Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hahah.
Screenshot_20220416-191700_Instagram.jpg
 
Är ingen bra på att ta komplimanger. Vad svarar man någon som skriver att den aldrig mött någon med så vackra ögon innan och bara öser på med komplimanger. Jag blir så generad 🙈
 
Åh nu skrev jag nyss till en ny matchning. Ser väldigt bra ut. Intressant info. Bra jobb och bor hyfsat nära. Skrev några rader och hoppas han svarar :nailbiting:

Edit: lite misstänkt att han är singel faktiskt :cautious:

Edit igen: å andra sidan finns det ju vettiga personer som inte har någon av olika anledningar såklart men ändå.

Inget svar än….
 
Vet inte om det är våren eller vad.. killar ploppar upp här och där 😅

Gamla "kollegan" jag skrev om igår.
En annan kille som jag träffat då och då förut.
En kille jag enbart skrivit med till och från i flera år.
Segelbåtskillen.
Sen har vi ju min kollegas kompis som jag badar med regelbundet.

Kul att dom inte glömt mig, eller nåt :D
 
Fan också. Jag ställde till sist en rak fråga och fick svar efter att jag gått runt och känt mig spyfärdig några timmar. Han tycker väldigt mycket om att umgås med mig, men vill inte ha nån relation just nu utan vill vara vänner. Och han hoppas att jag inte känner mig lurad.

Lurad vet jag inte, men jag är väldigt ledsen och besviken. Vi har haft väldigt, väldigt intensiv kontakt och vid det här laget har jag hunnit kära ner mig i honom en hel del. Jag vet inte heller riktigt vad jag ska svara honom. Ryggmärgsreflexen var att säga "NEJDÅ, klart jag inte känner mig lurad, visst ska vi vara vänner, inga problem!" Inte vara till besvär eller vara jobbig, medan jag i själva verket gråter under en filt. Vill inte vara besvärlig osv. Och så var jag fullt upptagen med att slå mig själv i skallen, mentalt alltså, över att jag haft förhoppningar.

Iallafall tänker jag klappa mig själv på axeln över att jag vågade peka på elefanten i rummet. Plus att jag har vågat säga hur jag kände. Sen fick det inte det utfall jag hoppats på, menmen.
 
Och dessutom är jag glad att jag vågade lita på min magkänsla. Det var bara mycket kort ett replikskifte vi hade sist vi sågs som fick mig att känna att "whoa, vad vi än hade kommer det inte att bli mer än såhär". Sen märkte jag att jag försökte tycka att jag inbillat mig, att jag övertänkte, och försökte trycka bort det. Men det stämde uppenbarligen.
 
Är ingen bra på att ta komplimanger. Vad svarar man någon som skriver att den aldrig mött någon med så vackra ögon innan och bara öser på med komplimanger. Jag blir så generad 🙈

Jag svarar ingenting på sådant. Avskyr utseendemässiga komplimanger i den kalibern av nån jag inte har desto mer kontakt med. Jag vet inte om jag skulle säga att jag blir generad, mer att jag skäms å deras vägnar för det är så platt sak att säga :o
 
Jag svarar ingenting på sådant. Avskyr utseendemässiga komplimanger i den kalibern av nån jag inte har desto mer kontakt med. Jag vet inte om jag skulle säga att jag blir generad, mer att jag skäms å deras vägnar för det är så platt sak att säga :o
Fast vi har ju setts lite. Känns som att han faktiskt menar det och inte bara försöker plocka poäng. Jag vet inte
 
Fan också. Jag ställde till sist en rak fråga och fick svar efter att jag gått runt och känt mig spyfärdig några timmar. Han tycker väldigt mycket om att umgås med mig, men vill inte ha nån relation just nu utan vill vara vänner. Och han hoppas att jag inte känner mig lurad.

Lurad vet jag inte, men jag är väldigt ledsen och besviken. Vi har haft väldigt, väldigt intensiv kontakt och vid det här laget har jag hunnit kära ner mig i honom en hel del. Jag vet inte heller riktigt vad jag ska svara honom. Ryggmärgsreflexen var att säga "NEJDÅ, klart jag inte känner mig lurad, visst ska vi vara vänner, inga problem!" Inte vara till besvär eller vara jobbig, medan jag i själva verket gråter under en filt. Vill inte vara besvärlig osv. Och så var jag fullt upptagen med att slå mig själv i skallen, mentalt alltså, över att jag haft förhoppningar.

Iallafall tänker jag klappa mig själv på axeln över att jag vågade peka på elefanten i rummet. Plus att jag har vågat säga hur jag kände. Sen fick det inte det utfall jag hoppats på, menmen.

Du ska verkligen klappa dig själv på axeln!! Och även om det känns hemskt nu så är det iaf positivt att du inte ger mer tid/energi till någon som inte har samma intentioner som du.

Om du vill vara vänner är såklart helt upp till dig, ge dig själv den rätten! Jag har känt som du beskriver och nekade till fortsatt kontakt, jag tror i efterhand att det var rätt beslut för att så fort som möjligt komma över personen.
 
Du ska verkligen klappa dig själv på axeln!! Och även om det känns hemskt nu så är det iaf positivt att du inte ger mer tid/energi till någon som inte har samma intentioner som du.

Om du vill vara vänner är såklart helt upp till dig, ge dig själv den rätten! Jag har känt som du beskriver och nekade till fortsatt kontakt, jag tror i efterhand att det var rätt beslut för att så fort som möjligt komma över personen.

Och PS @lingonben det är VERKLIGEN värdefullt att ha en bra magkänsla, vad fint att du fick se att du kan lita på dig själv. :heart
 
Du ska verkligen klappa dig själv på axeln!! Och även om det känns hemskt nu så är det iaf positivt att du inte ger mer tid/energi till någon som inte har samma intentioner som du.

Om du vill vara vänner är såklart helt upp till dig, ge dig själv den rätten! Jag har känt som du beskriver och nekade till fortsatt kontakt, jag tror i efterhand att det var rätt beslut för att så fort som möjligt komma över personen.
Ja, det känns faktiskt väldigt bra att ha pekat på elefanten i rummet och fått bekräftat att den finns där. Jag håller på och funderar på vad jag verkligen vill och vad som jag mår bäst av. Ska träffa kompisar vid lunch och få en kram och ventilera.

En bra sak jag tar med mig är att jag faktiskt kan bli attraherad av folk igen. Jag har liksom gått i flera år och tyckt att det inte finns nån som är intressant alls. Men det fanns det ju. Fan också att han inte är det tillbaka
 
Tack! I mitt förra förhållande körde jag nämligen över stackars magkänslan. Jag litade på vad den mannen sa och ignorerade att magkänslan vrålade åt mig att hans beteende visade något annat.
Magkänslan är superviktig. Det är som hjärnan och känslan i ett. Det man inte riktigt kan förklara eller ens förstå alla gånger men som ändå finns där och talar om något.
 
Ja, det känns faktiskt väldigt bra att ha pekat på elefanten i rummet och fått bekräftat att den finns där. Jag håller på och funderar på vad jag verkligen vill och vad som jag mår bäst av. Ska träffa kompisar vid lunch och få en kram och ventilera.

En bra sak jag tar med mig är att jag faktiskt kan bli attraherad av folk igen. Jag har liksom gått i flera år och tyckt att det inte finns nån som är intressant alls. Men det fanns det ju. Fan också att han inte är det tillbaka

Detta dök upp i mitt flöde idag, delar eftersom det är på samma tema:
https://www.instagram.com/p/CSqbtBwLyJ0/

Bra med lunch och kram, vänner är bäst!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
3 355
Senast: pepp
·
Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
347
Senast: sthu
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
688
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
625
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp med fundering
  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Hästtransport - Golv

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp