Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dethär förstår inte jag alls mig på heller. Vad vinner man på att vara nån "älskarinna" åt en man? Jag är jätteförvånad över detta "scenario".
Vad vinner man själv på det?
Dömer ingen! Men vore lite intressant o veta hur tankarna går...
Nu är jag inte någon vid sidan av människa, men kan absolut se fördelarna med det. Man träffas och har kul ibland, eller ofta, men kan vara ganska säker på att det inte blir något mer. Vilket i sig kan vara skönt. Det finns ju egentligen inget som säger att personen ifråga måste vara upptagen för att man ska kunna ha en sådan relation, men det kanske eventuellt blir mindre risk för att blanda in känslor, vad vet jag. Man tar de roliga bitarna och lämnar det tråkiga vardagslivet åt personen i förhållandet. Kanske lite samma sorts koncept som att passa någons hund vs ha egen hund eller passa andras barn/barnbarn vs ha egna barn, alltså att det är roligt i stunden men också skönt när de ger sig av. Mindre "ansvar för relationen" och normer, mindre skit att plocka upp efter dem och så vidare.
 
Jo men det borde vara mer nöje i att ha det med någon som inte delar vardagen med någon annan? Risken är väl att man ändå har känslor till denne någon? Eller är jag trångsynt?

Jag kanner inte att risken nodvandigtvis behover vara att kanslor blandas in, san ar inte min erfarenhet. Daremot tanker jag mest att det ar oattraktivt i sig att vara otrogen, sa sanna man tycker ag inte ar intressanta.
Det finns ju dock de som har olika typer av oppna forhallanden, och da blir ju ekvationen en annan.
 
Jo men det borde vara mer nöje i att ha det med någon som inte delar vardagen med någon annan? Risken är väl att man ändå har känslor till denne någon? Eller är jag trångsynt?

Jag tycker ärligt talat att det är ganska praktiskt att inte behöva riskera att den andra personen ska vilja ha ett förhållande. Jag kommer inte få känslor för nån på det viset där det är uttalat från början vad som gäller. Sen måste ju den personen ta sitt ansvar gentemot sin primärpartner hur det nu sker känner jag inte att jag är ansvarig för
 
Jo men det borde vara mer nöje i att ha det med någon som inte delar vardagen med någon annan? Risken är väl att man ändå har känslor till denne någon? Eller är jag trångsynt?
Ja, det är nog rätt trångsynt. Jag dejtade min nuvarande partner i typ 6-7 månader utan att vilja ha ett förhållande, sen lyckades vi båda med att bli kära i varandra, men innan det så var det inget mer än att vi tyckte om varandra och träffades utan tanke på förhållande.

Innan dess träffade jag också män utan att vilja ha ett förhållande med dom.
 
Om du menar att endast sex där kärlek är inblandat är bra så ja, då är du trångsynt.
Nej det menar jag inte, menar mer att det i min värld aldrig skulle falla mig in att ha sex med en person som delar vardagen med någon annan...
Finns ju singlar som duger till ändamålet menar jag...
 
Ja, det är nog rätt trångsynt. Jag dejtade min nuvarande partner i typ 6-7 månader utan att vilja ha ett förhållande, sen lyckades vi båda med att bli kära i varandra, men innan det så var det inget mer än att vi tyckte om varandra och träffades utan tanke på förhållande.

Innan dess träffade jag också män utan att vilja ha ett förhållande med dom.
Jo det är jag med på helt, min tanke var mer varför man vill träffa en upptagen man? Jag tycker det är lite oattraktivt i sig
 
Är det bara jag som verkligen inte Har bilder på mig själv sådär till vardags, särskilt inte i helkropp? Nu blev jag ju fotad i höstas, men utöver det finns det inga bilder. Verkligen Inga.
Att ställa sig och plåta sig själv framför spegeln inför en dejtingapp känns ju också sisådär, det skulle jag aldrig göra. 😅
 
Är det bara jag som verkligen inte Har bilder på mig själv sådär till vardags, särskilt inte i helkropp? Nu blev jag ju fotad i höstas, men utöver det finns det inga bilder. Verkligen Inga.
Att ställa sig och plåta sig själv framför spegeln inför en dejtingapp känns ju också sisådär, det skulle jag aldrig göra. 😅
Jag har inga heller. Det enda som finns att tillgå är selfies, utan spegel. Jag äger nämligen ingen helkroppsspegel.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Är det bara jag som verkligen inte Har bilder på mig själv sådär till vardags, särskilt inte i helkropp? Nu blev jag ju fotad i höstas, men utöver det finns det inga bilder. Verkligen Inga.
Att ställa sig och plåta sig själv framför spegeln inför en dejtingapp känns ju också sisådär, det skulle jag aldrig göra. 😅

Jag har en del, men jag tvingar också mina vänner att ta foton väldigt ofta, tycker det är kul att ha för egen del :)
 
Med tanke på hur svårt det är att hitta någon online trots att det finns gott om singlar på valfri datingsajt eller app, hur svårt är det inte att hitta någon irl? Händer det överhuvudtaget längre?
 
Jag har en del, men jag tvingar också mina vänner att ta foton väldigt ofta, tycker det är kul att ha för egen del :)
Och det är ju inte ovanligt, du har så fina foton på dig! :heart
Nu umgås jag ju väldigt sällan med folk, men där är jag tvärtom en sådan som blir misstänksam så fort telefonen åker fram och undanber mig om det ska fotas. Fotar de ändå ber jag dem deleta fotot, tack så mycket.
jag förstår med andra ord den som använder "de foton som eventuellt finns" även om de råkar vara lite gamla eller missvisande, men då kan en ju förklara det för sin potentiella date. :D
 
Är det bara jag som verkligen inte Har bilder på mig själv sådär till vardags, särskilt inte i helkropp? Nu blev jag ju fotad i höstas, men utöver det finns det inga bilder. Verkligen Inga.
Att ställa sig och plåta sig själv framför spegeln inför en dejtingapp känns ju också sisådär, det skulle jag aldrig göra. 😅
Samma här!
Eller ja, förutom bilder där hästen är med då. 🐴😅
 
Jo det är jag med på helt, min tanke var mer varför man vill träffa en upptagen man? Jag tycker det är lite oattraktivt i sig
Helt uppenbart så har vi olika uppfattning om det spelar nån roll när det gäller just attraktion för sex/närhet men inget förhållande. Att nån har ett annat förhållande har ingen bäring på det alls, det oattraktiva är i så fall lögnen inför en partner. Det finns män som inte är upptagna också som duger till ändamålet.

Ett skäl till att träffa en upptagen är just att risken är mindre att den vill ha ett förhållande, vilket kan vara väldigt praktiskt.
 
Är det bara jag som verkligen inte Har bilder på mig själv sådär till vardags, särskilt inte i helkropp? Nu blev jag ju fotad i höstas, men utöver det finns det inga bilder. Verkligen Inga.
Att ställa sig och plåta sig själv framför spegeln inför en dejtingapp känns ju också sisådär, det skulle jag aldrig göra. 😅
Nej, jag har nästan inga bilder på mig själv. Någon enstaka taget av mitt barn, det blir sällan smickrande och brukar raderas omgående 😂 de jag umgås med är inte heller så mycket för att ta bilder på andra.
 
Är det bara jag som verkligen inte Har bilder på mig själv sådär till vardags, särskilt inte i helkropp? Nu blev jag ju fotad i höstas, men utöver det finns det inga bilder. Verkligen Inga.
Att ställa sig och plåta sig själv framför spegeln inför en dejtingapp känns ju också sisådär, det skulle jag aldrig göra. 😅
Har du inte sett det där amerikanska programmet där de hottar till folks kassa dejtingprofiler, ger dem en make over och styr upp deras dating liv. Där tar de med dessa människor ut på stan i olika outfits för att ta bilder och ärligt talat blir det ju sååå bra efteråt. Det blir lite style:at kanske, men väldigt bra.
 
Har du inte sett det där amerikanska programmet där de hottar till folks kassa dejtingprofiler, ger dem en make over och styr upp deras dating liv. Där tar de med dessa människor ut på stan i olika outfits för att ta bilder och ärligt talat blir det ju sååå bra efteråt. Det blir lite style:at kanske, men väldigt bra.
Nej, och jag tycker att det låter som en fruktansvärd upplevelse! :nailbiting: :D
Sedan tycker jag man kan fråga sig om man ska ta extravaganta och extroverta, flotta bilder om det inte är sådan man är? Det ger ju en nästan lika felaktig bild som om jag skulle använda en bild som är fem år gammal.

Jag skulle inte använda någon av bilderna fotografen tagit heller, det är ju inte så jag egentligen ser ut. :)

Edit: men om det är resultat på swipeandet man är ute efter ger det säkert resultat!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 505
Svar
841
· Visningar
45 131
Senast: Wille
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har jobbat i thaikök, sportbutiker, cykelaffärer – och som hästskötare. Nu gör Leon Hallén, 33, ny karriär. För Expressen berättar...
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp