Störiga saker vi stör oss på, del 33

Ja, jag tänkte inte att det skulle tolkas oartigt. Är inte jättebra i alla sociala situationer så jag blev mest paff och bad om ursäkt. :cautious: Visste inte vad jag skulle säga.

Är det oartigt att byta bord? Det talar ju ganska tydligt om att "här vill inte jag sitta". Skulle jag kanske bara gått?
Du gjorde allt rätt! Varför skulle du behöva sitta bredvid ett skrikande barn om det fanns andra bord? :heart Inte som att barnet får bestående men av att du gick iväg när denne skrek:confused:
Stackars barn med en så reaktiv (i total onödighet) mamma...
 
Du gjorde allt rätt! Varför skulle du behöva sitta bredvid ett skrikande barn om det fanns andra bord? :heart Inte som att barnet får bestående men av att du gick iväg när denne skrek:confused:
Stackars barn med en så reaktiv (i total onödighet) mamma...
Jag håller med, och beroende på hur situationen var så skulle jag som mamma vara den som lämnade stället en stund för att lugna det, eftersom barnet faktiskt störde- oavsett att barn får vara barn, så kan det vara rätt tufft att höra barnskrik.
 
Hade tjocktröja på mig-blev för varm.
Tog av tjocktröjan-började frysa.
Tog på mig tjocktröjan igen och drog ner dragkedjan och drog upp ärmarna-blev för varm.
Tog av tjocktröjan-fryser.

Nu tror jag bestämt att jag vill ha sommar så kroppen kan sluta fundera på hur temperaturen ska vara!!!
 
1000007095.jpg

Alltså örebro län 27/4 inte ok.
 
Mamman som förföljde mig inne på Espresso House för att "läxa upp mig" om att barn är barn.

Bakgrund. Jag satt vid ett bord och pluggade. Tre personer plus gråtande litet barn sätter sig runt lilla runda brevid. Barnet sitter ca 40 cm ifrån min laptop och skriker full hals.
Utan att varken säga något, blänga, sucka eller på annat sätt uttrycka något negativt bytte jag helt sonika bord till ett längre bort för att få bättre ro.
Då klampar hon efter och påpekar hur dåligt jag betedde mig och barn har rätt att finnas och tål jag inte det borde jag kanske inte vistas ute.

Suck... Jag ville bara kunna plugga och höra mina tankar. Visade inget mot de. De har rätt att vara här, likväl som jag.

Du borde ha gått tillbaka till din tidigare plats, lagt på någon lagom irriterande låt, och börjat sjunga med...liiite för högt och falskt :D
 
De nya grannarna har monterat fasadbelysning på varenda vägg. Den är på och lyser upp det nymålade knallvita huset som en gigantisk neonskylt :mad:
Varför tänker ingen på fladdermöss och insekter mm som störs av ljuset?
Jag har många gånger funderat på varför man har fasadbelysning egentligen. Är inte det typ onödigt? Varför vill man strålkasta upp sitt hus på utsidan när man är på insidan av det?
 
Barnen här på området kan inte ge fasen i grejer som inte är deras- numera sopborste, tidigare snöskyffel. Häromdagen hade de slängt ut grus från en sådan där gruslåda som står här till när det är halt och isigt, och förstört det som fastighetsskötarna sopat och blåst ihop med lövblåsare för att ha gjort redo inför sopningen av området. Så de har fått göra om det. I dag hade ungjä*arna varit på grusen igen.

Inte konstigt att skitungarna är sådana när föräldrarna slänger fimpar och snusprillor där de står och även energidryckesburkar och flaskor.

Mötte kvinnan i familjen i affären här i häromdagen. Jag stod med min korg bredvid mig och hon gick förbi med sin enorma stora bylsiga kjol som tog emot i min korg så den rullade i väg med henne när hon gick. Hon sparkade bara min korg åt sidan och gick vidare, och jag fick alltså gå och hämta korgen istället för att hon ställde tillbaka den. Oförskämt! Att sparka på någon annans korg, så den far åt sidan ännu mer, när man märker att man råkat få med sig den. Det hövligaste hade väl varit att ställa tillbaka den till mig där den stod, tänker jag.

Kan de bara inte FLYTTA?!
 
Jag brukar plocka upp skyffel och sopborste och hänga det på husväggen där de ska vara. Häromdagen låg den i den smala gången i mörkret så jag hade snubblat över den om inte min blindpinne hade tagit emot. Istället för att hänga upp den föste jag den till framför trappan med foten. "någon annan" får ta tag i problemet också, inte bara jag.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 154
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 478
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 179
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 645
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp