Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
z4gX3VZ.jpg


Jag har ju gett upp men det kanske är dumt ändå? 🤷🏻‍♀️😂
 
Jag fick en notis på Tinder att jag fått en superlike, men kan inte se den någonstans. Konstigt. Borde den inte synas?
 
Planen är att träffa dejten imorgon. Varit sjuk i covid så inte kunnat träffas på 1,5 vecka men imorgon är det som dags dags och han ska tydligen laga mat. Han är fortsatt så olik allt jag är van vid, nog för att exet var snäll och omtänksam, men det är en helt annan nivå på denna killen, han känns rakt igenom genuin i allt han gör. Så det ska bli spännande att se hur saker fortsätter utveckla sig. Har inga problem att spendera timmar med denna kille i alla fall och vi chattar dagarna igenom. Senast blev det en del fysisk, det var inte obekvämt men ska erkännas att det kändes lite ovant (men kanske inte är så konstigt efter 10 år med en och samma människa? senast jag var fysisk med en ny människa var jag tonåring och har generellt en ganska hög tröskel för när jag känner mig "bekväm" i fysisk beröring)

Dock ska inget i livet vara enkelt.. för exet verkar ångra sig allt mer, vilket såklart känns lite jobbigt känslomässigt då jag tycker om honom och har mycket historia ihop.
 
Ibland, när jag inte träffat Honom på några dagar, börjar jag undra om jag bara inbillar mig hur bra det känns. Om jag bara är förblindad av vår mysiga kommunikation och de fina saker han skriver. Men idag har vi umgåtts hela dagen och jag inser att det är verkligen såhär bra :love: det enda negativa är att jag saknar honom sekunden vi skiljs åt.
Herregud, jag som var så jäkla nöjd med att vara singel 😂
 
Nja, bara för att man ses så betyder det ju inte att man har ett förhållande. En relation till varandra, visst, men relationer har man med alla människor man träffar typ.
Tänkte mest eftersom tråden ju heter dejting så såg jag framför mig någon som fortfarande är på den nivån av en relation oavsett hur den sedan utvecklas. Ber om ursäkt om min fråga var okänslig det var inte alls meningen! Jag har inte följt tråden alls så har ingen koll på vem som dejtar vem osv
 
Jag fick en notis på Tinder att jag fått en superlike, men kan inte se den någonstans. Konstigt. Borde den inte synas?
Har du inte betalverisonen så ser du det inte direkt. Men fortsätter du swipea så brukar superlikaren synas på ett särskilt sett bland de du får upp :) Och är de är någon du likeat innan hen swipeade på dig så syns det i matchningen om du fick en superlike.
 
Blev sjuk igår kväll. Idag skulle jag ha åkt iväg på dejt och imorgon skulle jag ha träffat mitt ”Wow”. Snacka om att snubbla på målsnöret.

Igår kväll deppade jag typ ihop och raderade Tinder. Jag har en man som jag matchade med i våras och som jag skulle ha gått på dejt med. Ganska precis före vår dejt började jag få sjuka sms om nätterna som delvis kändes hotfulla. Jag slutade då svara på alla kontaktförsök och efter en lång period av dessa sms slutade det. Nu i höst drog det igång igen. Han skrev till mig men jag mindes inte vem det var, så jag svarade. Han var jättetrevlig och vi planerade in en ny dejt. Då startar skiten igen och jag insåg vem det var och försöker att ignorera för att han ska tröttna.

Till sist blev jag desperat och i ett svagt ögonblick svarade jag att hans sms är obehagliga, att jag inte vill ses och att vi inte har något mer att säga varandra. Resultat? Han skriver ännu mer.

Det är en salig variation av innehåll i sms:en. Allt från smicker till kränkningar och det läskigaste - innehåll som kan tolkas som hot.

Jag vågar ärligt talat inte blocka, ifall han letar fram andra kontaktvägar utan har tänkt att det minst dåliga alternativet är att han trakasserar mig på sms. Jag är oerhört lättgooglad bara man vet mitt förnamn och bostadsort. Dessutom fick han ju lite mer info om mig när vi planerade vår första dejt i våras så … 😟

Vad hade ni gjort? Igår blev jag så ledsen och kände att jag inte orkar mer. Jag är hyfsat övertygad om att det bara är prat, men det är ändå jobbigt. Borde jag chansa på ett byte av telefonnummer?
 
Blev sjuk igår kväll. Idag skulle jag ha åkt iväg på dejt och imorgon skulle jag ha träffat mitt ”Wow”. Snacka om att snubbla på målsnöret.

Igår kväll deppade jag typ ihop och raderade Tinder. Jag har en man som jag matchade med i våras och som jag skulle ha gått på dejt med. Ganska precis före vår dejt började jag få sjuka sms om nätterna som delvis kändes hotfulla. Jag slutade då svara på alla kontaktförsök och efter en lång period av dessa sms slutade det. Nu i höst drog det igång igen. Han skrev till mig men jag mindes inte vem det var, så jag svarade. Han var jättetrevlig och vi planerade in en ny dejt. Då startar skiten igen och jag insåg vem det var och försöker att ignorera för att han ska tröttna.

Till sist blev jag desperat och i ett svagt ögonblick svarade jag att hans sms är obehagliga, att jag inte vill ses och att vi inte har något mer att säga varandra. Resultat? Han skriver ännu mer.

Det är en salig variation av innehåll i sms:en. Allt från smicker till kränkningar och det läskigaste - innehåll som kan tolkas som hot.

Jag vågar ärligt talat inte blocka, ifall han letar fram andra kontaktvägar utan har tänkt att det minst dåliga alternativet är att han trakasserar mig på sms. Jag är oerhört lättgooglad bara man vet mitt förnamn och bostadsort. Dessutom fick han ju lite mer info om mig när vi planerade vår första dejt i våras så … 😟

Vad hade ni gjort? Igår blev jag så ledsen och kände att jag inte orkar mer. Jag är hyfsat övertygad om att det bara är prat, men det är ändå jobbigt. Borde jag chansa på ett byte av telefonnummer?
Jag skulle polisanmält. Det låter definitivt som ofredande men kanske också olaga hot. Och det var bra att du svarade och sa att han ska sluta, det är till din fördel om du anmäler tror jag. Har du sparat sånt han har skickat?
 
Blev sjuk igår kväll. Idag skulle jag ha åkt iväg på dejt och imorgon skulle jag ha träffat mitt ”Wow”. Snacka om att snubbla på målsnöret.

Igår kväll deppade jag typ ihop och raderade Tinder. Jag har en man som jag matchade med i våras och som jag skulle ha gått på dejt med. Ganska precis före vår dejt började jag få sjuka sms om nätterna som delvis kändes hotfulla. Jag slutade då svara på alla kontaktförsök och efter en lång period av dessa sms slutade det. Nu i höst drog det igång igen. Han skrev till mig men jag mindes inte vem det var, så jag svarade. Han var jättetrevlig och vi planerade in en ny dejt. Då startar skiten igen och jag insåg vem det var och försöker att ignorera för att han ska tröttna.

Till sist blev jag desperat och i ett svagt ögonblick svarade jag att hans sms är obehagliga, att jag inte vill ses och att vi inte har något mer att säga varandra. Resultat? Han skriver ännu mer.

Det är en salig variation av innehåll i sms:en. Allt från smicker till kränkningar och det läskigaste - innehåll som kan tolkas som hot.

Jag vågar ärligt talat inte blocka, ifall han letar fram andra kontaktvägar utan har tänkt att det minst dåliga alternativet är att han trakasserar mig på sms. Jag är oerhört lättgooglad bara man vet mitt förnamn och bostadsort. Dessutom fick han ju lite mer info om mig när vi planerade vår första dejt i våras så … 😟

Vad hade ni gjort? Igår blev jag så ledsen och kände att jag inte orkar mer. Jag är hyfsat övertygad om att det bara är prat, men det är ändå jobbigt. Borde jag chansa på ett byte av telefonnummer?

Anmäl.
 
Jag skulle polisanmält. Det låter definitivt som ofredande men kanske också olaga hot. Och det var bra att du svarade och sa att han ska sluta, det är till din fördel om du anmäler tror jag. Har du sparat sånt han har skickat?
Jag har kvar konversationen.

Det jobbiga med en eventuell anmälan är en viss del av innehållen i sms:en som gör att jag drar mig för det så länge som möjligt. 😟 (Inget som har med mig att göra dock, utan med honom)

Klurar på om jag svara en sista gång med ett klart och tydligt ”Jag vill inte att du kontaktar mig något mer” eller om jag bara ska tiga och hoppas på att han tröttnar.
 
Jag har kvar konversationen.

Det jobbiga med en eventuell anmälan är en viss del av innehållen i sms:en som gör att jag drar mig för det så länge som möjligt. 😟 (Inget som har med mig att göra dock, utan med honom)

Klurar på om jag svara en sista gång med ett klart och tydligt ”Jag vill inte att du kontaktar mig något mer” eller om jag bara ska tiga och hoppas på att han tröttnar.
Menar du att det är saker som du inte vill lämna ut om honom i smsen? Jag tycker det där låter väldigt allvarligt och jag fattar att det kan vara läskigt att anmäla men överväg det iaf!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Fick mail igår: Vi vill bara informera att vi uppdaterat leveranstiden till kl 17.15, fr.o.m. nästkommande leverans. Så de kommer...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Viva
·
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 386
Svar
1 812
· Visningar
96 659
  • Artikel
Hästnyheter Han har jobbat i thaikök, sportbutiker, cykelaffärer – och som hästskötare. Nu gör Leon Hallén, 33, ny karriär. För Expressen berättar...
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp