Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollegan och jag har haft lätt kontakt varje dag på senaste, igår så gymmade vi en timme tillsammans och det var väldigt trevligt!

Jag brukar ha väldigt lätt för att förstå hur någon funkar, lite så att jag vet vad personen kommer svara på ett ungefär om jag skriver eller säger nått. Det brukar resultera i att jag omedvetet anpassar mig efter vad jag tror att personen gillar, vilket aldrig blir bra i slutändan. Med honom så har jag ingen aning, och det är väldigt skönt. Jag är helt mig själv och han verkar gilla det, fantastiskt :)

Åkte på spontanbesök till min dejt efter sista jobbnatten igår morse. Eller hade han inte vaknat när jag ringde hade jag inte vågat åka dit oanmäld så det kanske inte var så superspontant ändå :D

Vi låg o pratade alldeles för länge, som vanligt. Mer kramar o mindre hångel passade mig utmärkt, så gimla lätt jag stressar upp mig alltså. Nu kändes det bara sådär lugnt och tryggt och då får jag inte heller en massa konstiga scenarios i huvudet så fort vi inte ses. Nu känns det nästan okej att gå på parmiddag i morgon. Har inte vågat kolla in stället @Bison s dejt bokat bord hos ännu dock.

Och @Bison med tillhörande liten hund är i skrivande stund på väg hit :love::love::love::love::love::love:

Var hem till mitt ex igår igen i alla fall och stannade över natten, tror det var bra. Hon är ett otroligt bra stöd för mig nu när jag mår såhär, hon förstår mig.

Även om jag trivs bra med henne och jag insett att jag vill ha henne i mitt liv är vi inte rätt för varandra i ett förhållande. Vi verkar dock ha lite svårt för att hitta en bra vänskapsrelation när vi nästan alltid hamnar i "horisontalt läge" när vi ses. Jag har inga sådana vänner i övrigt och vet att jag inte skulle kunna hantera att ha det heller.

Behöver distans till det hela.
Så idag är jag hos min bästa vän som jag också ska umgås med imorgon kväll. Bättre att umgås med honom än att göra saker mer komplicerade för mig själv. Saknar dock musikern lite, men tror det är bra att få distans till henne också..

Relationer med människor kan bli så komplext. Lättare med min häst, vi vet precis vart vi har varandra. Även om vi har en del kommunikationssvårigheter och vill olika saker i relationen så gör det inget då vi i slutändan gillar och behöver varandra lika mycket.
Men iofs, vår relation hade varit extremt dysfunktionell och könsstereotypisk om han vore människa, så ska inte idealisera den relationen för mycket.

:rofl::rofl::rofl: Har också en sådan relation, där jag alltid är den som lagar maten och städar, bestämmer vad han ska ha på sig, projektleder osv :rofl: Mycket könsstereotypiskt!:rofl:
Skulle aldrig någonsin frivilligt befinna mig i den situationen med en annan person, helt bisarrt att jag lägger ut så mycket pengar och tid på att ha det så med min häst. Han har dessutom en bristande arbetsmoral, så det jag förväntade mig få av honom i relationen blev inte riktigt som jag trodde. Ändå älskar jag honom helhjärtat och kan börja kärleksgråta när jag pratar om vår relation med folk. ;)

Berättade för en av mina planerade dejter att jag blivit sjukskriven men att jag fortfarande vill ses men vet inte riktigt när (men fortfarande inom den tidsram vi planerat). Han brukar vara snabb på att svara, men inte nu... försöker att inte haka upp mig allt för mycket på det, det är ju trots allt fredagskväll.

Vad jag insett nu i helgen att jag saknar tvåsamheten. Min morfar gick bort i fredags, och jag och mina syskon åkte till Småland för att hinna träffa honom innan, och när vi är här nere bor då hos mina föräldrar.
Min bror har med sig sin sambo och dotter hit och systers man fick vara hemma med barnen men hon åkte hem till dem igår.
Och jag vill också ha någon som är med i en sånhär situation, eller iaf ha någon att komma hem till.
Även om jag inte på nåt sätt har en dålig tillvaro som singel så känner jag mig väldigt ensam just nu.

Vad jag insett nu i helgen att jag saknar tvåsamheten. Min morfar gick bort i fredags, och jag och mina syskon åkte till Småland för att hinna träffa honom innan, och när vi är här nere bor då hos mina föräldrar.
Min bror har med sig sin sambo och dotter hit och systers man fick vara hemma med barnen men hon åkte hem till dem igår.
Och jag vill också ha någon som är med i en sånhär situation, eller iaf ha någon att komma hem till.
Även om jag inte på nåt sätt har en dålig tillvaro som singel så känner jag mig väldigt ensam just nu.

Har inte mycket mer tröstande att komma med än att jag förstår din känsla. Beklagar förlusten av er morfar :heart

Längtar tills J slutar på jobbet och kommer hit i eftermiddag. Vi sågs liksom senast igår morse :o:grin:
eller egentligen sågs vi inte direkt utan mer sa godmorgon och hejdå då hon behövde gå upp svintidigt för att åka till jobbet medan jag låg kvar och somnade om.
Då har vi ändå messat med varandra sedan dess också :angel:
Det känns i alla fall bättre för varje dag som går. Det är fortfarande lite jobbigt när jag vet att hon har kontakt med sitt ex men jag jobbar på det och får i alla fall inte en ångestklump i magen längre. Det känns skönt att ex-flickvännen flyttat hem till sina föräldrar i alla fall, även om såklart en hel del grejer och så finns kvar i deras gemensamma lägenhet och de inte kan sälja den just nu. J mår också bättre av att få flytta tillbaka sin säng till sovrummet igen och inte behöva sova i deras lilla matrum.
Jag får nog acceptera att de alltid kommer ha någon form av kontakt med varandra även sen när lägenheten är såld, men jag hoppas att det kommer kännas helt okej då och att inte heller J ska känna sig begränsad då längre. Hon är så mån om att inte göra sitt ex mer ledsen på något sett.

J har gett mig mycket bekräftelse senaste dagarna och mår mycket bättre själv, så det har ju definitivt bidragit till att det känns lättare för mig också.
Nu börjar fler och fler på jobbet även veta om oss. Häromdagen frågade en kollega om vi var officiellt tillsammans nu och gratulerade och tyckte att J gjort ett bra kap som valt mig :p
De flesta som jobbat lite längre har ju träffat hennes ex på tillställningar/fester och sånt.

Va på en tinderdate igår. Har egentligen ingen tid för dejtande just nu men vi klickade så bra i text så var väldigt nyfiken.

Dejten var jättetrevlig, snygg och rolig :). Det negativa är att han bara varit singel i 1mån och hade ett dåligt uppbrott med sitt ex. De hade köpt lägenhet, bil och var förlovade och så tog det slut. Jag frågade om han var bitter :angel:, men hade ett bra svar. Hur som så vet jag hur det är. Man behöver tid att vara själv efter en relation.

Synd att de killarna jag klickar bäst med har mycket bagage:grin:.
Det finns en annan väldigt fin kille i min bekantskapskrets som jag gillar. Dock berättade han att hans gravida fru dog plötsligt för 5mån sedan :(. Jag försöker hålla lagom avstånd från honom nu. Vill INTE bli förälskad.

Längtar tills J slutar på jobbet och kommer hit i eftermiddag. Vi sågs liksom senast igår morse :o:grin:
eller egentligen sågs vi inte direkt utan mer sa godmorgon och hejdå då hon behövde gå upp svintidigt för att åka till jobbet medan jag låg kvar och somnade om.
Då har vi ändå messat med varandra sedan dess också :angel:
Det känns i alla fall bättre för varje dag som går. Det är fortfarande lite jobbigt när jag vet att hon har kontakt med sitt ex men jag jobbar på det och får i alla fall inte en ångestklump i magen längre. Det känns skönt att ex-flickvännen flyttat hem till sina föräldrar i alla fall, även om såklart en hel del grejer och så finns kvar i deras gemensamma lägenhet och de inte kan sälja den just nu. J mår också bättre av att få flytta tillbaka sin säng till sovrummet igen och inte behöva sova i deras lilla matrum.
Jag får nog acceptera att de alltid kommer ha någon form av kontakt med varandra även sen när lägenheten är såld, men jag hoppas att det kommer kännas helt okej då och att inte heller J ska känna sig begränsad då längre. Hon är så mån om att inte göra sitt ex mer ledsen på något sett.

J har gett mig mycket bekräftelse senaste dagarna och mår mycket bättre själv, så det har ju definitivt bidragit till att det känns lättare för mig också.
Nu börjar fler och fler på jobbet även veta om oss. Häromdagen frågade en kollega om vi var officiellt tillsammans nu och gratulerade och tyckte att J gjort ett bra kap som valt mig :p
De flesta som jobbat lite längre har ju träffat hennes ex på tillställningar/fester och sånt.
Jag kan trösta dig med att jag och mitt ex som hängt i hop jättelänge och min familj var/är som en extra familj åt honom. Men efter att den första paniken över att inte längre hänga ihop gått över så har vi numera nästan ingen kontakt alls. Däremot umgås han mycket med min lillasyster (de har barn i samma åldrar) vilket är helt ok. Då när det tog slut blev det nästans om en identitetskris för vi varit tillsammans sedan vi var 16 och då var vi väll i 30 års åldern men det var en period innan man landade i att vara en "egen person". För mig är det skönt att han har den där kontakten med min familj och att vårt uppbrott inte förstörde de relationerna, det är ju deras relationer och betyder inte att vi måste umgås :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 336
· Visningar
145 427
Senast: Bison
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 763
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 446
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 31 32 33
Svar
657
· Visningar
18 984
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka