Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Meningen är att jag skall träffa en person om två veckor men det känns inte så bra. Han vill planera lång tid innan vad vi skall göra och fast jag var bortrest i helgen kom det sms och förslag på vad vi skall göra på vår kommande dejt.
Han påminner en hel del om den mannen jag skiljde mig ifrån.
Är ju själv en tidsoptimist och lever lite i nuet. Vill ta saker lite som det kommer.
Min magkänsla säger nej. Men jag kanske överdriver?
Egentligen behöver jag ha några kloka råd från er.

Amen niiiiiråååååå! :love: :heart

Har för övrigt messat med Clark Kent (ja, han får heta så nu :p) hela dagen och jag skrev precis att jag varit så himla bakis idag och att det där vinet tärde på mig. Han får tänka på att jag är en gammal kvinna. Nu svarade han "Men du är snygg för att vara så gammal! ;)" Det där med att dra ner åldersinställningen på Tinder var inte ett dumt beslut alltså :angel:

Haha!
Själv har jag gjort tvärtom och dragit upp åldern ordentligt.
Yngre går bara inte. Kollegan är tre år yngre än mig och jag stör ihjäl mig på det. Antagligen mest för att han gillar att påpeka det, när han inte skojar friskt om hur kort jag är :meh:

Matchade med en snygg brandmän som är 46, det måste vara rekord :D

Meningen är att jag skall träffa en person om två veckor men det känns inte så bra. Han vill planera lång tid innan vad vi skall göra och fast jag var bortrest i helgen kom det sms och förslag på vad vi skall göra på vår kommande dejt.
Är ju själv en tidsoptimist och lever lite i nuet. Vill ta saker lite som det kommer.
Jag är så himla känslig för sånt, jag klarar bara inte av det. Så hade han varit så redan nu så hade jag lagt ner, min magkänsla brukar ha rätt så den får oftast styra.

Allmänt råd: Jag är (enligt mina kollegor och vänner iaf) en ganska pratsam och charmig person IRL men jag tror inte att det här med chatt är min starka sida, jag vet inte ens hur jag ska börja med Tinder matchningarna, räcker det med "Hej :)"? Vad brukar ni skriva när ni skriver först?

Min magkänsla var dålig på förra dejten med killen jag avslutade. Försökte tänka att jag bara var sliten efter en skithelg men den höll i sig o dagen efter vägrade jag ignorera den mer.

Med några har jag testat att lite typ ställa dem till svars och då har alltid trista beteenden kommit fram så jag tagit bort dem. Kanske är en enkel grej att göra för dig?

Allmänt råd: Jag är (enligt mina kollegor och vänner iaf) en ganska pratsam och charmig person IRL men jag tror inte att det här med chatt är min starka sida, jag vet inte ens hur jag ska börja med Tinder matchningarna, räcker det med "Hej :)"? Vad brukar ni skriva när ni skriver först?

Skriver bara Hej o valfri smiley. När de svarar brukar jag skriva något vettigare. Till nuv så bekräftade jag att jag inte röstade på SD men inte visste hur min humor var. En rad i hans pres var att man kunde swipea vänster om man röstade på SD eller nånting med humorn.

Amen niiiiiråååååå! :love: :heart

Har för övrigt messat med Clark Kent (ja, han får heta så nu :p) hela dagen och jag skrev precis att jag varit så himla bakis idag och att det där vinet tärde på mig. Han får tänka på att jag är en gammal kvinna. Nu svarade han "Men du är snygg för att vara så gammal! ;)" Det där med att dra ner åldersinställningen på Tinder var inte ett dumt beslut alltså :angel:
Hur gammal är han? Och hur gammal var du nu igen? :p Jag hade från början inställt på 2 år yngre till ca 12 år äldre. De som är lika gamla som mig eller yngre ser ut som små, ocharmiga fjantar :o Han som jag chattade med i helgen är 10 år äldre. Det är ungefär så det brukar vara för mig. Stör mig dock (nästan) på att han är toksnygg. Insåg igår att han är väldigt lik en skitsnygg sångare i ett gammalt favoritband, en man som jag lääänge sagt att är den enda man i hela världen som jag någonsin skulle vara intresserad av :angel: (@AraSlei vet nog precis vem jag menar) Herregud så fånig jag är.

Alltså jag blir lite nervös av att du och @the_connemara har mig som förebild :p
Jag är ju inte världens mest sympatiska människa direkt :D

Singo däremot är ju amazing!
Jag tror att det är sunt att inte vara överdrivet sympatisk ibland (eller så är det en ursäkt för att själv komma undan med att tänka diverse osympatiska tankar kring många)...

Hur gammal är han? Och hur gammal var du nu igen? :p Jag hade från början inställt på 2 år yngre till ca 12 år äldre. De som är lika gamla som mig eller yngre ser ut som små, ocharmiga fjantar :o Han som jag chattade med i helgen är 10 år äldre. Det är ungefär så det brukar vara för mig. Stör mig dock (nästan) på att han är toksnygg. Insåg igår att han är väldigt lik en skitsnygg sångare i ett gammalt favoritband, en man som jag lääänge sagt att är den enda man i hela världen som jag någonsin skulle vara intresserad av :angel: (@AraSlei vet nog precis vem jag menar) Herregud så fånig jag är.

Jag tror att det är sunt att inte vara överdrivet sympatisk ibland (eller så är det en ursäkt för att själv komma undan med att tänka diverse osympatiska tankar kring många)...
Nämen, nu måste du ju avslöja vilken sångare!! :D

Sånt där klarar jag inte av alls.
Nog för att jag är en manisk planerare och alltid vill veta vad som ska ske, men det är något jag inte kan dra in andra i. Jag kan strukturera upp mitt eget liv till det oändliga, men jag vet att det inte är så hälsosamt för mig att göra det. Handlar om att kontrollera min oro. Och jag kan inte blanda in andra in i sånt.

Jag känner mig oerhört trängd när någon jag dejtar gör på det sättet, gör att jag tappar sugen helt. Jag behöver någon som är laidback, annars triggas min flyktinstinkt och jag flyr snabbare än min häst skulle gjort.

Alltså, han är 27 och jag 29 :p Så egentligen ingen åldersskillnad alls. Men det är först nu som jag öppnat upp för att dejta yngre alls, innan har jag alltid dragit mig till dom som är 6-7 år äldre.

Min upplevelse är tvärtom, att jag insett att grabbar som är 26-28 inte behöver vara barn direkt :p Som jag tänkt innan.

Ha ha du satte huvudet på spiken. reagerar precis som du skriver.

Sånt där klarar jag inte av alls.
Nog för att jag är en manisk planerare och alltid vill veta vad som ska ske, men det är något jag inte kan dra in andra i. Jag kan strukturera upp mitt eget liv till det oändliga, men jag vet att det inte är så hälsosamt för mig att göra det. Handlar om att kontrollera min oro. Och jag kan inte blanda in andra in i sånt.

Jag känner mig oerhört trängd när någon jag dejtar gör på det sättet, gör att jag tappar sugen helt. Jag behöver någon som är laidback, annars triggas min flyktinstinkt och jag flyr snabbare än min häst skulle gjort.

Ja man skall gå på sin magkänsla. Brukar vara rätt.
Har väldigt svårt för personer som vill kontrollera det mesta.

Min magkänsla var dålig på förra dejten med killen jag avslutade. Försökte tänka att jag bara var sliten efter en skithelg men den höll i sig o dagen efter vägrade jag ignorera den mer.

Med några har jag testat att lite typ ställa dem till svars och då har alltid trista beteenden kommit fram så jag tagit bort dem. Kanske är en enkel grej att göra för dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 338
· Visningar
146 557
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 847
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 479
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
678
· Visningar
20 424
Senast: Luem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31