Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är så himla svårt att veta. Det mest deprimerande är de som är uttalade feminister men har blinda fläckar för sitt eget beteende. Jag har t ex träffat en 23-åring och en 57-åring som var manliga heterofeminister och så småningom dominerande konversationer med kvinnor. 23-åringen påpekade t.o.m. att "oj vad jag pratar, ursäkta min bubbliga personlighet" medan han helt drog vår gruppdiskussion om hur vi kan förbättra jämställdheten i studentkåren av spåret. Pratade om sitt egna "feministiska uppvaknande" medan vi övriga (kvinnliga studenter) var för artiga för att avbryta mer än några gånger. 57-åringen mansplainade glatt min högskolekurs för mig med hänvisning till att han är lärare (på lägre nivå) och passade på att slänga in ett sexuellt övergrepp eftersom... tja, jag kanske inte sa nej tillräckligt många gånger?

Det räcker med andra ord inte ens med att de kallar sig feminister. :(

Jag väljer alltid bort män som skriver att de är feminister. Just pga de du skrivit ovan.
Min erfarenhet av män som kallar sig feminister är att de är fulla med massa bull och dravel och tror att de är så bra och säger så vettiga saker.

Jag väljer alltid bort män som skriver att de är feminister. Just pga de du skrivit ovan.
Min erfarenhet av män som kallar sig feminister är att de är fulla med massa bull och dravel och tror att de är så bra och säger så vettiga saker.
Och jag är väldigt avvaktande till tjejer som säger sig vara feminister. Upplev lite för många gånger att det är för stora brister i jämstäldhetstänket och har råkat ut för lite för ofta att dessa har en förutfattad mening om hur och vad jag tänker om närapå allt.
Överlag de som nogsamt talar om hur de minsann är har jag märkt många gånger inte uppfyller hur de säger sig vara och tänka.

Givetvis finns där undantag - tack och lov.

Lite som de män som skriver att de är "sååå snälla" och sällan är snälla öht :p
Rent generellt är det kanske klokt att undvika de flesta som själva placerar sig i fack sådär. Bättre att låta andra göra det...

Ja, enligt min erfarenhet är de som säger sig vara snälla och generösa motsatsen... :cautious: är man det på riktigt behöver man inte säga det.

Ja, snäll är ju liksom något man förutsätter att folk är :D

Jag swipar inte heller höger på varken män eller kvinnor som skriver ut att de är feminister. Det är skillnad på att vara feminist, och att sälja sig som just feminist. Det indikerar att vi troligtvis inte tänker likadant om saken.

Måste vara extremt svårt att skriva en beskrivning av sig själv när man i princip får räkna med att det är Derrida som kommer att läsa den.

Ha! Only on buke ;)
Baserar det bara från tidigare erfarenheter. Pratade mkt med en annan tjej som det flöt på bra med. Men när jag började fråga om vi kanske skulle ses slutade hon att svara. Funderar på om det var för att jag gick över till messenger och hon såg att jag inte hade tillräckligt med vänner eller likes :p.
Jag har haft kontakt med en man som slutade skriva genast då vi gick över till messenger (blev inte fb-vänner). Surt och konstigt, men onödigt att spekulera i varför. Hans val.

Ha! Only on buke ;)
Baserar det bara från tidigare erfarenheter. Pratade mkt med en annan tjej som det flöt på bra med. Men när jag började fråga om vi kanske skulle ses slutade hon att svara. Funderar på om det var för att jag gick över till messenger och hon såg att jag inte hade tillräckligt med vänner eller likes :p.
"only on buke"?
Jag hänger inte här tillräckligt för att kunna anse mig vara en "typisk buke medlem", utan jag säger det som en allmän reflektion baserat på vad för slags människa du verka vara och tyckte att det där var ett bra inlägg att ta upp ditt uppenbara problem. Din attityd blir genomskinlig och jag rekommenderar att du jobbar på dina osäkerheter. Det är sjukt oattraktivt.

"only on buke"?
Jag hänger inte här tillräckligt för att kunna anse mig vara en "typisk buke medlem", utan jag säger det som en allmän reflektion baserat på vad för slags människa du verka vara och tyckte att det där var ett bra inlägg att ta upp ditt uppenbara problem. Din attityd blir genomskinlig och jag rekommenderar att du jobbar på dina osäkerheter. Det är sjukt oattraktivt.

Intressant att du tycks veta vad för slags människa jag verkar vara och att du förutsätter att jag visar samma osäkerhet inför dessa tjejer.

Nämen, det jag menar är väl att det faktum att den här tjejen svara och visar intressere. Gav mig en himla ego-boost och förhoppningar. Men sen läser man på buke om att min attiyd är sjukt ottraktiv utan att känna mig som person. Ingen pepptalk, tips eller oj va roligt. Av den anledningen kommer jag att sluta posta här.

Pfff, 25 är ingen ålder! Säger jag och sitter här och känner mig erfaren, och gissar att majoriteten av alla Bukefalister tänker detsamma om mig ;) Sanningen är att vi båda fortfarande är väldigt unga. När jag var 25 var jag sambo, köpte hund tillsammans och pratade om giftermål. Jag skulle precis gå tillbaka till universitetet en sväng då och examineras när jag var 27. Så sambon vad inställd på att fria när jag var kring 28, och jag var säker på att jag skulle vara gift innan 30. Skaffa barn när jag var kring 32.

Nu sitter jag här ensam med hunden, och det kan ju låta sorgligt. Men sanningen är att jag aldrig någonsin varit lyckligare i hela mitt liv. Just nu vill jag inte träffa någon, och tycker att ett liv själv låter helt fantastiskt. Men ärligt talat, vem tusan vet?

Så det jag vill säga är att du har gott om tid på dig att träffa både fel personer och rätt person. Det är ju ingen tröst när man faktiskt vill träffa rätt person, inom en snar framtid. Det kanske du kommer att göra, men gör du det inte nu så lär du göra det sen. En vän till mig som dejtar väldigt mycket började bli lite less efter ett tag på att han aldrig fastnade för någon, så när han skulle på ytterligare en dejt en gång så sa jag lite skämtsamt att ikväll lär det ju iaf vara hans livs kärlek som dyker upp ;) Och han svarade "Vem vet! Någon dag kommer ju vara den dagen då man träffar sitt livs kärlek, och det lär man ju inte veta om när klockan ringer den morgonen!"
Problemet hos mig är att jag ser "villa-volvo-vovve"-livet som ett tecken på att man lyckats. Känner mig så misslyckad som människa, men samtidigt sitter jag här med en chefsposition som 25-åring och har flertalet år med akademiska studier bakom mig, så helt värdelös lär jag inte vara. Hoppas jag.
Förra veckan fylldes mitt flöde på Facebook av 2 nya förhållanden, 2 nya barn och 1 förlovning, och vips var "jag är så värdelös"-tankarna tillbaka. Är bara så trött på att vara själv!

• Gilla
Reactions: ptr
Problemet hos mig är att jag ser "villa-volvo-vovve"-livet som ett tecken på att man lyckats. Känner mig så misslyckad som människa, men samtidigt sitter jag här med en chefsposition som 25-åring och har flertalet år med akademiska studier bakom mig, så helt värdelös lär jag inte vara. Hoppas jag.
Förra veckan fylldes mitt flöde på Facebook av 2 nya förhållanden, 2 nya barn och 1 förlovning, och vips var "jag är så värdelös"-tankarna tillbaka. Är bara så trött på att vara själv!
För det första, du är inte värdelös. Du är en människa och vi är alla värda på vårt eget sätt (jag får inte intrycket att du är massmördare). Utöver det så är du dessutom välutbildar, intelligent, vältalig och tycks ha lyckats med arbetet.

Även om det är lätt att grotta ner sig i att man är ensam och därmed värdelös när man sitter på t.ex. facebook så ska man även komma ihåg att (utan att önska olycka på andra) det ofta inte är så fint som det ser ut på fasaden och två nya förhållanden innebär ingenting speciellt i sig. Om du bara ville ha förhållanden så kan du säkert lyckas med det men du gör något som i längden är mycket vettigare, du eftersträvar lycka istället för symboler så som förhållande och barn. På vägen dit så får du betala med tvivel och känsla av att vara ensam.

I slutändan kommer det att vara värt det när du hittar personen du letade efter som kan ge dig lyckan. Alla kan uppdatera förhållandestatus på facebook men inte alla är lyckliga.

Var stark i dig själv och ditt egna värde och dont stop believing!

Nämen, det jag menar är väl att det faktum att den här tjejen svara och visar intressere. Gav mig en himla ego-boost och förhoppningar. Men sen läser man på buke om att min attiyd är sjukt ottraktiv utan att känna mig som person. Ingen pepptalk, tips eller oj va roligt. Av den anledningen kommer jag att sluta posta här.
De här tjejerna som skriver här må vara ettriga (emellanåt i alla fall) - men de menar oftast väl, mycket väl tillochmed. Det ligger oftast något i det de säger.

Om du slutar skriva här, läser alla de diskussioner du redan dragit igång i tidigare dejtingtrådar, tar till dig av inläggen som riktats mot dig, reflekterar kring dem... Då lär du få en hel del idéer kring hur du kan förbättra dig, om du vill, och då lär det även gå bättre med ditt dejtande.

Om du slutar skriva här, läser alla de diskussioner du redan dragit igång i tidigare dejtingtrådar, tar till dig av inläggen som riktats mot dig, reflekterar kring dem... Då lär du få en hel del idéer kring hur du kan förbättra dig, om du vill, och då lär det även gå bättre med ditt dejtande.
Men då känns det lite som att för Hero så är det han som gör något fel och för övriga i tråden så är det andra personerna som gör fel? Jag har inte sett någon annan i tråden få lika stor andel av ansvaret för resultatet själv.

Är "villa-Volvo-vovve" det du själv vill eller det du vill för att du förväntas gilla det? Jag känner igen mig i att känna "fan, jag är så usel som inte har något av det där!", jättedeppig går det att bli ibland. Sedan funderar jag ett varv till. Faktum är att jag älskar tanken på att gilla allt sådant som "är rätt" enligt normer osv, mycket mer än vad jag skulle gilla att faktiskt ha allt det där.

Nu behöver du såklart inte vara som mig, men eftersom ditt tänk får dig att bli deppig så kan det ju vara värt att fundera på om du verkligen vill eller känner att du förväntas vilja.

Om det är så att du verkligen vill, fundera då på hur du skulle ha hunnit med allt redan vid 25 års ålder. Du skulle alltså efter gymnasiet, på bara några år, ha hunnit flera år med akademiska studier, ha jobbat dig upp till chefsposition, ha träffat tillräckligt många personer för att ha hittat någon att bilda familj med, ha blivit tillräckligt trygg i den relationen för att skaffa gemensam bostad... Det kanske är möjligt för vissa, men för mig låter det extremt :p De fåtal personer jag träffat som hunnit med allt sådant, de har inte mått speciellt bra, varit nära på att gå in i väggen osv av all press och allt som ska hinnas med. Knappast något lyckligt liv, även om det såklart utåt lätt kan se tjusigt ut.

Men då känns det lite som att för Hero så är det han som gör något fel och för övriga i tråden så är det andra personerna som gör fel? Jag har inte sett någon annan i tråden få lika stor andel av ansvaret för resultatet själv.
Då misstolkar du. Jag reagerade på att @Hero sa att han inte får några tips eller pepp eller något. Han har i tidigare trådar fått massvis av sådant, men varje gång skjutit det ifrån sig, skrattat bort det eller liknande. Oavsett vem som skriver, om personen frågar, inte tar till sig av svaren, frågar igen, inte tar till sig, frågar igen... till sist tröttnar andra på att svara på samma frågor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 071
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 846
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 458
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 963
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka