Det blir hela min familj inklusive brorsans sambo, farfar, extra familjen på 3-4 personer, troligtvis min moster och morbror och kanske någon kusin och jag och min kille. Kanske någon mer.

Det är så intressant att se skillnaden på många hyresrätter som ligger lite utanför själva city kontra bostadsrätter i city. Jag irriterar mig ibland på saker hos mig och tycker något är fult och vill ändra om massor. Nu har jag fått se skillnaden och inser att jag lever i lyx. Oj så slitet det kan vara i vissa hyresrätter om man inte ä beredd på att lägga 10 000 kr eller mer för en tvåa.
 
Det är så intressant att se skillnaden på många hyresrätter som ligger lite utanför själva city kontra bostadsrätter i city. Jag irriterar mig ibland på saker hos mig och tycker något är fult och vill ändra om massor. Nu har jag fått se skillnaden och inser att jag lever i lyx. Oj så slitet det kan vara i vissa hyresrätter om man inte ä beredd på att lägga 10 000 kr eller mer för en tvåa.

Eller hur. Jag bor i en rätt stor etta från 2015 och tycker hyran är för dyr för mig egentligen, ligger inte ens i Lund/Malmö eller centralt i staden jag bor i. Den är skadad en hel del sedan första hyresgästen (en 2-barnsfamilj) men annars är den liksom fin tycker jag, fräscht badrum osv. Jag älskar den 😍

Killen flyttade till en central hyresrättstvåa i Lund i somras med ännu högre hyra men den är så otroligt sliten. Jag hade aldrig klarat av att bo där. Han har inte ont av sådant alls. En gång när jag var deppig råkade jag gnälla på att jag inte trivdes. Sedan åkte vi till Ikea 😁

Nu kommer vi aldrig att bo ihop eller ha den typen av seriöst förhållande men jag tänker att det är ju viktigt att sådana saker funkar. Jag vill inte vara tillsammans med någon som inte bryr sig och har noll åsikter där det känns som att jag inreder någon annans hem istället för vi vårt. Jag minns inte ens om det var mina förslag eller hans förslag som han inhandlade men jag kände mig iaf inte som nån jävla morsa som vissa män verkar typ uppskatta? Kräks verkligen på sådant.

Nu har han till och med både skaffat ljusslinga till balkongen och jag fick välja en adventsljusstake på gekås när jag var där. Han som inte skulle ha något julpynt 😁 en julig tvål fick jag också köpa när de kom till Coop men jag frågade såklart först.
 
Eller hur. Jag bor i en rätt stor etta från 2015 och tycker hyran är för dyr för mig egentligen, ligger inte ens i Lund/Malmö eller centralt i staden jag bor i. Den är skadad en hel del sedan första hyresgästen (en 2-barnsfamilj) men annars är den liksom fin tycker jag, fräscht badrum osv. Jag älskar den 😍

Killen flyttade till en central hyresrättstvåa i Lund i somras med ännu högre hyra men den är så otroligt sliten. Jag hade aldrig klarat av att bo där. Han har inte ont av sådant alls. En gång när jag var deppig råkade jag gnälla på att jag inte trivdes. Sedan åkte vi till Ikea 😁

Nu kommer vi aldrig att bo ihop eller ha den typen av seriöst förhållande men jag tänker att det är ju viktigt att sådana saker funkar. Jag vill inte vara tillsammans med någon som inte bryr sig och har noll åsikter där det känns som att jag inreder någon annans hem istället för vi vårt. Jag minns inte ens om det var mina förslag eller hans förslag som han inhandlade men jag kände mig iaf inte som nån jävla morsa som vissa män verkar typ uppskatta? Kräks verkligen på sådant.

Nu har han till och med både skaffat ljusslinga till balkongen och jag fick välja en adventsljusstake på gekås när jag var där. Han som inte skulle ha något julpynt 😁 en julig tvål fick jag också köpa när de kom till Coop men jag frågade såklart först.
Haha, nej inreda åt honom ska jag inte göra. Var med som stöd, men hushållspapper bara måste han ha för min skull. Han kan ställa undan det när jag inte är där :D Finns få saker jag tycker så illa om som att ha toapapper på matbordet. Sånt där billigt grått, tunt och hårt papper.

Rent inredningsmässigt är vi nog inte helt kompatibla och jag har blivit bortskämd med min bostadsrätt som renoverades helt 2017 och att i princip alla möbler är nya, max 2-3 år gamla. Vill inte hellre bo så ocentralt och långt bort från allt. Antingen landet eller som nu nära till allt. Jag bor i en av stans äldsta och som även är av dom mest rika bostadsrättsföreningarna här så vi blir bortskämda med skötsel av innergården och städning 4 dagar i veckan och gruset krattas i princip varje dag. Plus extremt låg hyra pga föreningens goda ekonomi. Vill inte flytta in till killen där han bor om det blir aktuellt.
 
Haha, nej inreda åt honom ska jag inte göra. Var med som stöd, men hushållspapper bara måste han ha för min skull. Han kan ställa undan det när jag inte är där :D Finns få saker jag tycker så illa om som att ha toapapper på matbordet. Sånt där billigt grått, tunt och hårt papper.

Rent inredningsmässigt är vi nog inte helt kompatibla och jag har blivit bortskämd med min bostadsrätt som renoverades helt 2017 och att i princip alla möbler är nya, max 2-3 år gamla. Vill inte hellre bo så ocentralt och långt bort från allt. Antingen landet eller som nu nära till allt. Jag bor i en av stans äldsta och som även är av dom mest rika bostadsrättsföreningarna här så vi blir bortskämda med skötsel av innergården och städning 4 dagar i veckan och gruset krattas i princip varje dag. Plus extremt låg hyra pga föreningens goda ekonomi. Vill inte flytta in till killen där han bor om det blir aktuellt.
Fast det innebär inte att jag ser ner på andra boenden, jag bodde själv 9 år utan en fungerande toalett för att hyresvärden vägrade ge mig en ny, slitet golv, nästan ingen förvaring, fyra våningar upp utan hiss och bara 37 kvm och allmänt flera steg ner mot nu och stökiga grannar. Med dubbla hyran eller mer mot nu. Vill bara inte dit igen.
 
Haha, nej inreda åt honom ska jag inte göra. Var med som stöd, men hushållspapper bara måste han ha för min skull. Han kan ställa undan det när jag inte är där :D Finns få saker jag tycker så illa om som att ha toapapper på matbordet. Sånt där billigt grått, tunt och hårt papper.

Rent inredningsmässigt är vi nog inte helt kompatibla och jag har blivit bortskämd med min bostadsrätt som renoverades helt 2017 och att i princip alla möbler är nya, max 2-3 år gamla. Vill inte hellre bo så ocentralt och långt bort från allt. Antingen landet eller som nu nära till allt. Jag bor i en av stans äldsta och som även är av dom mest rika bostadsrättsföreningarna här så vi blir bortskämda med skötsel av innergården och städning 4 dagar i veckan och gruset krattas i princip varje dag. Plus extremt låg hyra pga föreningens goda ekonomi. Vill inte flytta in till killen där han bor om det blir aktuellt.

Sorry! Missade att skriva att min sista del var inte riktad till ditt svar utan allmänt/mer till mig själv 😅 Och fattar helt hushållspappersgrejen 😁
 
1 år sedan jag träffade The Guy utanför jobbet första gången idag. Känns som ett annat liv sedan 😅 Tänker att alla framtida relationer kommer vara lättare att hantera på ett mindre destruktivt sätt för mig efter det senaste årets insikter. Att man faktiskt kan känna sig trygg och bekväm och förstådd som bara sig själv och att det varken behöver vara mer eller mindre, bara harmoniskt och bra.
 
1 år sedan jag träffade The Guy utanför jobbet första gången idag. Känns som ett annat liv sedan 😅 Tänker att alla framtida relationer kommer vara lättare att hantera på ett mindre destruktivt sätt för mig efter det senaste årets insikter. Att man faktiskt kan känna sig trygg och bekväm och förstådd som bara sig själv och att det varken behöver vara mer eller mindre, bara harmoniskt och bra.
Jag och O firar strax ett år med! 😃
 
Jag har inte riktigt varit aktiv i traden de senaste manaderna man vill garna dela med mig av en uppdatering om parkbankskillen, da vi "gjorde slut" igar. Att gora slut kanns nastan for starkt, da vi inte riktigt var ihop, men vi var anda pa ett sadant stadium att det ar vad som behovdes.
Kontentan var att egentligen ingenting var fel, men jag hade inte tillrackligt starka kanslor och kande inte att jag var beredd for det att vad vi hade skulle utvecklas till ett langsiktigt och seriost forhallande, och da kandes det inte arligt att fortsattas att umgas langre, da han borjat uttrycka en del kanslor (Pa nivan att han saknat mig nar han varit ivag en vecka) och jag var saker att det var det som han hade i sikte.

Han har varit borta i helgen, men jag gick over igar (efter ett "We need to chat" text for att ge honom lite forvarning) och det var typ en riktigt... fint? uppbrott.
Vi satt pa hans soffa, jag sa min bit, han sa att han inte var helt overraskad och att det kanske inte alltid kanns sa latt som det nog borde kannas, han tog min hand och sa att han skulle sakna mig. Satt dar i ytterligare ett par minuter och utbytte ett par ord och langa blickar innan jag gick up och lamnade.
Var nog inte i hans lagenhet mer an 5 minuter.

Just nu har jag bara den dar sorgsamheten att det anda ar nagon som jag respekterar, tycker ar intressant och anda kanner en hel del tillgivenhet for (?) ("A certain amount of affection"? Fan. kan inte uttrycka mig pa svenska langre), men troligen inte kommer att traffa igen. Livet.
 
Och jag har nog äntligen lyckats göra slut med DB.... Lite mera långdragen historia.

Efter att ha väntat i en vecka sedan han kom över senast, på att han skulle komma tillbaka så vi kunde fullföja det samtalet som var påbörjat, så åkte jag ut för att försöka möta upp honom medan barnen var på träning i torsdag. Men vi missade varandra, så det blev inget då hellre. Istället så skickade jag iväg ett mess torsdag kväll, minns inte längre vad, men sedan i fredags har vi nog skrivit tusentals ord till varandra. Känslorna har gått upp och ner, tills det kulminerade i morse med att jag låg i sängen och gråt okontrollerad, och inte visste hur jag skulle lyckas ta mig till jobbet. (Kan knappt ens skriva detta utan att börja lipa...)

Men slutade med att jag skickade "Take care. And thanks for everything." Sedan har det varit tyst.
 
Jag är inne en rätt deppig period och det i kombination av en frånvarande pojkvän har gjort det rätt jobbigt att hålla ihop allt och inte bara ge upp. Jag vet ju att han haft fullt upp, men vi har setts så lite senaste veckorna. Han har ju haft inbrott och jobb med att fixa med allt kring den och sen en flytt mitt i allt men ändå blir jag lite ledsen och oroar mig för att han inte tycker om mig längre. När jag är så pass deprimerad så försöker jag ta tillvara på min erfarenhet och jag intygar mig själv om att allt inte är nattsvart och att jag och han inte behöver göra slut för att det går upp och ner. För jag vill ju vara med honom men det har dykt upp så mycket grejer att jag inte vet hur riktigt.

Å andra sidan blev min reaktion när han sa ja till att ses på onsdag ett stort ”Hurra!”. Och jag ser fram mot söndag då han följer med mig på adventsfikat hos mina föräldrar och vi har massor av roliga saker att titta på, prata om, göra. Och jag vet ingen som har ett leende som gör mig så glad, så trygg som i hans famn, att vi kan prata om allt, att vi har roligt, att han älskar mina hundar och ja allt det är ju bra men det är svårt med mänskliga relationer, tycker det är klurigt att förstå mig på allt.
 
Jag är inne en rätt deppig period och det i kombination av en frånvarande pojkvän har gjort det rätt jobbigt att hålla ihop allt och inte bara ge upp. Jag vet ju att han haft fullt upp, men vi har setts så lite senaste veckorna. Han har ju haft inbrott och jobb med att fixa med allt kring den och sen en flytt mitt i allt men ändå blir jag lite ledsen och oroar mig för att han inte tycker om mig längre. När jag är så pass deprimerad så försöker jag ta tillvara på min erfarenhet och jag intygar mig själv om att allt inte är nattsvart och att jag och han inte behöver göra slut för att det går upp och ner. För jag vill ju vara med honom men det har dykt upp så mycket grejer att jag inte vet hur riktigt.

Å andra sidan blev min reaktion när han sa ja till att ses på onsdag ett stort ”Hurra!”. Och jag ser fram mot söndag då han följer med mig på adventsfikat hos mina föräldrar och vi har massor av roliga saker att titta på, prata om, göra. Och jag vet ingen som har ett leende som gör mig så glad, så trygg som i hans famn, att vi kan prata om allt, att vi har roligt, att han älskar mina hundar och ja allt det är ju bra men det är svårt med mänskliga relationer, tycker det är klurigt att förstå mig på allt.
Det är ju ganska udda att visa sådan ömhet för att dumpa nästa dag, så jag tror inte du behöver vara orolig ❤️
 
Jag har satt punkt, eller om det var han.
Han skrev att han inte orkade, att huvudet var fullt av cancern och han behövde fokusera på den. Jag förstår att han mår dåligt och vill ordna med allt praktiskt inför sin förestående död. Han har sagt nej till operationer, han har metastaser i bukhinna och tunntarm, så jag accepterar hans önskan och tagit farväl.

Nu behöver jag inte vänta på att han ska höra av sig mer. Vi kommer aldrig mer att ses eller höras igen. Det är över. 😑
Så hemskt :heart :heart :heart
 
Det är ju ganska udda att visa sådan ömhet för att dumpa nästa dag, så jag tror inte du behöver vara orolig ❤️
Det är nog så, det vi har kan bara inte raseras så lätt och snabbt. Jag har en känsla av att vi på ett sätt också gjort framsteg dom senaste veckorna, dom har varit tuffa men vi har också byggt upp vår relation. Men ibland sjunker självkänslan och ser mig som en person som ingen kille vill vara med, inte ens den killen jag gillar mest av alla. Och glömmer då bort att jag är den tjejen i hela världen som han tycker om mest om av alla.
 
Och jag har nog äntligen lyckats göra slut med DB.... Lite mera långdragen historia.

Efter att ha väntat i en vecka sedan han kom över senast, på att han skulle komma tillbaka så vi kunde fullföja det samtalet som var påbörjat, så åkte jag ut för att försöka möta upp honom medan barnen var på träning i torsdag. Men vi missade varandra, så det blev inget då hellre. Istället så skickade jag iväg ett mess torsdag kväll, minns inte längre vad, men sedan i fredags har vi nog skrivit tusentals ord till varandra. Känslorna har gått upp och ner, tills det kulminerade i morse med att jag låg i sängen och gråt okontrollerad, och inte visste hur jag skulle lyckas ta mig till jobbet. (Kan knappt ens skriva detta utan att börja lipa...)

Men slutade med att jag skickade "Take care. And thanks for everything." Sedan har det varit tyst.
Har du en plan för om han hör av sig igen?
 
Har du en plan för om han hör av sig igen?

Ja och nej - ingen direkt plan, då det beror lite på hur och vad han evt skulle säga. Men känner att det då evt är dags att skicka det lilla diktet som jag skrev för ett tag sedan (tror jag delade det här?), kontenta typ "leave me alone".

Dock mycket osannolikt att han skulle höra av sig. Det är inte så han fungerar, utan tidigare när vi "bråkat" så har det alltid varit jag som fått tjata mig till ett livstecken/svar från honom.
 
Ja och nej - ingen direkt plan, då det beror lite på hur och vad han evt skulle säga. Men känner att det då evt är dags att skicka det lilla diktet som jag skrev för ett tag sedan (tror jag delade det här?), kontenta typ "leave me alone".

Dock mycket osannolikt att han skulle höra av sig. Det är inte så han fungerar, utan tidigare när vi "bråkat" så har det alltid varit jag som fått tjata mig till ett livstecken/svar från honom.

Fast så som du beskrivit honom här, så känns det som att han mycket väl kan höra av sig om han nu tror att du menar allvar med att du inte vill fortsätta ses.

Förstår att du är ledsen.
 
Ja, för är det nåt som verkar skava så är det just att inte få uppmärksamhet. Känner igen sorten.

+ @Eurydome vi får väl se, men jag tror faktiskt inte det. Han vet innerligt väl numera att han inte kan/vill erbjuda vad jag vill ha från honom, och jag tror att han respekterar mig tillräckligt mycket för att inte försöka övertyga mig att gå med på mindre.

Och det är nog vad jag ska svara med, OM han hör av sig. Att det är allt eller inget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 396
Svar
763
· Visningar
39 762
Senast: Enya
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har jobbat i thaikök, sportbutiker, cykelaffärer – och som hästskötare. Nu gör Leon Hallén, 33, ny karriär. För Expressen berättar...
Svar
0
· Visningar
98
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp