Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens dejt skulle ju vara fika på ett kafé tänkte jag men det var mer av ett uteställe (har verkligen ingen som helst koll uppenbarligen) 🙈
Först kom jag sent, inte mycket men ändå störigt. Sen höll jag på att gå till fel person då jag tyckte han såg ut så som på bilden. Nej det var inte han :o
Sen iaf tog vi varsin drink. Fick något mentalt lockdown så kom inte ihåg koden till kortet och efter tredje gången utan att lyckas fick jag panik och tog företagskortet. Hur nu jag ska redovisa det vete 17…
Sen snicksnackade vi om ditten och datten i solen. Det var trevligt men är tveksam att det blir något mer än så. Känns som det är väldigt mycket upp till mig. Huva.
Han kändes trevlig och ja TREVLIG som sagt men jag vet inte om det är vad jag söker.
 
Ja, men det känns himla härligt!
En otrolig kontrast till min förra relation, även om jag ibland fortfarande får lite stresspåslag och ångest av ”gammal vana”. Det är lika skönt varje gång, när jag inser att det inte kommer bli dålig stämning och total tystnad i ett dygn bara för att jag är försenad liksom.
Du behöver verkligen inte svara. Men din förra relation verkade ju bra i början? Kom de dåliga grejerna successivt?
Så skönt att du tog dig ur den relationen relativt snabbt iaf! Det låter inte alls roligt :(
 
Du behöver verkligen inte svara. Men din förra relation verkade ju bra i början? Kom de dåliga grejerna successivt?
Så skönt att du tog dig ur den relationen relativt snabbt iaf! Det låter inte alls roligt :(

Jag tror att det var en kombination av att den dels var bra i början, och att jag dels var lite blind. Så här i efterhand så kan jag ju se att tecknen fanns där från start, men jag uppmärksammade inte det då. Vissa grejer funkade bra hela tiden, men de dåliga sidorna blev en allt större del allteftersom relationen pågick. Till slut var det typ bara det dåliga kvar. Ibland har jag svårt att släppa saker - jag vill liksom fullfölja och är nog lite dålig på att känna in vad jag faktiskt vill själv.
Det som klickade i början - samma snabba humor och samma intressen, försvann successivt på grund av att han kände sig lite underlägsen mig och sedan gick in i någon form av depression som gick ut över mig.

Jag tror det är många här som känner igen det - en kille som vill ha en självständig tjej, men som upptäckte att det var ganska jobbigt att inte själv stå i centrum eller att vara prioritet ett hela tiden 🙃

Det hade nog kunnat bli en ganska trist utgång av allt om det hade fortgått. Trots att vi inte ens träffades ett år så märker jag ju ändå att jag har men av det hela.

Jag och D har pratat mycket om det, och han förstår varför jag reagerar som jag gör ibland. På ett sätt var det väl kanske en bra erfarenhet - jag är betydligt mer på min vakt mot saker som inte känns bra i magen, och betydligt mer mån om att faktiskt lyssna på mig själv nu.
 
Ja, men det känns himla härligt!
En otrolig kontrast till min förra relation, även om jag ibland fortfarande får lite stresspåslag och ångest av ”gammal vana”. Det är lika skönt varje gång, när jag inser att det inte kommer bli dålig stämning och total tystnad i ett dygn bara för att jag är försenad liksom.
Är så fruktansvärt lätt att man blir blind för sådant och förklarar bort det för sig själv.
 
På tal om detta med att någon söker en självständig partner. Jag har varit med om just detta att det har skavt hos den andre när jag velat utvecklas och ja inte binda upp mig ekonomiskt med någon annan. Tänker att man kan ju leva ihop hur bra som helst men nej det gick visst inte. Han trodde att jag skulle ändra mig men det är en grej jag aldrig kommer att backa på.
Självklart får man anpassa sig till varandra till viss del absolut det är ju två personer liksom som ska komma till tals. Grejen är om det hade varit tvärtom hade det ju inte varit några konstigheter öht. Men mina intressen och jobba tar tid och engagemang och inget jag kan slopa bara för att det inte passar den andra.
 
Gick precis igenom flödet, historiken på facebook om den där som jag velar hela tiden och gillar mycket. Jäklar vilken snygg tjej han hade innan :o blev faktiskt lite chockad 😅
 
Jag tror det är många här som känner igen det - en kille som vill ha en självständig tjej, men som upptäckte att det var ganska jobbigt att inte själv stå i centrum eller att vara prioritet ett hela tiden 🙃

Det hade nog kunnat bli en ganska trist utgång av allt om det hade fortgått. Trots att vi inte ens träffades ett år så märker jag ju ändå att jag har men av det hela.
så himla bra att du tog dig ur det så snabbt!
❤️
 
Jag tror det är många här som känner igen det - en kille som vill ha en självständig tjej, men som upptäckte att det var ganska jobbigt att inte själv stå i centrum eller att vara prioritet ett hela tiden 🙃

En kompis kallar det "Tarzans kvinna viker sig för ingen utom honom"-syndromet. Dvs att en del tycker det är ascoolt med en självständig kvinna till en början. Men när man visar sig hålla uppe självständigheten så kan reaktionen bli "men just MIG kan du väl vara beroende av åtminstone?!" Jag har ett ex som visade sig vara sån, när det tog slut ville han ha en flickvän som var "mer imponerad över att han var civilingenjör". Han och jag hade gått precis samma civilingenjörsutbildning och jag respekterade honom som en duktig yrkesperson. Men gå runt och vara imponerad, njae.
 
En kompis kallar det "Tarzans kvinna viker sig för ingen utom honom"-syndromet. Dvs att en del tycker det är ascoolt med en självständig kvinna till en början. Men när man visar sig hålla uppe självständigheten så kan reaktionen bli "men just MIG kan du väl vara beroende av åtminstone?!" Jag har ett ex som visade sig vara sån, när det tog slut ville han ha en flickvän som var "mer imponerad över att han var civilingenjör". Han och jag hade gått precis samma civilingenjörsutbildning och jag respekterade honom som en duktig yrkesperson. Men gå runt och vara imponerad, njae.

Hahahaha!
Så löjligt 😅
Imponerad över att vara civilingenjör 😂
Förstår varför han är ett ex 😅
 
Hahahaha!
Så löjligt 😅
Imponerad över att vara civilingenjör 😂
Förstår varför han är ett ex 😅
Ja, jag visste faktiskt öht inte vad jag skulle säga när han kom med det där imponerad-snacket 😅

Liksom, låt mig hämta mina pompombollar och cheerleadingdress så ska jag se JÄTTEimponerad ut! 😂 Bry dig inte om civilingenjörsringen som jag har på handen om det får dig att känna dig hotad eller nåt...
 
Ja, jag visste faktiskt öht inte vad jag skulle säga när han kom med det där imponerad-snacket 😅

Liksom, låt mig hämta mina pompombollar och cheerleadingdress så ska jag se JÄTTEimponerad ut! 😂 Bry dig inte om civilingenjörsringen som jag har på handen om det får dig att känna dig hotad eller nåt...
Haha tänkt dig om du skulle ha fått samma behandling tillbaka. Han med pompoms å chearleadinoutfit.
 
Jag har ett ex som visade sig vara sån, när det tog slut ville han ha en flickvän som var "mer imponerad över att han var civilingenjör".
Men liksom, kom han från en socioekonomisk svag grupp? Om ingen i hans omgivning ens har gymnasiebetyg så är det ju stort att plugga och bli civilingenjör.
 
Men liksom, kom han från en socioekonomisk svag grupp? Om ingen i hans omgivning ens har gymnasiebetyg så är det ju stort att plugga och bli civilingenjör.
Häh socioekonomisk svag grupp :confused:
Oavsett kanske man inte ska tappa verkligheten :idea:

Alltså oavsett om man träffar någon rymdforskare eller nån som steker hamburgare liksom ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
332
Senast: sthu
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
558
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
611
Senast: Kristall10
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
433
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp