Singoalla
Trådstartare
Jag tycker det här är jätteviktigt, att alla parter får tillfälle och utrymme att säga ifrån och inte förväntas göra någonting bara för det verkar vara okej. Tycker det var himla bra av dig att tydliggöra att du inte förutsatte att ni skulle ha sex, tror det är viktigt att även män känner att de kan säga nej utan att vara konstiga eller tråkiga!
Mer samtycke åt världen!
Håller helt med! Ibland blir jag orolig för att män tror att det förväntas av dom, att dom alltid ska vara kåta och vilja ligga, att det liksom blir svårt för dem att säga nej därför. Om jag då dessutom är påstridig så gör ju inte det saken enklare.
Min KK, som är lite svajig i sin sexdrift, kan ibland skriva saker som att "Kom gärna över men jag känner mig ganska trött ikväll.." eller "Jag är inte riktigt på topp, men om du vill får du komma hit ändå". Jag har sagt till honom flera gånger att vi inte behöver ligga bara för att vi ses, att jag tycker att det är mysigt att bara sova med honom. Nu blir det alltid så att han vill ligga ändå, men det känns som att han ofta vill "gardera sig" lite i förväg, ifall det är så att han inte vill ligga sen. Som att det inte skulle vara okej att säga när jag väl är där, att jag skulle bli besviken då. Så himla synd!