Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var på väg att svara men blev avbruten och under tiden satte du mycket bättre ord på det. :up: Jag vill lära känna en persons tankar, värderingar, drömmar och farhågor, drivkrafter etc för att bli intresserad. Skulle aldrig kunna uppstå några känslor av att chatta om väder, "vad gör du/hur är det" och "vad händer i helgen?"
Okej, jag får inte känslor för någon jag inte träffat oavsett vad vi skriver om. Känner att dessa ämnen är något jag helst pratar om IRL, men alla är olika :)
 
Jag tror aldrig jag ens haft ett förhållande där vi deklarerat att vi har ett förhållande med varandra. Utåt sett så har jag refererat till min sambo, den jag träffar osv men aldrig med den jag är tillsammans med att vi sagt till varandra att vi har ett förhållande.

Om man bor ihop är det en annan sak, det är inte aktuellt i vårt fall pga våra respektive barns skolgång osv. :) Har ni heller inte diskuterat hur ni känner för varandra mer än att "tycka om" osv?
 
Om man bor ihop är det en annan sak, det är inte aktuellt i vårt fall pga våra respektive barns skolgång osv. :) Har ni heller inte diskuterat hur ni känner för varandra mer än att "tycka om" osv?
Nej, jag har haft flera förhållanden och bara en sambo och förutom när jag var i 20-årsåldern har jag inte sagt att jag är kär utan vi har nöjt oss med att vi tycker om varandra och när det inte räckt längre har vi brutit. Min fd sambo och jag sa aldrig att vi var kära även om han grät när jag flyttade efter en massa bråk, då hade jag ändå redan sagt att jag skulle flytta även om han inte trodde mig.
 
Nej, jag har haft flera förhållanden och bara en sambo och förutom när jag var i 20-årsåldern har jag inte sagt att jag är kär utan vi har nöjt oss med att vi tycker om varandra och när det inte räckt längre har vi brutit.
Jag förstår. Här är vi ju olika, för mig är "formulerad kärlek" väldigt viktig, både att få uttrycka vad jag känner i ord och att få det tillbaka. Så jag förstår att det här kanske inte är en issue för alla, men för mig är det definitivt det.
 
Jag förstår. Här är vi ju olika, för mig är "formulerad kärlek" väldigt viktig, både att få uttrycka vad jag känner i ord och att få det tillbaka. Så jag förstår att det här kanske inte är en issue för alla, men för mig är det definitivt det.
Ord är väldigt viktigt för mig med, därför säger jag aldrig att jag älskar en partner utan att jag tycker om honom. Jag har nog inte älskat någon man på 30 år och skulle inte riktigt gilla att någon jag var tillsammans med strösslade med det ordet.
 
Ord är väldigt viktigt för mig med, därför säger jag aldrig att jag älskar en partner utan att jag tycker om honom. Jag har nog inte älskat någon man på 30 år och skulle inte riktigt gilla att någon jag var tillsammans med strösslade med det ordet.

Oj, jag har definitivt älskat alla seriösa partners jag haft och sagt det till dem också.
 
Jag dejtar på med ingenjören och allt känns otroligt bra och fint, vi har kul ihop och trivs fint tillsammans... men. Jag brottas med nån slags upplevelse av att vår relation liksom står och stampar och att vi inte tydligt rör oss/utvecklas/fördjupar vår relation. Vi har dejtat sen i juni så snart ett halvår, kan av praktiska skäl bara ses ungefär varannan vecka och det kan då vara alltifrån några timmar till flera dagar i rad tillsammans. Vi har enats om att vi är exklusiva dvs varken dejtar andra eller letar andra att dejta. Vi har båda barn sen tidigare vilket såklart gör att saker och ting ska och bör gå långsamt fram, ingen av oss har träffat varandras barn än. När vi ses är det jättefint, kärleksfullt, "förhållandeaktigt", vi går hand i hand på stan, lagar mat ihop, kramas i soffan osv. Men jag känner lite... men nu då?

I tidigare relationer har det varit kärleksförklaringar och prat om framtiden tidigt i relationen. Jag har aldrig gått fram så här långsamt förut, och det är säkert jättebra, men jag saknar kärleksförklaringar eller på nåt sätt något som visar att relationen utvecklas. Är det nån som känner igen de här tankarna och vad gör jag åt saken? I veckan började jag fundera på om jag verkligen kan nöja mig med att ha en sån här relation länge till med nån som inte är uttalat min pojkvän, inte uttalat är kär i mig, och inte uttalat planerar för nån slags fördjupning av relationen annat än att fortsätta på det här sättet för överskådlig tid.
För mig låter det där som det perfekta förhållandet - men jag inser ju också att vi alla är olika och vill olika saker. Vad vill du ska hända, vad är nästa steg för dig? Vad innebär en fördjupning av relationen? Att ni lär känna varandra på ett djupare plan mentalt och känslomässigt, eller "yttre saker" som att träffa varandras barn eller flytta ihop?

Jag separerade från min dotters pappa när dottern var 13, och jag var ganska tidigt på det klara med att så länge hon bor kvar hemma och behöver mig som förälder, så kommer jag inte att flytta ihop med någon. Hon ska inte behöva fösas ihop med någon hon inte har valt och knappt känner, utan ska kunna ha sin mamma "ifred" de veckor hon bor hos mig. Den person jag hade ett förhållande med då var otroligt störd över det och kände sig väldigt åsidosatt, men jag stod på mig. Så ett råd är ju att kolla av med din dejt hur han ser på den saken - det är inte alla som är intresserade av att bilda bonusfamilj!
 
Oj, jag har definitivt älskat alla seriösa partners jag haft och sagt det till dem också.
Vi är alla olika, jag har definitivt varit förälskad många gånger, tyckt om många, kär några gånger men älskat ytterst få, bott tillsammans med en. Jag skulle känna mig tvingad att svara något jag inte varit bekväm med om någon sagt att den älskade mig.
 
För mig låter det där som det perfekta förhållandet - men jag inser ju också att vi alla är olika och vill olika saker. Vad vill du ska hända, vad är nästa steg för dig? Vad innebär en fördjupning av relationen? Att ni lär känna varandra på ett djupare plan mentalt och känslomässigt, eller "yttre saker" som att träffa varandras barn eller flytta ihop?

Jag separerade från min dotters pappa när dottern var 13, och jag var ganska tidigt på det klara med att så länge hon bor kvar hemma och behöver mig som förälder, så kommer jag inte att flytta ihop med någon. Hon ska inte behöva fösas ihop med någon hon inte har valt och knappt känner, utan ska kunna ha sin mamma "ifred" de veckor hon bor hos mig. Den person jag hade ett förhållande med då var otroligt störd över det och kände sig väldigt åsidosatt, men jag stod på mig. Så ett råd är ju att kolla av med din dejt hur han ser på den saken - det är inte alla som är intresserade av att bilda bonusfamilj!
Viktig poäng! Jag har pratat med dejten om det och ingen av oss vill flytta på våra barn, rycka upp dem från skolan osv så de närmsta åren är det ju ett särboförhållande som är möjligt och det är jag helt nöjd med. Mitt barn bor hos mig på heltid så jag kommer nog i förlängningen vilja ha nån situation där jag och en partner kan bo växelvis hos varandra på något sätt och där vi i slutändan känner varandras barn hyfsat väl även om vi inte bor ihop på heltid allesammans.

Jag tror att nästa steg som jag önskar mig handlar dels om att jag vill att vi träffar varandras barn, men också att det nånstans sätts ord på vad som finns mellan oss.
 
Viktig poäng! Jag har pratat med dejten om det och ingen av oss vill flytta på våra barn, rycka upp dem från skolan osv så de närmsta åren är det ju ett särboförhållande som är möjligt och det är jag helt nöjd med. Mitt barn bor hos mig på heltid så jag kommer nog i förlängningen vilja ha nån situation där jag och en partner kan bo växelvis hos varandra på något sätt och där vi i slutändan känner varandras barn hyfsat väl även om vi inte bor ihop på heltid allesammans.

Jag tror att nästa steg som jag önskar mig handlar dels om att jag vill att vi träffar varandras barn, men också att det nånstans sätts ord på vad som finns mellan oss.
Då låter det ju som att kolla hur han känner över att träffa varandras barn är ett steg i rätt riktning för dig, det blir att kännas lite mer "verkligt" om ni tar det steget kanske?
 
Som jag skrev till @kolblakkur
"Det är NÅT som känns off. Men jag kan inte sätta fingret på det övh. Men men. Tiden får utvisa!"

Han är jättefin, snäll, omhändertagande och jag är attraherad av honom, men det är som att min hjärna bara säger nej nej nej.
Har ni pratat om det?

Jag är en sån som du..o hamnat i lag m ngn som är tvärt om. Så hjärnan min får liksom läka o inse fakta. 🙂
 
Har ni pratat om det?

Jag är en sån som du..o hamnat i lag m ngn som är tvärt om. Så hjärnan min får liksom läka o inse fakta. 🙂

Nä, inte det. Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det 😅 han kan ju liksom inte göra nåt åt saken, det är ju hos mig problemet ligger.
 
Nä, inte det. Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det 😅 han kan ju liksom inte göra nåt åt saken, det är ju hos mig problemet ligger.
Ni hade väl setts ett par gånger än bara, men fortsätter ni träffas kan det vara bra för honom att veta, ifall du har ett "irrationellt beteende", då kan han sitta lugnt kvar i båten utan att tro att du dumpar honom varje gång du börjar tvivla (lite förenklat och i grova drag, men hoppas du fattar vad jag menar 🙂)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Unafraid
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 398
Senast: hundtant
·
Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
852
Senast: Bison
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
19 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp