Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan hålla med båda parter @Gnist och @Myblackcat
Har inte jättestort umgänge och är ganska ofta ensam om vi inte festar tillsammans...
Jag trivs själv och är en ensamvarg, blir väldigt matt av socialt umgänge oftast..

Kan hålla med båda parter @Gnist och @Myblackcat
Har inte jättestort umgänge och är ganska ofta ensam om vi inte festar tillsammans...
Jag trivs själv och är en ensamvarg, blir väldigt matt av socialt umgänge oftast..

En sak jag tänkt på är att skillnaden på att få socialt umgänge från en sambo och vänner är att det kräver en större ansträngning att träffa vänner som singel. Man måste ta sig ut eller bjuda hem någon. En sambo är ju liksom alltid där, på gott och ont såklart. Oftast tycker jag det är skönt att bo ensam, men vissa veckor då jag har mycket jobb och är för trött att hitta på saker med vänner på kvällarna kan hade det kanske varit mysigt med någon hemma.

God kväll
Jag har varit på dejt i dag. Han är nog egentligen ganska trevlig. Men jag känner både och. Det var en skön känsla att sätta sig i bilen och fara iväg. Åkte ner till sjön och kikade på fullmånen. Njuter av min ensamhet och känner tillfredställelse över att jag är fri.
Då ringer han och undrar om jag inte skall komma tillbaka.
Han är nog ganska fin, men jag skall snart fara iväg på en resa med två kompisar och sen skall jag till köpenhamn med en annan dejt.
Skall smälta allting för att hinna ikapp mig själv.
Vi får väl se vad som händer.

Det jag syftar på är att du sitter och förklarar för dessa personer hur det är en känsla som finns nu som uppstår pga att man skönmålar förhållande relativt singellivet, en bild som kanske inte stämmer men som är något som är hur det känns för tillfället.

På samma sätt har du suttit och sagt att singellivet är problematiskt, så svårt att hitta någon vettig, inga kks.

Nu har du kk och är nöjd, livet leker, så nu är hur du har det nu bra, vilket för bara ett väldigt kort tag var något som inte var bra. Männen på bc var korkade, ohyfsade, hittade ingen att ligga med osv.

Vad har dessa situationer gemensamt? Man tänker på något man inte har och sedan när man har det så glömmer man bort hur man hade det innan.

Absolut är det inte svart och vitt! Ett exempel på det är att man i en relation oftast har regelbundet sex, vilket varit lite frustrerande att inte ha för mig som singel. Samtidigt vet jag att jag lätt tappar sexlusten om jag bara har sex med en och samma person i flera år.

Ja det kan vara lätt att glömma det man hade innan. Det jag försökt få fram i mina inlägg till bl.a. pepp är att försöka se fördelarna med den situationen hon är i nu för att inte deppa ihop för mycket. Det är iallafall för mig en överlevnadsstrategi.

Absolut är det inte svart och vitt! Ett exempel på det är att man i en relation oftast har regelbundet sex, vilket varit lite frustrerande att inte ha för mig som singel. Samtidigt vet jag att jag lätt tappar sexlusten om jag bara har sex med en och samma person i flera år.

Ja det kan vara lätt att glömma det man hade innan. Det jag försökt få fram i mina inlägg till bl.a. pepp är att försöka se fördelarna med den situationen hon är i nu för att inte deppa ihop för mycket. Det är iallafall för mig en överlevnadsstrategi.
Vad skulle du då ger för tips till t.ex. Hero för att han inte ska deppa ihop som singel? :) Han verkar vara väldigt intresserad av förhållande och det verkar inte som om han direkt drar några fördelar av att vara singel nu heller.

På riktigt... Såna här inlägg får mej att bara vilja säga "dra åt helvete"...
Nej jag saknar inte kompisar, min syster och jag har en kanonrelation, min mamma och jag med... MEN det är så faan heller inte samma sak som att ha en partner...
HUR kan du ens komma med en så korkat påstående...

Jag har förvisso varit singel i 23 av 28 "aktiva dejting" år så jag kan verkligen inte skriva under på att "det är sååååå underbart att va singel"...
Vi som nu HATAR att va singlar... (även om de så är en svacka) hatar även att få det där "pepp dravlet" ... Vi vet om alla jargongkommentarer som finns redan... Återigen... Vi har fungerande kompisrelationer som inte kan förstå hur vi kan va singlar fortfarande... Och som även de försöker peppa... Även där är det ändå ett nederlag att få höra "men du som är så underbar" .... Vi vet att vi är underbara med rätt person kommer det va skitbra.. Men rätt person är inte så himlans lätt att hitta... Och tänker inte "sänka mina krav"... Hos mej funkar det inte alls... Då är jag helt enkelt hellre ensam ÄVEN om jag inte vill de...
Amen :bow:

Vad skulle du då ger för tips till t.ex. Hero för att han inte ska deppa ihop som singel? :) Han verkar vara väldigt intresserad av förhållande och det verkar inte som om han direkt drar några fördelar av att vara singel nu heller.

Jag känner inte för att dra in en specifik användare som inte varit med i den här konversationen. Mitt råd generellt är som sagt att försöka se fördelarna med det man har i livet. Det gäller såklart allt inte bara ens relationsstatus, men det är såklart inte alltid lätt.

En annan sak är att försöka ändra det man är missnöjd med, t.ex. byta jobb. Skillnaden med jobb och relation är att det är svårare att hitta en partner bara sådär. Det som ökar möjligheten att träffa någon är såklart att dejta och vara i sammanhang där man träffar nytt folk. Ibland kan man även behöva se över sin attityd, t.ex. låta bli att låta bitter.

Men även om man gör allt för att maximera sina chanser att träffa någon så betyder det inte att man kommer lyckas. Det är otroligt komplicerat och svårt att styra över. Mycket är ju slump, dvs. att man råkar stöta på någon där man klickar med varandra.

Därför tycker jag det är viktigt att försöka undvika att deppa ihop och kanske till och med bli bitter. Det vinner man inte på i slutändan. (Och med det menar jag inte att man aldrig får deppa ihop och klaga. Självklart måste man få ur sig dem känslorna ibland.)

Gick på promenad med kunden igår. Han slutade tidigare för att hinna med en promenad med mig och hundarna innan han skulle åka bort över helgen. Det var mysigt, men jag nojar tyvärr en del över att han ska tycka att jag är tråkigt. Vilket är helt idiotiskt för det var precis tvärtemot vad han egentligen sa.

Jag känner inte för att dra in en specifik användare som inte varit med i den här konversationen. Mitt råd generellt är som sagt att försöka se fördelarna med det man har i livet. Det gäller såklart allt inte bara ens relationsstatus, men det är såklart inte alltid lätt.

En annan sak är att försöka ändra det man är missnöjd med, t.ex. byta jobb. Skillnaden med jobb och relation är att det är svårare att hitta en partner bara sådär. Det som ökar möjligheten att träffa någon är såklart att dejta och vara i sammanhang där man träffar nytt folk. Ibland kan man även behöva se över sin attityd, t.ex. låta bli att låta bitter.

Men även om man gör allt för att maximera sina chanser att träffa någon så betyder det inte att man kommer lyckas. Det är otroligt komplicerat och svårt att styra över. Mycket är ju slump, dvs. att man råkar stöta på någon där man klickar med varandra.

Därför tycker jag det är viktigt att försöka undvika att deppa ihop och kanske till och med bli bitter. Det vinner man inte på i slutändan. (Och med det menar jag inte att man aldrig får deppa ihop och klaga. Självklart måste man få ur sig dem känslorna ibland.)
Man blir ju bra mer attraktiv i andras ögon när man är nöjd med livet, är min erfarenhet :)

Du fattar fortfarande inte...

Älskar mitt jobb... Tjänar bra... Allt är f a k t i s k t superbra i mitt liv... Men näää det där "extra"... närheten, partnerskapet, lojaliteten och samhörigheten som för oss som vill ha "tvåsamhet", det finns mycket riktigt personer som INTE vill ha det eller helt enkelt inte saknar det, Men vi som VILL ha det saknar en sak... En partner. Jag kan inte byta ut det mot ett gosedjur, levande djur eller grönsaker.

Och nej jag är inte det minsta bitter.... Men att inte fatta att vissa inte är nöjda utan en partner är ju bara på ren svenska korkat... Alla gillar olika liksom...

• Gilla
Reactions: ptr
Man blir ju bra mer attraktiv i andras ögon när man är nöjd med livet, är min erfarenhet :)

Fast det finns ju massor av människor som mår skit på ren svenska men ändå hittar en partner. Så du kan va världens gladaste eller världens grinigaste... Hur du är betyder massor för en del, inget för andra...

Ska du inte dra till med "när du minst anar det" också ?

Fast det finns ju massor av människor som mår skit på ren svenska men ändå hittar en partner. Så du kan va världens gladaste eller världens grinigaste... Hur du är betyder massor för en del, inget för andra...

Ska du inte dra till med "när du minst anar det" också ?
Jag kan dra till med precis vad jag vill, detta är ett öppet diskussionsforum....
Jag skrev vad min erfarenhet är.... Har jag en välmående utstrålning attraherar det fler män än om jag är låg.

Du fattar fortfarande inte...

Älskar mitt jobb... Tjänar bra... Allt är f a k t i s k t superbra i mitt liv... Men näää det där "extra"... närheten, partnerskapet, lojaliteten och samhörigheten som för oss som vill ha "tvåsamhet", det finns mycket riktigt personer som INTE vill ha det eller helt enkelt inte saknar det, Men vi som VILL ha det saknar en sak... En partner. Jag kan inte byta ut det mot ett gosedjur, levande djur eller grönsaker.

Och nej jag är inte det minsta bitter.... Men att inte fatta att vissa inte är nöjda utan en partner är ju bara på ren svenska korkat... Alla gillar olika liksom...

Men snälla! Som jag svarat tidigare vet jag att en kärleksrelation är annorlunda än andra relationer och jag förstår att vissa är missnöjda som singlar.

Vem har nämnt gosedjur och grönsaker :laugh:?

Jag lämnar dig och dina halmdockor nu.

Fast man kan vara otroligt nöjd med sitt liv och ändå sakna tvåsamhet. Det är liksom inte antingen eller.

Ja det är klart!
Det jag refererade till och som startade den här diskussionen var de som verkade vara missnöjda med att de generellt kände sig ensamma och att det gjorde att det kändes mer påtagligt negativt att vara singlar.

Jag försökte peppa genom att även se det negativa med parrelationer. Som exemplet pepp tog med de "lyckliga" paren på Ica. Det är en förskönad bild. Alla par är inte lyckliga.

För mig hjälper det iallafall att tänka så. T.ex. när jag funderar på att byta jobb till ett mer välbetalt. Då tänker jag att jag förmodligen kommer få jobba hårdare och att jobbet kommer vara mindre flexibelt. Då är det lättare för mig att uppskatta det jobbet jag har för att dess fördelar blivit tydligare.

Ja det är klart!
Det jag refererade till och som startade den här diskussionen var de som verkade vara missnöjda med att de generellt kände sig ensamma och att det gjorde att det kändes mer påtagligt negativt att vara singlar.

Jag försökte peppa genom att även se det negativa med parrelationer. Som exemplet pepp tog med de "lyckliga" paren på Ica. Det är en förskönad bild. Alla par är inte lyckliga.

För mig hjälper det iallafall att tänka så. T.ex. när jag funderar på att byta jobb till ett mer välbetalt. Då tänker jag att jag förmodligen kommer få jobba hårdare och att jobbet kommer vara mindre flexibelt. Då är det lättare för mig att uppskatta det jobbet jag har för att dess fördelar blivit tydligare.

Det är en form av självbedrägeri. Visst kan känslorna vara ganska irrationella och förskönande men man ska nog inte ersätta en fantasibild med en annan. Kan man inte hitta stöd för något så behöver man inte heller hitta på saker även om det kan vara bekvämt mentalt.

Det är en form av självbedrägeri. Visst kan känslorna vara ganska irrationella och förskönande men man ska nog inte ersätta en fantasibild med en annan. Kan man inte hitta stöd för något så behöver man inte heller hitta på saker även om det kan vara bekvämt mentalt.
Precis. Jag tror att alla som har varit i ett förhållande vet att det inte till 100% bara är positivt. Inga nyheter liksom.
Att försöka övertala mig själv hur jobbigt ett förhållande skulle vara, då det är just ett förhållande jag vet att jag saknar och längtar efter, känns väldigt konstigt. Men vi är alla olika. Jag försöker iaf vara ärlig både mot mig själv och andra. ...och jag har det bra "på pappret" i övrigt.

Nja, det är en väldigt vanlig metod för att bli må bättre att se vad man har istället för vad man inte har. Det kan absolut vara så att man vill ha en parrelation men det är ju bara EN relation av alla relationer man har i sitt liv. Att förvänta sig att den ska göra en lycklig är orimligt. Precis som i resten av livet kommer och går olika relationer och är olika viktiga beroende på vad som händer just vid det tillfället i livet. Att hänga upp sin välmående på en enda relation verkar livsfarligt. Se till att du har många goda relationer i ditt liv så har du större sannolikhet att trivas med livet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 079
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 846
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 458
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 971
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka