Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fattar inte heller det. Det blir ju jättekonstigt att träffa nån som ser helt annorlunda ut än på bilderna. Jag hade skämts.
Jag träffade ju ändå denna killen ett par gånger för jag ville inte vara den ytliga och jag gillade hans personlighet ibörjan MEN han hade ett extremt bekräftelse behov slog det mig sen i efterhand. När jag sedan förklarade vänligt att jag inte ville fortsätta träffas. Så hade han svårt att acceptera detta. I augusti förklarade jag att jag inte va intresserad och så sent som i december slutade han skicka snappar med bilder på allt duktigt han gjort. Typ julkalendrar till sin dotter och mat han lagat mm. Hela tiden sånt och till sist bad jag honom gå vidare igen och blockade honom på snap. Då skickar han sms?? Jag fattar inte?
 
Jag träffade ju ändå denna killen ett par gånger för jag ville inte vara den ytliga och jag gillade hans personlighet ibörjan MEN han hade ett extremt bekräftelse behov slog det mig sen i efterhand. När jag sedan förklarade vänligt att jag inte ville fortsätta träffas. Så hade han svårt att acceptera detta. I augusti förklarade jag att jag inte va intresserad och så sent som i december slutade han skicka snappar med bilder på allt duktigt han gjort. Typ julkalendrar till sin dotter och mat han lagat mm. Hela tiden sånt och till sist bad jag honom gå vidare igen och blockade honom på snap. Då skickar han sms?? Jag fattar inte?
Det där är ju obehagligt kan jag tycka. Om du har sagt att du inte är intresserad så blir det där ju skitobehagligt
 
Jag är också förvånad. Det är hur många som helst som vill ha nån på sidan av. Rätt sorgligt hur många som verkar ha döda relationer. Där man bor i ett praktiskt team men allt som faktiskt gör en till ett par är borta. De söker närhet och sex. Men verkar inte vilja ta tag i det på hemmaplan. Märkligt.

Att man söker någon så öppet kan jag tycka är lite förvånande (är man inte rädd att bli påkommen?) men att man vill ha någon på sidan tycker jag inte är ett dugg förvånande. Sorgligt, men inte förvånande.

Precis som du säger, man är ett praktiskt team med gemensamma vänner, hus, semestrar, barn osv och det vill man inte ge upp.

Kärleken och sensualiteten kanske är död och går inte att återuppväcka. Då kan man välja mellan att skilja sig eller fortsätta som ett team men ha någon annan på sidan.
 
Det där är ju obehagligt kan jag tycka. Om du har sagt att du inte är intresserad så blir det där ju skitobehagligt
Jag upplevde nog att han inte riktigt lyssnade eller/och tog in det. Jag tror att jag förklarade snällt 2 gånger att jag inte va intresserad. Sen sista gången nu i december så frågade han om jag träffar nån ny. Då svarade jag ja, jag dejtar en kille nu. Då börjar han beklaga sig över hur fula alla tjejer på tinder är och att han aldrig kommer hitta någon. Då blev jag faktiskt arg vilket inte händer ofta. Jag skrev till honom att "du har ingen anledning och vara kräsen" var elakt jag vet men han var en riktig mansgris och såg sig själv som nått alldeles extra, som en gåva till kvinnor. Typ. Därefter har han hört av sig en gång men då svarade jag inte. Han är blockad på alla sätt nu.
 
Detta har säkert varit uppe i tråden innan men tänkte bara kolla hur ni andra upplever att se bilder på någon på tinder, sedan skriva ett tag och prata i telefon och sedan träffas.
Bilderna på tinder är ju oftast riktigt bra selfies och man bygger ju upp en bild omedvetet av personen i sitt eget huvud.

Första killen jag dejtade (efter ett långt förhållande) såg inte alls ut som på bilderna på tinder. Dom måste varit minst 10 år gamla. Han såg vrål bra ut på dessa bilder. Jag är inte ytlig utan träffade honom ett par gånger eftersom jag gillade hans personlighet. Dock uppstod aldrig nån attraktion från min sida. Detta var så nytt för mig och jag kan än idag undra varför man lägger upp sånna bilder på sin profil? Är ju mer han som är ytlig än jag i mina ögon? Är jag galen?

Har ni andra liknande erfarenheter?
Jag har bara blivit positivt överraskad vad gäller utseende när jag träffat en Tinder-match irl. Har aldrig hörts med någon på telefon innan men ett par gånger har vi hörts ganska länge i text innan vi setts. Har varit nervös för hur det ska kännas irl, rädd att jag byggt upp en annan bild av personen i mitt huvud. Hur man skriver i text behöver ju inte alltid avspegla hur man uppfattas irl, och jag tänker att attraktion också är mycket mer en helhet än enbart utseendet som går att fånga på bild.

Att någon har använt gamla bilder tror jag aldrig jag har varit med om, det känns som att de har stämt bra med verkligenheten.

Vad gäller att använda riktigt bra selfies, jag försöker välja bilder på mig själv som jag tycker återspeglar verkligenheten (fast det är kanske svårt att se på sig själv?). Känns dumt att exempelvis ha uppklädda bilder när jag så sällan klär mig så egentligen.
 
Har ni andra liknande erfarenheter?
Därför jag alltid frågar om de har snap numer. Så får man se dem i vardagen på ett helt annat sätt. Jag försöker själv också vara så ärlig med mitt utseende som jag kan.

Stridspiloten ser helt annorlunda ut från de bilder han har på Tinder. Han ser mycket bättre ut irl.

Grävmaskinisten är jättefin på bild. Han är fotogenisk som fan. Irl är han inte lika fin, men han har jättefina ögon. Tyvärr är han lite väl tjock för min smak. Lite hull gör inget, men det får inte bli för mycket.
 
Ja, matchningen syns direkt om den andra personen redan like:at dig. Annars kommer det nästa gång du öppnar appen att du fått en match.
Ok. Bra att veta. Då har jag 0 napp hittills då.

Synd att jag ska vara så tjock och oattraktiv till det yttre för det är ju det som märks först.
 
Därför jag alltid frågar om de har snap numer. Så får man se dem i vardagen på ett helt annat sätt. Jag försöker själv också vara så ärlig med mitt utseende som jag kan.

Stridspiloten ser helt annorlunda ut från de bilder han har på Tinder. Han ser mycket bättre ut irl.

Grävmaskinisten är jättefin på bild. Han är fotogenisk som fan. Irl är han inte lika fin, men han har jättefina ögon. Tyvärr är han lite väl tjock för min smak. Lite hull gör inget, men det får inte bli för mycket.
Ja snap är faktiskt bra på det sättet.

Sen har vi dessa killar som har en bild på sig själva i bar överkropp på gymmet... why? Är det bara jag som rådissar dessa direkt?
Dom är jättesnygga men jag bara undrar varför dom har behovet o visa upp sig så?
 
Ja snap är faktiskt bra på det sättet.

Sen har vi dessa killar som har en bild på sig själva i bar överkropp på gymmet... why? Är det bara jag som rådissar dessa direkt?
Dom är jättesnygga men jag bara undrar varför dom har behovet o visa upp sig så?
Jag hade också en bild med bar överkropp på tinder. 😄 Har därmed själv inget emot det.
 
Förlåt om jag verka oförskämd. Det är faktiskt väldigt vanligt. Är nog jag som har fel inställning till detta. 🤔 tror jag är lite gammalmodig eller bara fruktansvärt blyg kanske.
Nej verkligen inte, vet att många inte gillar bilder på folk i bar överkropp. Min bild var kanske mer artsy än typisk bild på gymmet, men jag har inget emot att se folks utseende på tinder på det viset, det är väldigt mycket en köttmarknad after all. :p
 
Ja snap är faktiskt bra på det sättet.

Sen har vi dessa killar som har en bild på sig själva i bar överkropp på gymmet... why? Är det bara jag som rådissar dessa direkt?
Dom är jättesnygga men jag bara undrar varför dom har behovet o visa upp sig så?
Dissar också. Jag vill inte delta i en köttmarknad utan är mer intresserad av vad de har innanför pannbenet. Det är liksom det viktigaste. Men visst, jag är lite ytlig också och vill att folk ska se ok ut. Påstår man att man är 41 men ser ut som 60 så blir det ju en diss där med.
 
Ja snap är faktiskt bra på det sättet.

Sen har vi dessa killar som har en bild på sig själva i bar överkropp på gymmet... why? Är det bara jag som rådissar dessa direkt?
Dom är jättesnygga men jag bara undrar varför dom har behovet o visa upp sig så?
Brukar också swipa nej på dessa, för tror helt enkelt inte att våra personligheter kommer matcha då träning är bland det tråkigaste jag vet, haha.
 
Att man söker någon så öppet kan jag tycka är lite förvånande (är man inte rädd att bli påkommen?) men att man vill ha någon på sidan tycker jag inte är ett dugg förvånande. Sorgligt, men inte förvånande.

Precis som du säger, man är ett praktiskt team med gemensamma vänner, hus, semestrar, barn osv och det vill man inte ge upp.

Kärleken och sensualiteten kanske är död och går inte att återuppväcka. Då kan man välja mellan att skilja sig eller fortsätta som ett team men ha någon annan på sidan.

Visst är det så och helt okej så länge som man i så fall tar snacket med den man lever i team med att det kommer finnas nån annan på sidan av. Jag har väldigt svårt för tanken på att gå bakom ryggen på någon. (jag har ju den T-shirten) Många av de som söker nån på sidan om har ju inga bilder på sig själva utan random natur eller så - antagligen för att de är rädda för att bli påkomna.
 
Visst är det så och helt okej så länge som man i så fall tar snacket med den man lever i team med att det kommer finnas nån annan på sidan av. Jag har väldigt svårt för tanken på att gå bakom ryggen på någon. (jag har ju den T-shirten) Många av de som söker nån på sidan om har ju inga bilder på sig själva utan random natur eller så - antagligen för att de är rädda för att bli påkomna.
Dethär förstår inte jag alls mig på heller. Vad vinner man på att vara nån "älskarinna" åt en man? Jag är jätteförvånad över detta "scenario".
Vad vinner man själv på det?
Dömer ingen! Men vore lite intressant o veta hur tankarna går...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 474
Svar
824
· Visningar
43 781
Senast: pepp
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har jobbat i thaikök, sportbutiker, cykelaffärer – och som hästskötare. Nu gör Leon Hallén, 33, ny karriär. För Expressen berättar...
Svar
0
· Visningar
100
Senast: Gunnar
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp