Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni hade väl setts ett par gånger än bara, men fortsätter ni träffas kan det vara bra för honom att veta, ifall du har ett "irrationellt beteende", då kan han sitta lugnt kvar i båten utan att tro att du dumpar honom varje gång du börjar tvivla (lite förenklat och i grova drag, men hoppas du fattar vad jag menar 🙂)

Vi har träffats flertalet gånger under drygt 2 år, det är liksom som att vi känner varandra sen innan. Men fick tips om att inte tänka så, utan som att det är nytt i och med att jag är nykter nu.

Fattar helt, och det där borde jag absolut kunna ta upp redan nu :)
 
Sover så himla dåligt med sällskap men ändå säger smartklockan att jag har mer batteri i kroppen nu än någon annan morgon 🤷‍♀️ Så det lilla jag sover kanske är av högre kvalitet.

Nu är det en vecka kvar till barnfritt igen plus att jag kommer behöva flytta den helgen. Men kanske kan fråga snällt om lite bärhjälp 😎
 
Jag har plötsligt en dejt med en supersnygg kille ikväll! Precis en sådan jag hade trånat efter på Helgon-tiden. :D Han tycker att jag är jättesnygg också, så det är perfekt upplägg för dubbel besvikelse. (Fortfarande inte skaffat Tinder men plötsligt blev det lite fart på HP.)
Det var trevligt! Mycket mer lättkonverserat än min första katastrofdejt där jag fick styra samtalet hela tiden. Testade även att minihångla lite på slutet, vilket var superläskigt för att det var flera år sedan sist och ännu fler år sedan jag gjorde det med en ny person, men framförallt kul.

Meeen... han fick mitt telefonnummer efteråt och nu är han JÄTTEpå. Jag varnade för att det brukar ta tid för mig att veta hur intresserad jag är och har sagt att jag behöver träffa flera personer för att hinna känna efter. Så jag är bekväm med gränserna jag har dragit och om det inte fungerar för honom så kan han naturligtvis dra sig undan. Lite ledsamt bara att det redan har spårat ur lite?
 
Jag avskyr det där stadiet innan man är exklusiva, när man är osäkra på varann och innan man känner den andre.
Jag har träffat en väldigt trevlig kille och andra gången vi ska träffas så bjuder han hem mej, får träffa 2 av barnen. Gång nr 3 så träffas vi hemma hos honom igen och träffar då bara den ena sonen. De har köpt en pumpa till mej också så vi gör lyktor av dom och allt är bara supermysigt och enkelt. Sonen och jag kommer väldigt bra överens.
Imorgon är jag hembjuden och då kommer jag träffa dottern. Det blir pizza. Sonen tyckte jag kunde sova över 😂

Men alltså, jag kommer rakt in i hans vardagsliv och familj. Jag som varit ensam hur länge som helst. Jag har aldrig varit tillsammans med någon som har haft barn. Men jag gillar killen och vill se vart det leder ☺️
 
Jag avskyr det där stadiet innan man är exklusiva, när man är osäkra på varann och innan man känner den andre.
Jag har träffat en väldigt trevlig kille och andra gången vi ska träffas så bjuder han hem mej, får träffa 2 av barnen. Gång nr 3 så träffas vi hemma hos honom igen och träffar då bara den ena sonen. De har köpt en pumpa till mej också så vi gör lyktor av dom och allt är bara supermysigt och enkelt. Sonen och jag kommer väldigt bra överens.
Imorgon är jag hembjuden och då kommer jag träffa dottern. Det blir pizza. Sonen tyckte jag kunde sova över 😂

Men alltså, jag kommer rakt in i hans vardagsliv och familj. Jag som varit ensam hur länge som helst. Jag har aldrig varit tillsammans med någon som har haft barn. Men jag gillar killen och vill se vart det leder ☺️

Snabba puckar med barnen. Har märkt att det är väldigt olika. Min unge har träffat pappans alla. Ingen av de jag hängt med (inte ens E när vi bytt till vänner men det är barnets val). Nya har vuxna barn (en hemma) men jag tänker att det kommer vara på barnfria veckor hos mig ganska länge.
 
Snabba puckar med barnen. Har märkt att det är väldigt olika. Min unge har träffat pappans alla. Ingen av de jag hängt med (inte ens E när vi bytt till vänner men det är barnets val). Nya har vuxna barn (en hemma) men jag tänker att det kommer vara på barnfria veckor hos mig ganska länge.
Ja, det verkar vara det. Det är svårt att veta vilken nivå man ska lägga det på 😅

Det blir kanske lite annorlunda eftersom 2 av barnen bor där på heltid. Så just nu umgås vi som vänner hemma, lite stulna blickar och beröring. Sen brukar han inte bjuda hem någon eller ens dejta.
 
Ja, det verkar vara det. Det är svårt att veta vilken nivå man ska lägga det på 😅

Det blir kanske lite annorlunda eftersom 2 av barnen bor där på heltid. Så just nu umgås vi som vänner hemma, lite stulna blickar och beröring. Sen brukar han inte bjuda hem någon eller ens dejta.

Ja har man barnen på heltid är det ju svårare att få till det.
 
För en månad sedan när jag precis hade skaffat HP gjorde jag en sökning. En kille jag hittade hade skrivit ut att han bodde i min förort. Dessutom snusade han, som jag, och var lite snygg på bilderna. "Good enough". :D

Skrev till honom och vi chattade ganska mycket i några dagar men sen rann det ut i sanden p.g.a. att båda jobbade en massa. Han fortsatte vara upptagen när det lättade för mig, och blev dessutom rätt trist och verkade oengagerad. Synd med en nästan-granne tänkte jag, men släppte det.

Sen, när jag var lite nere över supersöta killen jag råkade chatta alldeles för mycket/länge med innan det rann ut i sanden, så tänkte jag att jag i alla fall kunde barmhärtighetsuppfostra nästan-grannen lite och berätta varför jag hade tappat intresset. (T.ex. "Om jag frågar ifall vi ska ses en viss dag och du inte kan så blir det roligare att ta ett nej som inte bara inkluderar varför det inte går utan också 'Det hade varit kul' och/eller 'Här är en tid som hade kunnat fungera'." :meh:) Det uppskattade han faktiskt.

Igår eftermiddag hörde han plötsligt av sig och undrade om jag var ledig på kvällen. Det var jag, så vi träffades på vad som nu är min lokala favoritlokal för dejter. Det var SÅ trevligt. Han var snyggare än på sina bilder och mycket trevligare än i skrift.

Sen började han hålla mig i handen och massera mina underarmar, vilket fick mig att nästan börja gråta för att jag insåg hur svältfödd jag har varit på fysisk kontakt. :cry: Dels som singel men också under den sista tiden i mitt förra förhållande. Superhånglade i slutet av kvällen och var överens om att vi glatt hade kunnat göra mer men vill ta det lugnt.

Nu har jag också varit extremt tydlig med att jag inte vill bli exklusiv eller nödvändigtvis ens träffas särskilt ofta i starten, så får jag se om det fastnar bättre än det har gjort med de två tidigare dejterna. :bag:
 
Promenaden igår var jättelyckad med Tomten 🙂 vi gick en ny väg för båda i ett motionscentrum. Gick fel 2 gånger tills vi hitta vägen 😅 men ja kände mig hela tiden väldigt trygg o bekväm med honom vilket jag inte brukar göra 🙈
Skrattade mycket och det tog aldrig slut på samtalsämnen. Tvärtom kände jag att jag knappt hann prata om allt jag ville fråga.
2,5 timma promenad och sen fikade vi.
Han hade köpt hundgodis till Knut o Gry med 😉
 
Eller så kanske vi träffas två kvällar i rad för att jag har tråkigt, är totalt inkonsekvent och saknar självdisciplin? :bag: Måste duscha och sminka mig.
Repeat-dejten med nästan-grannen var också bra. Kortare för att båda jobbar idag.

Jag skämtade mest om självdisciplin igår men det kan bli en utmaning på riktigt, för jag är väldigt påverkad av geografisk närhet och enkelhet. Han bor jättenära. Och han är intresserad. Det vore superlätt att snabbt låta det här eskalera till ett förhållande, eller i alla fall börja blanda in sex, men det vore inte rättvist mot varken honom eller mig.

Han är trevlig och ser bra ut men det finns det också andra som är/gör. Jag borde utsätta mig för lite fler sådana. Också.
 
Var och träffade Tinderdejten i lördags. Föreslog middag inne i stan, blev en Fika i Farsta. Försökte verkligen hitta känslan jag hade från i början, pussade både när han kom och när jag åkte. Men kände i bilen bara nej nej nej. Speciellt som han stod och knådade min rygg på ett väldigt avtändade sätt.
Så det är avslutat helt nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Unafraid
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 156
Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
799
Senast: Bison
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
9 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp