Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag igång med tinder! Nyhetens behag antar jag, men jäkligt spännande! Tycker dock det är svårt att hitta nån basic introduktion. Swipa höger och vänster fattar jag och hur man hittar fler bilder, men vad händer om man trycker på symbolerna längst ner, kryss, stjärna, hjärta och blixt? Och så fick jag en notis om att jag blivit superlikad, men fattar inte hur jag ska hitta den personen?? Hjälp en grön! :)

Nu är jag igång med tinder! Nyhetens behag antar jag, men jäkligt spännande! Tycker dock det är svårt att hitta nån basic introduktion. Swipa höger och vänster fattar jag och hur man hittar fler bilder, men vad händer om man trycker på symbolerna längst ner, kryss, stjärna, hjärta och blixt? Och så fick jag en notis om att jag blivit superlikad, men fattar inte hur jag ska hitta den personen?? Hjälp en grön! :)

Hjärtat är samma som högerswipe och krysset som vänster. Blixten vet jag faktiskt inte! Superlike kanske? Om du blivit superlajkad så kommer personen upp efter några svep oftast :) Med en blå "ram" runt bilden. Typ :p

Om du blivit superlajkad så kommer personen upp efter några svep oftast :) Med en blå "ram" runt bilden. Typ :p
Hmm, har fått fram ett par stycken som har blå stjärnor, är det de som superlikat kanske? Fast den ena gillade jag utan att få nån match så det verkar ju underligt! Tack i alla fall! Är ju lite läskigt och roligt på samma gång det här... :D

Vad är det som känns jobbigt? Du behöver såklart inte utveckla ifall du inte vill.

Jag kände likadant.
Jag tolkade inlägget som att @Tranan skulle tänka med hjärnan och inte med kuken typ.
Tyckte det lät rätt obehagligt och skulle inte uppskatta att mina manliga bekanta skrev så om mig bara för att vi ska ta en fika. Som att det skulle vara en sexuell invit eller att de ser mig som ett potentiellt ligg.

Jag kände likadant.
Jag tolkade inlägget som att @Tranan skulle tänka med hjärnan och inte med kuken typ.
Tyckte det lät rätt obehagligt och skulle inte uppskatta att mina manliga bekanta skrev så om mig bara för att vi ska ta en fika. Som att det skulle vara en sexuell invit eller att de ser mig som ett potentiellt ligg.
Fast det går med att tolka det som att inte låta impulserna om att tänka "potentiellt ligg" få fäste i hjärnan.

Jag kände likadant.

Fast det går med att tolka det som att inte låta impulserna om att tänka "potentiellt ligg" få fäste i hjärnan.

Vi vet ju inte vilken relation @Tranan har med sin bekanta. Jag tänkte definitivt att jag skulle försöka tänka med hjärnan och inte med fiffi när jag skulle luncha med M i lördags. Däremot är det ju mer opassande att tänka så om jag skulle fika med en vän/kollega där inga sexuella undertoner finns med från början.

Jag kände likadant.
Så tänkte min hjärna också. Jag tycker å ena sidan att Tranan får skämta så om han vill, men den typen av kommentarer ger också mina dåliga sidor (de negativa tankarna) vatten på sin kvarn angående att många gärna ser en vänskaplig gest som en sexuell invit. Och påminner även om att många känner att det är viktigt att vara sexuellt aktiv och att det är ett "problem" att inte få utlopp för detta.

Vilket är en del i att jag är såpass rädd för att vara otillräcklig i ett förhållande att jag många gånger på senare år hellre distanserat mig och backat om någon verkar intresserad än gett mig hän. Jag känner delvis igen mig i det @the_connemara skrev tidigare angående sin inställning till sex.

Jag är nog lite "emotionellt störd" av tidigare erfarenheter, så jag är inte facit för hur någon tolkar det.

Så tänkte min hjärna också. Jag tycker å ena sidan att Tranan får skämta så om han vill, men den typen av kommentarer ger också mina dåliga sidor (de negativa tankarna) vatten på sin kvarn angående att många gärna ser en vänskaplig gest som en sexuell invit. Och påminner även om att många känner att det är viktigt att vara sexuellt aktiv och att det är ett "problem" att inte få utlopp för detta.

Vilket är en del i att jag är såpass rädd för att vara otillräcklig i ett förhållande att jag många gånger på senare år hellre distanserat mig och backat om någon verkar intresserad än gett mig hän. Jag känner delvis igen mig i det @the_connemara skrev tidigare angående sin inställning till sex.

Jag är nog lite emotionellt störd dock, så jag är inte facit för hur någon tolkar det.

Jag är nog emotionellt störd fast åt andra hållet. Saknar känslor :p
Men tyckte ändå det var obehagligt uttryckt.

@Bison + @ekra

Jag förstår absolut hur ni tänker. Jag tänker bara på att alla borde få samma utrymme att uttrycka sig i tråden, och i det här fallet drabbas väl @Tranan lite av våra tidigare erfarenheter av män. Jag tror att jag själv lyckats uttrycka mig ännu sunkigare många gånger i tråden, utan att någon hajat till.

Det här du absolut rätt i.
Att jag inte reagerar när du skriver beror antagligen på att jag inte gör samma koppling eftersom jag själv är tjej.
Eller ja, jag är bättre på att prata än att skriva så folk begriper vad jag menar :p
Tur jag pratar i mitt jobb och inte skriver.

Fortsätt jättegärna dela med dig av dina tankar och hur det går @Tranan, jag är intresserad iaf.
Nu kanske jag inte ska och tala för hur de andra känner, men jag höll med och gillade de inlägg som uttryckte sig lite frågande till hur @Tranan uttryckt sig. Dock handlade det absolut inte om att jag inte skulle vara intresserad av hans tankar och hur det går utan det är ju lika spännande att läsa om som alla andras äventyr.

Det här du absolut rätt i.
Att jag inte reagerar när du skriver beror antagligen på att jag inte gör samma koppling eftersom jag själv är tjej.
Eller ja, jag är bättre på att prata än att skriva så folk begriper vad jag menar :p
Tur jag pratar i mitt jobb och inte skriver.

Förståeligt. Det skulle vara omöjligt att inte läsa det folk skriver genom sina egna erfarenheter. Sen är faktiskt strukturer viktigt också, dom kan man inte bortse ifrån. Det är viktigt att snappa upp gamla ofräscha hjulspår som exempelvis obefogad (är det ens rätt ord?) sexualisering av kvinnor. Men visst blir det komplext om man i en tråd om sex och dejting inte får sexualisera. Ja, beroende på vem man sexualiserar då, och hur.

(Och här på slutet hade jag velat infoga en glad smiley som visar att jag skrivet detta i gott mod men :) säger lite för mycket att "nu förklarar jag detta för dig" och :D var på tok för glad för att avsluta en mening om obefogad sexualisering med och :p blev bara äcklig. Vafan! :D)

Förståeligt. Det skulle vara omöjligt att inte läsa det folk skriver genom sina egna erfarenheter. Sen är faktiskt strukturer viktigt också, dom kan man inte bortse ifrån. Det är viktigt att snappa upp gamla ofräscha hjulspår som exempelvis obefogad (är det ens rätt ord?) sexualisering av kvinnor. Men visst blir det komplext om man i en tråd om sex och dejting inte får sexualisera. Ja, beroende på vem man sexualiserar då, och hur.

(Och här på slutet hade jag velat infoga en glad smiley som visar att jag skrivet detta i gott mod men :) säger lite för mycket att "nu förklarar jag detta för dig" och :D var på tok för glad för att avsluta en mening om obefogad sexualisering med och :p blev bara äcklig. Vafan! :D)
Dock är det som du säger liknande saker åt andra hållet bara att då är det ingen som känner sig träffad, utsatt eller direkt bryr sig. Hade det varit en jämnare fördelning av män och kvinnor så hade det blivit reaktioner på många fler inlägg i den här tråden. Nu när fördelningen är åt ett visst håll så blir vad som accepteras och inte accepteras format efter det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
145 785
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 447
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 31 32 33
Svar
658
· Visningar
19 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka