Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är 25 och pendlar mellan inställningar på 23-35 men oftast 25-35. Att ha inställning på 23 ger nästan aldrig någonting då jag aldrig hittar något, för mig, intressant. Idealet för mig ligger väll runt 27-30 då jag behöver någon som är mer stabil, även om jag förstår att det är otroligt individuellt.
Men nu har jag pendlat tillbaka till tankarna om att jag i alla fall kommer vara ensam för alltid så just nu är jag inte så pigg på att aktivt leta heller. Bra reaktion va? ^^

Pfff, 25 är ingen ålder! Säger jag och sitter här och känner mig erfaren, och gissar att majoriteten av alla Bukefalister tänker detsamma om mig ;) Sanningen är att vi båda fortfarande är väldigt unga. När jag var 25 var jag sambo, köpte hund tillsammans och pratade om giftermål. Jag skulle precis gå tillbaka till universitetet en sväng då och examineras när jag var 27. Så sambon vad inställd på att fria när jag var kring 28, och jag var säker på att jag skulle vara gift innan 30. Skaffa barn när jag var kring 32.

Nu sitter jag här ensam med hunden, och det kan ju låta sorgligt. Men sanningen är att jag aldrig någonsin varit lyckligare i hela mitt liv. Just nu vill jag inte träffa någon, och tycker att ett liv själv låter helt fantastiskt. Men ärligt talat, vem tusan vet?

Så det jag vill säga är att du har gott om tid på dig att träffa både fel personer och rätt person. Det är ju ingen tröst när man faktiskt vill träffa rätt person, inom en snar framtid. Det kanske du kommer att göra, men gör du det inte nu så lär du göra det sen. En vän till mig som dejtar väldigt mycket började bli lite less efter ett tag på att han aldrig fastnade för någon, så när han skulle på ytterligare en dejt en gång så sa jag lite skämtsamt att ikväll lär det ju iaf vara hans livs kärlek som dyker upp ;) Och han svarade "Vem vet! Någon dag kommer ju vara den dagen då man träffar sitt livs kärlek, och det lär man ju inte veta om när klockan ringer den morgonen!"

Haha jaså, hur långt ner letar du i dagsläget? :D

Jag är 29 och har alltid haft Tinder-inställningen min egen ålder upp till 35. Inte för att killar över 35 är för gamla, den gifta mannen jag nämnde förra veckan är 43. Däremot tycker jag mig tyvärr ha svårt att hitta män med schysst kvinnosyn kring 40-års åldern. Jag skulle bli hemskt glad om någon är på Buke kunde sabba den tesen för mig?

Nu har jag dragit ner inställningen till 27 och har sett massa nya intressanta matchningar :) Bland annat en som bor på gångavstånd och har insisterat på att ses hela veckan :D
Sabba tesen, kan jag inte. Men jag lutar åt att schysst kvinnosyn och trevlig inställning i genusfrågor är sällsynt bland män i alla åldrar. På rak arm kommer jag på en man kring 30, en kring 40, två kring 50, en kring 60 och en kring 80 som jag skulle kalla män med (tillräckligt) schysst inställning bland de jag känner. Bögar oräknade.

Sabba tesen, kan jag inte. Men jag lutar åt att schysst kvinnosyn och trevlig inställning i genusfrågor är sällsynt bland män i alla åldrar. På rak arm kommer jag på en man kring 30, en kring 40, två kring 50, en kring 60 och en kring 80 som jag skulle kalla män med (tillräckligt) schysst inställning bland de jag känner. Bögar oräknade.

Ouff! Deppiga siffror! Jag känner två.. varav den ena är min egen pappa :D Den andra min ena KK. Men då ska jag också säga att jag inte pratat tillräckligt mycket om den här frågan med många. Jag umgås med många killar som inte visat tecken på rutten kvinnosyn alls, så det ser inte så mörkt ut som det låter. Bara att jag inte pratat djupgående med så många fler.

Jag är 29 och har alltid haft Tinder-inställningen min egen ålder upp till 35. Inte för att killar över 35 är för gamla, den gifta mannen jag nämnde förra veckan är 43. Däremot tycker jag mig tyvärr ha svårt att hitta män med schysst kvinnosyn kring 40-års åldern. Jag skulle bli hemskt glad om någon är på Buke kunde sabba den tesen för mig?

Nu har jag dragit ner inställningen till 27 och har sett massa nya intressanta matchningar :) Bland annat en som bor på gångavstånd och har insisterat på att ses hela veckan :D
Jag tror att kvinnosyn är rätt oberoende av ålder (undantaget "den äldre generationen", där finns det nog rätt många med ouppdaterad kvinnosyn bland både män och kvinnor).

Men annars tror jag dessvärre att taskig kvinnosyn skär rätt genom alla åldrar.

Jag har flera män i min bekantskapskrets som är mellan 40 och 50 år gamla, och tro mig, jag vägrar umgås med män som visar tendenser att ha trist kvinnosyn. Den äldsta man jag känner som utan tvekan är feminist är 62 år gammal. Är mer inne på att det tyvärr är vanligt med trist kvinnosyn i alla åldersgrupper... De flesta jag på något sätt får kontakt med är i min egna ålder (jag är 27) och jag känner verkligen inte igen mig i att män under 40 års-åldern är vettigare än de äldre. Tyvärr.

Kanske beror det lite på var i landet männen bor också? Jag rör mig mest i Stockholms förorter. Du är väl mer mitt inne i stan? Sådant lär påverka.

Ouff! Deppiga siffror! Jag känner två.. varav den ena är min egen pappa :D Den andra min ena KK. Men då ska jag också säga att jag inte pratat tillräckligt mycket om den här frågan med många. Jag umgås med många killar som inte visat tecken på rutten kvinnosyn alls, så det ser inte så mörkt ut som det låter. Bara att jag inte pratat djupgående med så många fler.
En på min lista är min pappa! :)

Det finns fler än så som inte visar tecken på RUTTEN kvinnosyn. Nu listade jag de som tydligt visar en BRA.

Jag har flera män i min bekantskapskrets som är mellan 40 och 50 år gamla, och tro mig, jag vägrar umgås med män som visar tendenser att ha trist kvinnosyn. Den äldsta man jag känner som utan tvekan är feminist är 62 år gammal. Är mer inne på att det tyvärr är vanligt med trist kvinnosyn i alla åldersgrupper... De flesta jag på något sätt får kontakt med är i min egna ålder (jag är 27) och jag känner verkligen inte igen mig i att män under 40 års-åldern är vettigare än de äldre. Tyvärr.

Kanske beror det lite på var i landet männen bor också? Jag rör mig mest i Stockholms förorter. Du är väl mer mitt inne i stan? Sådant lär påverka.

Jag tror att kvinnosyn är rätt oberoende av ålder (undantaget "den äldre generationen", där finns det nog rätt många med ouppdaterad kvinnosyn bland både män och kvinnor).

Men annars tror jag dessvärre att taskig kvinnosyn skär rätt genom alla åldrar.

Jag hoppas på att ni har rätt! Eller hoppas och hoppas.. det skulle ju vara synd om rutten kvinnosyn inte blir bättre med generationerna. Men hoppas för mig egen del. Jag attraheras främst av män över 30 men har som sagt lite dåliga erfarenheter med kvinnosynen hos män 35-40. De singelmän jag träffar som är kring 40 har ofta varit de där som jag skrev om innan.. som vill ha en vacker kvinna på armen. Så visst @Red_Chili kan det bero på vart jag befinner mig geografiskt.

Jag tänker att yngre både grabbar och tjejer har växt upp med en aktiv diskussion om kvinnosyn på ett annat sätt. Jag själv har alltid varit feminist, men har inget minne av att vi aktivt pratade om könsroller varken i skolan eller utanför. I mitt liv blossade den diskussionen upp kring 24-25 års åldern. Jag tänker att det där med kvinnosynen håller på att komma ikapp, och jag märker själv hur jag är "barn av min tid" och kommer på mig själv med ruttna tankar ibland. Sedan är det väl mestadels individuellt. Men jag hoppas i alla fall att min tes stämmer att det finns hopp hos de yngre.

Jag hoppas på att ni har rätt! Eller hoppas och hoppas.. det skulle ju vara synd om rutten kvinnosyn inte blir bättre med generationerna. Men hoppas för mig egen del. Jag attraheras främst av män över 30 men har som sagt lite dåliga erfarenheter med kvinnosynen hos män 35-40. De singelmän jag träffar som är kring 40 har ofta varit de där som jag skrev om innan.. som vill ha en vacker kvinna på armen. Så visst @Red_Chili kan det bero på vart jag befinner mig geografiskt.

Jag tänker att yngre både grabbar och tjejer har växt upp med en aktiv diskussion om kvinnosyn på ett annat sätt. Jag själv har alltid varit feminist, men har inget minne av att vi aktivt pratade om könsroller varken i skolan eller utanför. I mitt liv blossade den diskussionen upp kring 24-25 års åldern. Jag tänker att det där med kvinnosynen håller på att komma ikapp, och jag märker själv hur jag är "barn av min tid" och kommer på mig själv med ruttna tankar ibland. Sedan är det väl mestadels individuellt. Men jag hoppas i alla fall att min tes stämmer att det finns hopp hos de yngre.
Jag tror tyvärr inte så. Jag tror snarare att den trista synen på kvinnor - ja, på kön och könsroller överlag - bara byter utseende, eller form, ibland. Och då kan det ta lite tid att lära sig att identifiera de nya formerna.

Jag håller med, eller så märker hon hur skeptisk du är och hur du förväntar dig att ingen vill prata med dig, kvinnor har för många matchningar med andra killar och har inte tid med dig, eller så märker hon hur du tror att längden blir en big deal osv. :grin:

Ha! Only on buke ;)
Baserar det bara från tidigare erfarenheter. Pratade mkt med en annan tjej som det flöt på bra med. Men när jag började fråga om vi kanske skulle ses slutade hon att svara. Funderar på om det var för att jag gick över till messenger och hon såg att jag inte hade tillräckligt med vänner eller likes :p.

Fast det kan ju bero på vad en som kvinna själv har för kvinnosyn. Om en själv inte ser det patriarkala skitsystemet, "vågar vägra vara feminist" så kanske en inte heller har några problem med mäns kvinnosyn.
Så klart. Många kvinnor har också sunkig kvinnosyn och en inte tillräckligt schysst syn på kön och könsroller. Men nu gällde ju frågan vad jag förstod specifikt heterosexuella mäns kvinnosyn.

Så klart. Många kvinnor har också sunkig kvinnosyn och en inte tillräckligt schysst syn på kön och könsroller. Men nu gällde ju frågan vad jag förstod specifikt heterosexuella mäns kvinnosyn.
Ja, men de svar man får beror ju på kvinnan som svarar, hennes referensramar, eller vad jag ska kalla det.

Jag tror det är vanligare med unken kvinnosyn hos män generellt där de söker efter något "yngre och piggare" att ha på armen, någon mer lättimponerad att visa upp och där åldersskillnaden är större än när man är mer i samma ålder.

Dvs att den 40-åring som jagar efter 20-åringar har en unknare kvinnosyn än den 40-åring som att spann på 30 - 50 år.

En på min lista är min pappa! :)

Det finns fler än så som inte visar tecken på RUTTEN kvinnosyn. Nu listade jag de som tydligt visar en BRA.
Det är så himla svårt att veta. Det mest deprimerande är de som är uttalade feminister men har blinda fläckar för sitt eget beteende. Jag har t ex träffat en 23-åring och en 57-åring som var manliga heterofeminister och så småningom dominerande konversationer med kvinnor. 23-åringen påpekade t.o.m. att "oj vad jag pratar, ursäkta min bubbliga personlighet" medan han helt drog vår gruppdiskussion om hur vi kan förbättra jämställdheten i studentkåren av spåret. Pratade om sitt egna "feministiska uppvaknande" medan vi övriga (kvinnliga studenter) var för artiga för att avbryta mer än några gånger. 57-åringen mansplainade glatt min högskolekurs för mig med hänvisning till att han är lärare (på lägre nivå) och passade på att slänga in ett sexuellt övergrepp eftersom... tja, jag kanske inte sa nej tillräckligt många gånger?

Det räcker med andra ord inte ens med att de kallar sig feminister. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 076
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 846
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 458
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 967
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Fälttävlans-tråden 2025