Längtar tills J slutar på jobbet och kommer hit i eftermiddag. Vi sågs liksom senast igår morse

eller egentligen sågs vi inte direkt utan mer sa godmorgon och hejdå då hon behövde gå upp svintidigt för att åka till jobbet medan jag låg kvar och somnade om.
Då har vi ändå messat med varandra sedan dess också

Det känns i alla fall bättre för varje dag som går. Det är fortfarande lite jobbigt när jag vet att hon har kontakt med sitt ex men jag jobbar på det och får i alla fall inte en ångestklump i magen längre. Det känns skönt att ex-flickvännen flyttat hem till sina föräldrar i alla fall, även om såklart en hel del grejer och så finns kvar i deras gemensamma lägenhet och de inte kan sälja den just nu. J mår också bättre av att få flytta tillbaka sin säng till sovrummet igen och inte behöva sova i deras lilla matrum.
Jag får nog acceptera att de alltid kommer ha någon form av kontakt med varandra även sen när lägenheten är såld, men jag hoppas att det kommer kännas helt okej då och att inte heller J ska känna sig begränsad då längre. Hon är så mån om att inte göra sitt ex mer ledsen på något sett.
J har gett mig mycket bekräftelse senaste dagarna och mår mycket bättre själv, så det har ju definitivt bidragit till att det känns lättare för mig också.
Nu börjar fler och fler på jobbet även veta om oss. Häromdagen frågade en kollega om vi var officiellt tillsammans nu och gratulerade och tyckte att J gjort ett bra kap som valt mig

De flesta som jobbat lite längre har ju träffat hennes ex på tillställningar/fester och sånt.